Gå til innhold

Sopp i underlivet som ALDRI forsvinner!! Noen råd!??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Altså, nå har jeg gått på kur etter kur (canesten med krem og stikkpiller) og det hjelper, soppen blir borte, men så fort kuren er over så kommer det tilbake....Dette er så utrolig plagsomt :/ Er nå gravid og kan ikke ta diflucan, for det har hvertfall hjulpet meg før....Er det noen som har klart å bli kvitt kronisk soppinfeksjon??? Og hva gjorde du for det? Evig takknemlig for alle svar og råd jeg kan få! :)

Anonymous poster hash: 4ef22...df6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da må du begynne å forebygge.. Ikke dusj for ofte, men ikke for sjeldent. Ikke bruk såpe nedentil, eller div kremer.. Tørk godt etter dusj. Bruk lette bomullstruser (eller så skulle man unngå bomullstruser, husker ikke.. :P )

Når jeg var gravid måtte vi bruke kondom, for ellers så fikk jeg sopp med engang. Noe med at vi hadde forskjellige phverdier.

Anonymous poster hash: e44e9...f7b
Skrevet

Bruk lette bomullstruser (eller så skulle man unngå bomullstruser, husker ikke.. :P )

Anonymous poster hash: e44e9...f7b

Bomullstruser, som vaskes på min 60 gr ja :-)

Anonymous poster hash: 6e766...82b

Skrevet

Partneren din må også behandles når du behandles. Ellers smitter han bare deg tilbake.

Anonymous poster hash: 3d6b2...04a
Skrevet

Av erfaring ville jeg godt til legen for å sjekke at det faktisk var sopp. Jeg hadde sopp, smurte og tok pillen, etter kuren var det greit men gang etter gang kom det tilbake... Var ikke sopp, jeg reagerete på canestenen..

Anonymous poster hash: 339fb...1f6

Skrevet

Sopp elsker sukker, så nr 1 er å kutte ut sukker, juice, brus osv. Ikke bruk for mye andre raske karbohydrater heller (brød, ris, pasta, mais, poteter), for det omdannes til sukker i kroppen.

Hjelper ikke å behandle soppen hvis du hele tiden gir den masse yndlingsmaten til å bli sterk på ;)

Så bør du definitivt dra til helsekosten og kjøpe deg gode tarmbakterier for å bygge opp tarmfloraen din. Tarmfloraen din utgjør ca 80 % av immunforsvaret ditt, så det vil hjelpe helsen din generelt i tillegg til bakteriefloraen nedentil. I tillegg så er det viktig for at babyen din skal få en bedre bakterieflora av deg når du føder og ammer.

Kjøp i tillegg Vivag eller Ecovag på apoteket, vaginale stikkpiller med gode vaginale bakterier.

Vask underlivet med vann med utrørt natron i (du kan skylle vagina med natronvann også, og hadde gjort det selv som gravid om jeg hadde fått sopp, men har ikke erfaring med det på gravide). Til en liter vann rører du ut en stor spiseskje med natron. Vask morgen og kveld med dette vannet, evt etter hvert dobesøk også hvis du klør mye.

Hvis du bruker natron så er det viktig at du bruker de gode vaginale bakteriene slik at du gjenoppretter bakteriefloraen og pH-balansen, spesielt viktig hvis du skyller vagina med natronvann!

Anonymous poster hash: b7f42...822
Skrevet

Partneren din må også behandles når du behandles. Ellers smitter han bare deg tilbake.

Anonymous poster hash: 3d6b2...04a

Dette er viktig også, ja!

Jeg hadde en partner for mange år siden som var helt symptomfri, men til tross at jeg ble behandlet,  så fikk jeg det tilbake stadig vekk. Vi bodde langt unna hverandre, så etter hvert oppdaget jeg at jeg fikk nytt tilfelle med sopp kun etter at vi hadde møttes og hatt sex. Jeg spurte legen om han trengte behandling, men legen sa nei. Jeg truet imidlertid kjæresten til å behandle seg også til slutt. Og vips så var mitt sopp-problem borte også. De neste to årene vi var sammen fikk jeg aldri sopp tilbake!

Av erfaring ville jeg godt til legen for å sjekke at det faktisk var sopp. Jeg hadde sopp, smurte og tok pillen, etter kuren var det greit men gang etter gang kom det tilbake... Var ikke sopp, jeg reagerete på canestenen..

Anonymous poster hash: 339fb...1f6

Jeg tåler heller ikke canesten, blir bare sårere (omtrent som en kjøttkake utvendig og innvendig).

Det som reddet meg til slutt var å oppdage at jeg kan bruke natronvann å skylle vagina med (som jeg beskrev over) og vaske utvendig med. Men som sagt, da må man bruke vaginale stikkpiller med gode vaginale bakterier etterpå.

# 6

Skrevet

Det som hjelper for meg:

- Gå så mye som mulig uten undertøy

- Vasker med vann etter hvert toalettbesøk hjemme ( kun vann.. )

- Menskopp fremfor tampong/bind ( mer aktuelt senere. )

- Bruker truseinnlegg konsekvent, ellers får jeg sopp.

Man kan også skylle seg innvendig med en eddik-miks, hørt mye bra om dette. 

Skrevet

Takk for mange gode råd, alle er fulgt bortsett fra det med natronvann, det har jeg ikke hørt om?:) Har skylt med eddik og saltvann...blir det noe alla det samme? Og hva bør jeg handle på helsekost??:) Har hørt at disse melkesyrestikkpillene ikke virker eller har noen dokumentert effekt, men da skal det peøves igjen....er lenge siden sist jeg prøvde :) jeg kan vel ikke reagere på canesten sålenge den hjelper eller?? Svir ikke, men den lindrer kløen raskt....HI

Skrevet

I tillegg til det som er nevnt tidligere:

Løse truser i bomull og aldri string.

Sov uten undertøy.

Ikke trange bukser.

Du kan også forsøke å smøre deg med yougert (fotrinnsvis naturell;)) jevnlig. Det er snilt mot hus og slimhinner og hjelper på syrebalansen.

Anonymous poster hash: 328db...e8d
Skrevet

I tillegg til det som er nevnt tidligere:

Løse truser i bomull og aldri string.

Sov uten undertøy.

Ikke trange bukser.

Du kan også forsøke å smøre deg med yougert (fotrinnsvis naturell;)) jevnlig. Det er snilt mot hus og slimhinner og hjelper på syrebalansen.

Ikke "hus", men "hud".

Skrevet

Takk for mange gode råd, alle er fulgt bortsett fra det med natronvann, det har jeg ikke hørt om? :) Har skylt med eddik og saltvann...blir det noe alla det samme? Og hva bør jeg handle på helsekost?? :) Har hørt at disse melkesyrestikkpillene ikke virker eller har noen dokumentert effekt, men da skal det peøves igjen....er lenge siden sist jeg prøvde :) jeg kan vel ikke reagere på canesten sålenge den hjelper eller?? Svir ikke, men den lindrer kløen raskt....HI

Gode tarmbakterier får du både fra BioCare (de jeg foretrekker, mye forskning på de) eller Udo's Choice. Begge er gode merker. Følg doseringen på glassene, og oppbevar dem i kjøleskapet.

Vaginale bakterie-stikkpiller (Vivag eller Ecovag) får du på apotek.

Jeg har også hørt forskjellig om de vaginale stikkpillene, men jeg har uten tvil effekt av dem.

Skrevet

Det som hjelper for meg:

Jeg får garantert sopp om jeg bruker truseinnlegg...

Og hvis du barberer deg nedentil: slutt med det!

Anonymous poster hash: ed42e...924

Skrevet

Også er det noe med å ta en tur til legen hvis det er noe som ikke stemmer over tid...

Skjønner ikke hvorfor så mange er så innmari dårlige på å gå til legen!

Anonymous poster hash: 7443a...81b
Skrevet

Det som hjelper for meg:

Folk er forskjellige.

Om jeg lar være å barbere meg, får jeg enda lettere sopp.

Skrevet

Jeg bruker kun bomullstruser...og sover i netto'n :) Har selvfølgelig vært hos lege, men ikke mer å gjøre foreløpig...Må vente til svangerskapet er over....HI

Skrevet

Det som hjelper for meg:

Folk er forskjellige.

Om jeg lar være å barbere meg, får jeg enda lettere sopp.

Det var akkurat det som var poenget mitt.

Og det siste der tror jeg ingenting på faktisk.

Hilsen lege

Skrevet

Innta probiotika, biola etc.

Tiss alltid rett etter samleie

Jeg brukte også noen "vaginaltabletter" for å få opp rett balanse en periode i forbindelse med graviditet/etter. Husker ikke hva de heter.

Ellers så har du jo også fått mange andre gode råd

Anonymous poster hash: d3c4e...a7b
Skrevet

Jeg fikk diflican av legen når jeg var gravid. Hvorfor skal man ikke bruke det?

Ellers får jeg også lettere sopp om jeg barberer meg, bruker truseinnlegg og like etter mens. Det er skikkelig kjipe greier.

Skrevet

Jeg var også veldig plaget før, helt til jeg fikk noen tabletter jeg skulle svelge. Canesten virket bare litt også kom det tilbake. De pillene wkal man bare ta en av, og det er det. Husker ikke navnet nå. Tror ikke man kan ta de mens man er gravid da

Skrevet

Vask deg med olje i stedet for underlivssåpe. Du kan bruke matoljer, eller kjøpe på apoteket.

Anonymous poster hash: 08b98...05c

Skrevet

Når jeg gikk på p-sprøyte hadde jeg konstant soppinfeksjon, men jeg klarte heldigvis å bli kvitt det tilsutt :)
Jeg kjøpte noe på apotket som heter vivag, det var vaginale stikkpiller og en såpe med melkesyrebakterier, det gjorde susen og jeg har ikke hatt sopp siden.

Anonymous poster hash: 9b7b8...8de
Skrevet

Det var akkurat det som var poenget mitt.

Og det siste der tror jeg ingenting på faktisk.

Hilsen lege

Nei, det må du nå gjerne la være å tro på, lege eller ei.

Tipper jeg kjenner kroppen, og underlivet mitt, bedre enn en random lege på ett anonymforum.

Skrevet

Jo mer basisk kroppen er jo dårligere trives soppen, du kan google basisk kosthold for å se hva du skal spise mer/mindre av, men jeg tar bare et tillegg http://www.helseogkost.no/nettbutikk/skjelettet/urbase-extra-200-g-pulver

Ellers blir denne bakteriebalansen også påvirket av hormonene våre, og det er ganske vanlig å få sopp i svangerskapet.

Vask deg godt og ta en vaginalkapsel med melkesyrebakterier hver gang du har hatt sex.

Anonymous poster hash: 7a38e...a5c
Skrevet

Sjekk om du har candida allergi,du kan sjekke ut candida.com(el var det no)

det er en lege i Oslo som tar blodprøve for det.

du kan også sjekke det ut selv ved å gå på diett i 2uker,så utføre provinasjonstest,da tar du produkt for produkt.

du må holde deg unna alt som inneholder tilsatt sukker (bruk sukkeret statning),gjær,muggsopp proteiner og melk (eddik inneholder muggsopp,og det er det bla i ketchup,div salater(rekesalt,italiensk salat)

om du blir bedre på diett har du mest sannsynlig allergi.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...