Anonym bruker Skrevet 9. desember 2013 #1 Skrevet 9. desember 2013 Kan matallergi være årsaken? Han har fått påvist bl.a. melkeallergi. Far tror at uhell i trusen er latskap og litt psykisk, siden han mistrivdes på barneskolen. Nå har han begynt på ungdomsskolen og trives. Likevel, han har fremdeles uhell i trusen. Anonymous poster hash: 802ae...2ca
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2013 #2 Skrevet 9. desember 2013 Og du har ikke vært hos lege for utredning....??? Det er ikke normalt og aldri hørt at dette har noe med allergi å gjøre. Dette er psykisk og sønnen din trenger hjelp! Anonymous poster hash: e3a4c...bdd
Gjest Julia1984 Skrevet 9. desember 2013 #3 Skrevet 9. desember 2013 Håper du har dialog md fastlegen? Dette høres psykisk ut spør du meg
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2013 #4 Skrevet 9. desember 2013 Vi har vært på sykehuset og fikk beskjed om å følge opp gutten på linje med en toåring som skal slutte med bleier. Det har vi gjort i mange år. Jeg håper jo nå at matallergien er svaret på alle spørsmål. Anonymous poster hash: 802ae...2ca
Gjest Julia1984 Skrevet 9. desember 2013 #5 Skrevet 9. desember 2013 Jeg ville gått "hardere" til verks for utredning. Dette kan være medisinsk årsak til at han ikke kan holde på avføring, det kan også være psykisk og da må man finne årsak.
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2013 #6 Skrevet 9. desember 2013 Dette må du selvfølgelig ta videre til legen, så sjenerende for en tenåring å holde på sånn!Har hhan noen diagnoser ? Oppsøkt hjelp. Anonymous poster hash: 687a9...47c
Gjest MaJo0812 Skrevet 9. desember 2013 #7 Skrevet 9. desember 2013 Det kan jo være noe bakterielt i tarmen som gjør at han får kronisk diare? At han ikke klarer å holde igjen. Kanskje han trenger antibiotika, ta han til legen, det der er ikke normalt. Hva sier han selv?
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2013 #8 Skrevet 9. desember 2013 Jeg ville gått "hardere" til verks for utredning. Dette kan være medisinsk årsak til at han ikke kan holde på avføring, det kan også være psykisk og da må man finne årsak. Ja, det er på tide nå å gå videre. Det som er så rart er at dette er et problem som kan være helt borte i lengre perioder på 2-10 måneder, også har vi en ny runde med uhell som varer kanskje et halvt år. Anonymous poster hash: 802ae...2ca
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2013 #9 Skrevet 9. desember 2013 Hvis uhell i trusa er diaré kan det være allergi. Lukkemuskel i urinrør og endetarm er hormonstyrt og det kan være en forsinkelse i den utviklingen. Men aldri hørt om så store barn som sliter med dette. Rart de ikke har tatt mer tak i dette hos legen synes alderen er for høy til at han fortsatt driver med dette. Anonymous poster hash: 2418c...cf1
Miljøterrorpeuten Skrevet 9. desember 2013 #10 Skrevet 9. desember 2013 Har vært borti et barn som var slik (ganske stor), etter utredning kom det frem at han hadde en fysisk feil med lukkemuskelen. Han merket faktisk ikke alltid når han måtte på do, og det bare kom ut uten at han merket det. Tror han skulle opereres for dette, men vet ikke hva som skjedde. Verdt å sjekke kanskje
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2013 #11 Skrevet 9. desember 2013 Takk dere, det gjør godt å kunne snakke med noen. De siste årene har jeg snakket med mannen og litt med legen, gutten ignorerer problemet. Vi har mye allergi i familien, gutten er allergisk mot melk, nøtter og hvete, og en del andre ting som f.eks. pollen. Hvis uhell i trusa er diaré kan det være allergi. Lukkemuskel i urinrør og endetarm er hormonstyrt og det kan være en forsinkelse i den utviklingen. Men aldri hørt om så store barn som sliter med dette. Rart de ikke har tatt mer tak i dette hos legen synes alderen er for høy til at han fortsatt driver med dette. Anonymous poster hash: 2418c...cf1 Vet du hvor jeg kan lese mer om dette? Anonymous poster hash: 802ae...2ca
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2013 #12 Skrevet 9. desember 2013 Har vært borti et barn som var slik (ganske stor), etter utredning kom det frem at han hadde en fysisk feil med lukkemuskelen. Han merket faktisk ikke alltid når han måtte på do, og det bare kom ut uten at han merket det. Tror han skulle opereres for dette, men vet ikke hva som skjedde. Verdt å sjekke kanskje Dette har undersøkt og han har ingen feil med lukkemuskelen. Anonymous poster hash: 802ae...2ca
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2013 #13 Skrevet 9. desember 2013 Takk dere, det gjør godt å kunne snakke med noen. De siste årene har jeg snakket med mannen og litt med legen, gutten ignorerer problemet. Vi har mye allergi i familien, gutten er allergisk mot melk, nøtter og hvete, og en del andre ting som f.eks. pollen. Hvis uhell i trusa er diaré kan det være allergi. Lukkemuskel i urinrør og endetarm er hormonstyrt og det kan være en forsinkelse i den utviklingen. Men aldri hørt om så store barn som sliter med dette. Rart de ikke har tatt mer tak i dette hos legen synes alderen er for høy til at han fortsatt driver med dette. Anonymous poster hash: 2418c...cf1 Vet du hvor jeg kan lese mer om dette? Anonymous poster hash: 802ae...2ca Dessverre. Sønnen til en venninne slet med dette til han ble ca 9 år. Det ble påvist lave hormonnivåer og de behandlet det ikke. Noen barn er forsinket i den utviklingen sa legen og var ikke unormalt. Jeg ville gått til lege og undersøkt han skikkelig. Han er jo nå så stor at jeg vil tro dette er et stort sosialt handikap for han. Jeg tror ikke slike ting er latskap iallfall. Lykke til. :-) Anonymous poster hash: 2418c...cf1
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2013 #14 Skrevet 9. desember 2013 Nå er mitt barn fortsatt lite, men vi strever med det samme. Han har slitt endel med hard avføring, litt i periodevis, ikke funnet noen årsak til at han er hard i magen. Så han er redd for å bæsje, MEN han sier ikke han er redd, han bare holder seg og holder seg. Da blir det såklart forstoppet, og når man er forstoppet, så sperrer de harde knollene for lukkemusklaturen slik at løsere avføring som kommer bak det harde, renner rett forbi og gir bremsespor/små uhell. Kan det hende det er slik med gutten deres? Min er 4,5 og har ikke brukt bleie på 2 år, han har ikke vært hard i magen hele tiden, men hatt noen vonde opplevelser og da kvier han seg veldig for å gå på do. som såklart resulterer i at det blir mye små uhell. Anonymous poster hash: afe5f...b87
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2013 #15 Skrevet 9. desember 2013 Nå er mitt barn fortsatt lite, men vi strever med det samme. Han har slitt endel med hard avføring, litt i periodevis, ikke funnet noen årsak til at han er hard i magen. Så han er redd for å bæsje, MEN han sier ikke han er redd, han bare holder seg og holder seg. Da blir det såklart forstoppet, og når man er forstoppet, så sperrer de harde knollene for lukkemusklaturen slik at løsere avføring som kommer bak det harde, renner rett forbi og gir bremsespor/små uhell. Kan det hende det er slik med gutten deres? Min er 4,5 og har ikke brukt bleie på 2 år, han har ikke vært hard i magen hele tiden, men hatt noen vonde opplevelser og da kvier han seg veldig for å gå på do. som såklart resulterer i at det blir mye små uhell. Anonymous poster hash: afe5f...b87 Ja, det var sånn i mange år, men han er ikke lenger redd for å gå på do, er ikke lenger forstoppet. Til dere: Dette løste vi med å tømme tarmen med Mikrolax, også drakk han Laktulose hver deag over en lengre periode. Det er meningen at man gradvis skal trappe ned dosen med Laktulose når barnet ikke lenger er redd for å gå på do. Lykke til. Anonymous poster hash: 802ae...2ca
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2013 #16 Skrevet 9. desember 2013 Min sønn holdt på med en noen år og hadde uhell flere dager i uken. helt til han fikk røntgen av magen som viste kraftig forstoppelse og alt løste seg med noen ukers inntak av movicol. Anonymous poster hash: d4bc9...e70
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå