Gå til innhold

Bonusbarn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gir dere like mye i julegave til dem som deres egne barn?

Anonymous poster hash: 8f165...ed1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, hun får av sine foreldre. Mannen skriver meg på fra-lappen på et par gaver. Gir en liten gave fra sønnen min.

Anonymous poster hash: af9f7...38b

Skrevet

Hvis vi flytter sammen så får de like mye ja. Nå som vi ikke bor sammen sågar de mindre. Dels fordi pappaen dems gir veldig lite og da kan ikke jeg kjøpe for mye større sum føler jeg.

Skrevet

Mannen gir likt til mitt og vårt ja....

Anonymous poster hash: a3a31...c1c

Skrevet

Her er det ingenting som heter mine og dine, alle er våre og får derfor julegaver for samme sum.

Jeg har to fra før, han har en fra før. Gjør ingen forskjell.

Skrevet

For meg er det en selvfølge å ikke gjøre forskjell, barn som tilhører husholdningen får omtrent like dyre gaver.

Anonymous poster hash: 4303d...1a4
Skrevet

Her måler vi ikke i kroner og øre, det ene året er det den ene som trenger og får noe dyrt, det neste året kan det snu. Men de får alltid likt i forhold til hvor godt gavene treffer. Og det opplever vi som mye viktigere enn at de skal få til samme sum. 

Skrevet

Her måler vi ikke i kroner og øre, det ene året er det den ene som trenger og får noe dyrt, det neste året kan det snu. Men de får alltid likt i forhold til hvor godt gavene treffer. Og det opplever vi som mye viktigere enn at de skal få til samme sum. 

Samme her.

Dessuten så er alle gavene vi gir "fra alle". Eks. Til Johanne Fra "navn på stefar", mamma og Tobias, 

Skrevet

Nå er ikke mini født enda, men om noen år regner jeg med det blir ca. det samme... Kanskje bonusbarnet mitt trenger noe dyrere et år, så kan mini få noe dyrere et annet år :) Sånn har det alltid blitt gjort i vår familie hvertfall!

Skrevet

Jeg bor ikke sammen med kjæresten og barna hans ennå, men vil at barna hans og mitt skal få like dyre gaver. Det skal IKKE gjøres noe forskjell på dem

Skrevet

Ja , hun får vel en dyrere gave en søstrene i år :)

Hun er 14 snart og ønsker seg mer enn alt speilreflekskamera.

Det har vi kjøpt+ kameraveske( fikk det for 1000 kr ,pga gjentjeneste)

Hun får også en kartong med blåbærkjærligheter fra meg ( egentlig bare tullegave ;) )

Hun får mascara , undertøy og pysj

De får for ca1500 hver.

Hun bor hos oss fast og det går nok en god del mer penger til henne enn søsken.

Og det er helt greit, det er stadig fritidsklubber, kantinemat, tja det det går generelt mer penger med til fjortiser enn småtasser :)

Jeg handler alltid klær og utstyr til jentene fra min lønn, han tar hus og regninger.

Skrevet

Bonuser får fra meg og pappan ilag, ingen egne gaver fra hver av oss nei, vi er da EN familie.. Varierer h em som får mest av bonusen og fellesen, men det er ca likt.

Skrevet

Her får som regel bonus barnet dyrere gaver enn våre felles unger, og det er pga gutten er i tenåring mens ungene våres er enda for liten til at vi overøser dem med nyttige gaver. Men vi kompenserer ved at jeg hvert år reiser hjem til der jeg er fra i lag med dem, altså Trondheim, og koser oss med diverse artige aktiviteter som mine unger setter umåtelig pris på, alt fra å besøke Pirbadet, kino, lekeland ol. Også får mor slappe av mellom slagene ;) siden familien min avlaster meg. Herlig! :) Gleder meg allerede til neste tur på odd :) :)

Anonymous poster hash: 4670b...40e

Skrevet

Ungen vår får for 2500,mens bonusungen fikk for 350.

Anonymous poster hash: 43425...b58
Skrevet

Nå har ikke vi felles riktig enda. Men ser for meg at bonus sønnen vil nok få mer av oss enn felles da det blir et stykke aldersforskjell. Og det er helt i orden. :)

Anonymous poster hash: 78782...7e3

Skrevet

Her får alle etter alder, ikke etter om de er fellesbarn eller ikke.

Skrevet

Ungen vår får for 2500,mens bonusungen fikk for 350.

Anonymous poster hash: 43425...b58

Hvorfor?
Skrevet

Vet sannelig ikke enda, jeg har kjøpt til mine barn mens pappan til bonusbarnet er bortreist og blir borte til over jul. Han vil ikke gi noe før han kommer tilbake, tilbød meg å kjøpe og sende men det ville han ikke. Lurer på om jeg skal kjøpe en liten ting til bonusbarnet fra mine barn og sende det, hva ville dere gjort?

Anonymous poster hash: 1399b...9f3
Skrevet

De får etter alder/ interesse og hva de trenger, blir ikke på kr helt likt.

Skrevet

Her i huset er det bare våre felles, men de får da slett ikke nøyaktig like dyre gaver hvert år. Vi prøver å ta hensyn til hva de ønsker seg, hva de trenger og alder og interesser. Og så tenker vi at på sikt jevner det seg ut.

Skrevet

De får selvfølgelig lik sum ca. Vi gjør ikke forskjell på dem! Dessuten er også våre gaver fra oss begge, og ikke bare fra en av oss. Vi er en familie uansett om det er dine, mine eller våre barn.

Skrevet

Ja, her får begge barna like store julegaver. Mitt barn fra tidligere får på en måte dobbelt opp siden han også får hos sin far, men vi er en familie og her i huset er det likt. Vi tenker ikke på dem som min og vår, de er begge barna våre, og dessuten er gavene fra oss begge.

Anonymous poster hash: dbcf7...8de

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...