Anonym bruker Skrevet 9. desember 2013 #1 Skrevet 9. desember 2013 Har to "nesten-prolapser" i ryggen, altså det har ikke utviklet seg til å bli en skikkelig prolaps men det gjør veldig vondt i korsryggen og jeg er kjempestiv. I tillegg har jeg vondt i øvre del av ryggen. Kjennes ut som om alle musklene drar seg mot midten (mellom skulderbladene) og jeg har et behov for å trekke de fra hverandre (tøyer og sterkker men ingen lindring). I tillegg gjør det så vondt nedover beina og nedover på utsiden av leggen. Vondt er kanskje feil ord, men det kjennes "slitent ut" må sette meg ned for jeg orker ikke å stå. Jeg har forsøkt "alt" av behandlinger. Naprapat, trening, fyioterapaut, akupunktur, kiropraktor, osteopat you name it. Nå begynner jeg å bli desperat for jeg må begynne å jobbe til sommeren og med den ryggen så går det ikke. Blir i tillegg mye verre nå som det er så kaldt. Vondt i fingre og tær, skuldre osv (har tatt alle prøver og jeg er i superform, ingenting galt med meg). jeg har forsøkt ldn, et utall lykkepiller, voltarol (voltaren?) ingen effekt. Bruker nå kun codaxol, men det lindrer jo bare symptomene og jeg blir alt for trett av de så jeg har ikke lyst til å bruke de mer, for de er jo ikke akkurat milde for kropen...men uten de så ligger jeg rett ut. tar en 7 dagers kur med prednisolon 20mg en gang annenhver mnd og det hjelper da en ukes tid, men så kommer alle smertene tilbake. Anonymous poster hash: 637b1...3d1
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2013 #2 Skrevet 9. desember 2013 Hvor i landet bor du? Anonymous poster hash: d23ab...bb6
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2013 #3 Skrevet 9. desember 2013 Østlandet, ikke langt unna Oslo Anonymous poster hash: 637b1...3d1
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2013 #4 Skrevet 9. desember 2013 Har ikke prolaps men påvist slitasjegikt i korsrygg. Prøvd alt og det som funka for meg er smertestillende når det er som værst samt styrkeøvelser og ryggøveøser fra fysio. Kjedelig men skulker jeg to dager kjenner jeg det med en gang. :-( Anonymous poster hash: bbf43...b76
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2013 #5 Skrevet 9. desember 2013 Østlandet, ikke langt unna Oslo Anonymous poster hash: 637b1...3d1 Send meg en pm om du vil. Jeg tror ikke jeg har tid til å svare deg i dag, men får tid i morgen, vet jeg. Kan trolig gi deg noen gode råd og/eller gode terapeuter i nærheten av deg. Hilsen # 2 Anonymous poster hash: d23ab...bb6
Roselilly Skrevet 9. desember 2013 #6 Skrevet 9. desember 2013 Østlandet, ikke langt unna Oslo Anonymous poster hash: 637b1...3d1 Send meg en pm om du vil. Jeg tror ikke jeg har tid til å svare deg i dag, men får tid i morgen, vet jeg. Kan trolig gi deg noen gode råd og/eller gode terapeuter i nærheten av deg. Hilsen # 2 Anonymous poster hash: d23ab...bb6 He-he... den skulle ikke bli anonym
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2013 #7 Skrevet 9. desember 2013 Hvor lenge har du trent? Det tar ofte litt tid å opparbeide styrke og smidighet nok og mange må gjøre øvelsene hver dag. Anonymous poster hash: 662fc...155
Lille krøll Skrevet 9. desember 2013 #8 Skrevet 9. desember 2013 Jeg skulle anbefale trening. Selvfølgelig sammen med fysio eller lignende men prolaps langt ned i ryggen kommer stort sett alltid av at man er for svak i MAGEN til å holde buktrykk når man bøyer seg fremover. Klarer man ikke holde buktrykk vipper man bekkenet feil vei og da begynner man klemme på diskene i ryggsøyla. Etterhvert får man prolaps. Masse, masse magetrening for å bli sterk. Finne ut om du har balanse mellom forsiden og baksiden med dine problemer i øvre rygg. Om det stråler ut i beina må du ta mr-bilder. Det er aldri bra at det stråler nedover. Håper du finner ut av det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå