Gå til innhold

februar/mars baby

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har termin i begynnelsen av mars, og lurer på hva jeg bør kjøpe av klær og vogn/bil pose.

Er det f.eks nødvendig med bilpose, eller har dere tips til andre ting jeg kan bruke i stedefor.?

Hilsen usikker førstegangs.

Anonymous poster hash: e94eb...5e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kommer langt med et godt ullpledd i bilstolen. Vi bruker skinnpose det meste av året, bare invester i en som er litt lang. Jeg sverger til ull året rundt, gjerne blandet med silke på sommeren. Anbefaler veldig safa sine ullstrømpbukser.

Invester gjerne i en bæreanordning også, f.eks sjal. Spesielt hvis man får en kollikunge er det gull verd.

Ellers vil jeg anbefale å ikke kjøpe for mye stæsj. Invester i en god vogn, seng og et ok sted å stelle, evt også noe bæregreier. Etterhvert trenger du mer, men veldig mye av de tinga mange sier at man "må ha" blir bare liggende

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så da trenger jeg bare klær, flasker, pledd og vognpose..

Jeg har kjøpt vogn, bilstol og seng. 

Anonymous poster hash: e94eb...5e6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første var marsbaby, vi brukte skinnpose i vogna men hadde nok klart oss utmerket med dyne. I bilstolen brukte vi ein strikka bilstolpose, veldig kjekt og på ingen måte komplisert å lage om ein er middels flink med strikkepinnar (noko eg ikkje er, så svigermor strikka til oss). Til novemberbabyen har vi voksi move, ser for meg den hadde blitt alt for varm i mars. Bæring er ikkje mi greie, eg vil anbefale å få prøve bæretøy før kjøp. Kjipt å kjøpe for så å oppdage at det ikkje er tingen for deg.

Ull brukte vi mykje av på eldste, supert nesten året rundt. Og safa sine strømpebukser er best, enten ein går for ull eller bomull :)

Mitt tips er å kjøpe etterkvart som behov oppstår, butikken er open etter fødsel også. Det er td slettes ikkje sikkert du får bruk for mange flasker. Ei flaske burde holde fram til du ser at barnet faktisk finn seg i å drikke av den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Min mini er født i begynnelsen av mars. Her vi bor er mars veldig varierende ift varme/kulde og vær generelt. Da han ble født var det en del minus og snø.

Vi hadde voksi urban og lammeskinn i vogna. Han druknet jo i den, men holdt seg varm. Iom at det var så kaldt er jeg glad vi hadde den.

Av klær brukte vi alltid ull innerst hvis vi skulle ut av huset, men ikke alltid inne da vi hadde det veldig godt å varmt for hans del. Inne lå han stort sett inntullet i pledd eller inntil oss.

Vi hadde også en vinterdress som vi brukte ut/inn av bilen/ i butikken osv.

I bilen brukte vi ullpledd og sørget for at bilen alltid var varm før vi satte han inn.

Som andre også skriver, ikke kjøp for mye.. Vent å se hva du faktisk trenger/vil ha.

Men dette er jeg glad jeg hadde klart: en stk utedress, to sett ullbody/strømpebukse, pose til vogna og ikke minst MANGE pledd (ull,fleece etc).

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg syns utdress er helt unødvendig første 6 mnd, ihvertfall til de kan sitte selv. Jeg har vært veldig fornøyd med polarn o pyret sine dresser, liker fasongen bedre på de enn f.eks reima sine. Min erfaring er at før de sitter selv, er de jo enten i vogna eller i bilen.... og da kan det fort bli veldig varmt med utdress

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...