Anonym bruker Skrevet 9. desember 2013 #1 Skrevet 9. desember 2013 Det er trist at barn opplever at ingen kommer i bursdagen. Og ja, barn bør oppfordres til å gå i bursdager de egentlig ikke vil gå i. Og ja, alle bør bes i bursdag, ingen bør holdes utenfor. Men tidligere i dag leste jeg her inne at folk ville ha prioritert bort allerede kjøpte teaterbilletter til fordel for bursdag og også prioritert vekk dyre fritidsaktiviteter for samme grunn. Da kjenner jeg at jeg blir litt svett. Jeg kjenner at jeg er litt på kollisjonskurs med denne tankegangen om at bursdagsfeiring går foran alt annet. Barnet mitt har vært sengeliggende en uke nå og er skikkelig slapt - både av sykdom, av å være inaktiv så lenge og av å ikke ha spis på en ukes tid. Forhåpentligvis kommer barnet seg såpass at det er tilbake på skole i løpet av noen dager, men tror første dagen blir noe amputert. Barnet er også bedt i bursdag denne uka. Mest av alt skulle jeg ønske at barnet kunne være hjemme etter skoletid for å samle krefter samt for å ta igjen skolearbeid for en ukes etterslep. Det trengs ,begge deler. Men det tør jeg rett og slett ikke å prioritere. Barnet må/bør i bursdag, samme hva - må det ikke? Anonymous poster hash: d9194...c59
Bananen Skrevet 9. desember 2013 #2 Skrevet 9. desember 2013 Jeg mener ikke at barna på død og liv må i bursdag. Selv droppet vi det da vi skulle bort en helg i 50-årslag. Vi kunne dratt en dag senere, men dro likevel da det var mye aktiviteter gjennom hele helgen, selv om festen kun var lørd kveld. Jeg hadde også prioritert allerede kjøpt teater foran bursdag. Men fordi barnet har vært sykt og har skolearbeid å ta igjen? Aldri. Det sosiale er mye viktigere enn lekser. Ungen har garantert godt av å komme seg litt ut snart, slapp eller ei.
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2013 #3 Skrevet 9. desember 2013 Ja, det er sant. Det er sikkert godt å komme seg ut å få litt miljøskifte også på ettermiddagen. Lekser kan vi sikkert ta igjen i romjula. Anonymous poster hash: d9194...c59
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2013 #4 Skrevet 9. desember 2013 Vi hadde nok ikke droppet teater eller lignende om vi allerede hadde kjøpt billetter, men ungen har fått velge å droppe dyr fritidsaktivitet til fordel for bursdag. Vi legger så godt vi kan tilrette for at de kan dra i bursdag og har gjort om på planer vi allerede hadde flere ganger. Anonymous poster hash: caca0...fc5
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2013 #5 Skrevet 9. desember 2013 I min verden er ikke dette noe problem, heldigvis. Stort sett dropper folk fritidsaktiviteter til fordel for bursdager, men ikke om det skjer uke etter uke. Ingen dropper planlagte ting som teater eller hytteturer. Anonymous poster hash: ba73e...fe6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå