Anonym bruker Skrevet 9. desember 2013 #1 Del Skrevet 9. desember 2013 Hei:) Jeg er førstegangsfødende og 38 uker i dag. Pga at babyen har en hjertefeil blir fødselen betraktet som risikofødsel. Jeg har blitt fortalt at babyen vil bli overvåket ganske nøye under fødselen, men er fortsatt veldig usikker på hvordan det kommer til å bli. Jeg har spurt på føden, men syns de ga så diffuse svar. Er det noen som har erfaring med en såkalt risikofødsel, som kan dele noen erfaringer? Anonymous poster hash: bb569...3a9 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144103413-risikof%C3%B8dsel/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinarsgirl - nr 3?? Skrevet 10. desember 2013 #2 Del Skrevet 10. desember 2013 Hei:) Jeg er førstegangsfødende og 38 uker i dag. Pga at babyen har en hjertefeil blir fødselen betraktet som risikofødsel. Jeg har blitt fortalt at babyen vil bli overvåket ganske nøye under fødselen, men er fortsatt veldig usikker på hvordan det kommer til å bli. Jeg har spurt på føden, men syns de ga så diffuse svar. Er det noen som har erfaring med en såkalt risikofødsel, som kan dele noen erfaringer? Anonymous poster hash: bb569...3a9 Jeg hadde vel på sett og vis risikofødsel pga svangerskapsforgiftning og en nyre i klem. Den eneste forskjellen fra fødsel nr 1 (som ikke var risiko) var at de målte blodtrykket mitt HELE tiden, jeg måtte ha epidural (noe som gjorde at jeg var sengeliggende hele tiden), jeg låg med belte rundt magen for å sjekke babyen hjertelyd hele tiden, det ble også satt en elktrode (liten nål med ledning på) på babyens hode så de kunne følg henne ekstra godt. Det var også jordmor inne hos meg hele tiden, når hun skulle ut kom det også barnepleier, lege og en sykepleier. Alt i alt en kjempefin opplevlese. Følte meg så overvåket og godt passet på at jeg kunne senke skuldrene og slappe av litt. Hadde faktisk en bedre opplevelse med den fødselen en den første! Ettersom det er bayen din som er syk og ikke deg, regner jeg med at nok også du må ha de beltene rundt magen og de kommer nok til å feste en elktrode til babyens hode. Er jo mulig at de tar noen ultralyder av deg underveis også. Nå vet ikke jeg hvor alvorlig hjertefeil babyen din har, men mest sannsynlig er det nok en lege der under forløsningen, samt at de tar h*n ut til sjekk før du før holde. Masse lykke til! Håper alt ordner seg for deg og din kjære baby <3 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144103413-risikof%C3%B8dsel/#findComment-145930721 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2013 #3 Del Skrevet 10. desember 2013 Hei:) Jeg er førstegangsfødende og 38 uker i dag. Pga at babyen har en hjertefeil blir fødselen betraktet som risikofødsel. Jeg har blitt fortalt at babyen vil bli overvåket ganske nøye under fødselen, men er fortsatt veldig usikker på hvordan det kommer til å bli. Jeg har spurt på føden, men syns de ga så diffuse svar. Er det noen som har erfaring med en såkalt risikofødsel, som kan dele noen erfaringer? Anonymous poster hash: bb569...3a9 Jeg hadde vel på sett og vis risikofødsel pga svangerskapsforgiftning og en nyre i klem. Den eneste forskjellen fra fødsel nr 1 (som ikke var risiko) var at de målte blodtrykket mitt HELE tiden, jeg måtte ha epidural (noe som gjorde at jeg var sengeliggende hele tiden), jeg låg med belte rundt magen for å sjekke babyen hjertelyd hele tiden, det ble også satt en elktrode (liten nål med ledning på) på babyens hode så de kunne følg henne ekstra godt. Det var også jordmor inne hos meg hele tiden, når hun skulle ut kom det også barnepleier, lege og en sykepleier. Alt i alt en kjempefin opplevlese. Følte meg så overvåket og godt passet på at jeg kunne senke skuldrene og slappe av litt. Hadde faktisk en bedre opplevelse med den fødselen en den første! Ettersom det er bayen din som er syk og ikke deg, regner jeg med at nok også du må ha de beltene rundt magen og de kommer nok til å feste en elktrode til babyens hode. Er jo mulig at de tar noen ultralyder av deg underveis også. Nå vet ikke jeg hvor alvorlig hjertefeil babyen din har, men mest sannsynlig er det nok en lege der under forløsningen, samt at de tar h*n ut til sjekk før du før holde. Masse lykke til! Håper alt ordner seg for deg og din kjære baby <3 Takk for svar:) Hvorfor måtte du ligge i senga hele tiden..? Må man alltid det med epidural, eller var det pga hele greia med risiko ifm fødselen..? Anonymous poster hash: bb569...3a9 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144103413-risikof%C3%B8dsel/#findComment-145931435 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinarsgirl - nr 3?? Skrevet 11. desember 2013 #4 Del Skrevet 11. desember 2013 Hei:) Jeg er førstegangsfødende og 38 uker i dag. Pga at babyen har en hjertefeil blir fødselen betraktet som risikofødsel. Jeg har blitt fortalt at babyen vil bli overvåket ganske nøye under fødselen, men er fortsatt veldig usikker på hvordan det kommer til å bli. Jeg har spurt på føden, men syns de ga så diffuse svar. Er det noen som har erfaring med en såkalt risikofødsel, som kan dele noen erfaringer? Anonymous poster hash: bb569...3a9 Jeg hadde vel på sett og vis risikofødsel pga svangerskapsforgiftning og en nyre i klem. Den eneste forskjellen fra fødsel nr 1 (som ikke var risiko) var at de målte blodtrykket mitt HELE tiden, jeg måtte ha epidural (noe som gjorde at jeg var sengeliggende hele tiden), jeg låg med belte rundt magen for å sjekke babyen hjertelyd hele tiden, det ble også satt en elktrode (liten nål med ledning på) på babyens hode så de kunne følg henne ekstra godt. Det var også jordmor inne hos meg hele tiden, når hun skulle ut kom det også barnepleier, lege og en sykepleier. Alt i alt en kjempefin opplevlese. Følte meg så overvåket og godt passet på at jeg kunne senke skuldrene og slappe av litt. Hadde faktisk en bedre opplevelse med den fødselen en den første! Ettersom det er bayen din som er syk og ikke deg, regner jeg med at nok også du må ha de beltene rundt magen og de kommer nok til å feste en elktrode til babyens hode. Er jo mulig at de tar noen ultralyder av deg underveis også. Nå vet ikke jeg hvor alvorlig hjertefeil babyen din har, men mest sannsynlig er det nok en lege der under forløsningen, samt at de tar h*n ut til sjekk før du før holde. Masse lykke til! Håper alt ordner seg for deg og din kjære baby <3 Takk for svar:) Hvorfor måtte du ligge i senga hele tiden..? Må man alltid det med epidural, eller var det pga hele greia med risiko ifm fødselen..? Anonymous poster hash: bb569...3a9 Man må ikke ligge i senga hele veien nei, men ettersom epiduralen virkelig gjorde susen så hadde jeg ikke følelse i beina mine, klarte ikke flytte de en millimeter. Så jeg var igrunn lam fra livet og ned :-) Om man har mange ledninger og er tilkoblet mye utstyr så gjør dette det også litt værre å bevege seg veldig langt. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144103413-risikof%C3%B8dsel/#findComment-145933993 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå