Anonym bruker Skrevet 9. desember 2013 #1 Skrevet 9. desember 2013 Hei, jeg er en kvinne fra et annet land. Jeg er gift og har fire nydelige barn i verden de er fra 2 år opp til 14. Vi bor i 7 år i Norge. Min man er verdens snilleste mann han er kjempe glad i meg og barna. Siden jeg slitter litt med depresjon valgte jeg å få hjelp av hjelperen fra helsestasjon. Jeg sa til hjelperen fra første møte at jeg siter frast i før tiden men siden jeg er ikke så god i norsk ble det litt misforståelse hun sente brev til barnevernet og skrev i det at mannen min er ikke snill med meg og han mishandler meg psykisk. Jeg fikk beskyed av barnevernet om at de skal ha en samtale med meg og mannen min også kommer de på hjemmebesøk. Hva skal jeg gjøre jeg er veldigggg redd jeg vet ikke om jeg kan klare meg å vente til 7.1 hjelp med er du snill 😥 stakkars mannen min han er veldig bskymret for dette og tenker på hva har jeg sagt der når han ikke har gjort noe galt Anonymous poster hash: 4b01e...6d3
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2013 #3 Skrevet 9. desember 2013 Kjære deg HI, du selv kan gjøre noe allerede i morgen, ring helsesøsteren og be om en time fortløpende, for dere har hatt en misforståelse dere imellom som har eskalert. Snakk der med helsesøsteren om at det ikke er din nåværende mann som har gjort dette med deg, men din forrige mann(om jeg forstår det rett?) Hun kan informere om dette til barnevernet. Men møtet vil finne sted uansett. De kommer, snakker med dere om hvordan dere har det i hverdagen, og de vil under samtalen lete etter tegn som tyder på det helsesøsteren har fortalt dem. Det vil nok bli med det møtet. Ikke virk hysterisk når du forklarer at det har vært en feil der, og ikke snakk masse om "det var en feil, en misforståelse", slikt kan føre til at de tror det er mannen din som tvinger deg til å fortelle dette nå. Forklar kort og greit at helsesøster har misforstått deg, du snakket om din forrige mann, men helsesøster trodde du snakket om mannen din. Også lar du det bli med det, svar på spm de måtte stille osv. Mannen din forstår nok at det er hendt en feil her nå, det kan være smart at du forteller han at du ikke mente det skulle gå slik til, at du ikke trodde hun kunne misforstå deg så mye. Også står dere sammen om det som måtte komme Barnevernet er striks på rutiner, kontroller osv, men enda mange er uenige med meg her, så er de ikke helt ute å kjører heller. Anonymous poster hash: 8ab84...c9e
Gjest25 Skrevet 9. desember 2013 #4 Skrevet 9. desember 2013 Takk for svaret. jeg hadde ikke giftet før det er min første man. Det var en kvinne som var slem med meg da jeg var barn. Jeg har snakket med hjelperen på helsestasjon, men hun hører ikke på meg og det har jeg sagt til barnevernet. Jeg vil at de skal begynne undersøkelsen så snart som mulig men de sier jeg må vente til 7. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå