Gå til innhold

Hvor lenge skal man tolerere partnerens sextørke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Partneren prøver seg aldri. Sist gang var vel for tre, fire år siden. Vært sammen i fem..

Har prøvd å tatt det opp i rolige former, i friustrasjon. Ingenting hjelper..

Det er umulig å få henne til å gjøre noe med dette..

Hun kjærtegner meg aldri.. aldri. Vi er blitt kun venner..

Gud så frustrerendes.

Anonymous poster hash: 8d68b...ff8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde det slik med min mann. Han hadde aldri lyst og avviste meg hele tiden. I tillegg presterte han å ha sex med en annen dame etter lang periode med tørke hjemme som var HANS skyld. Nå har vi kommet over kneika, men jeg vet hvordan det føles. Hvis din kone ikke vil ha sex med deg i det hele tatt, still ultimatum at enten søker hun hjelp for den manglende sexlysten, eller så kan dere gå fra hverandre og være det dere er i dag, nemlig venner.

Anonymous poster hash: 0764c...27c
Skrevet

Jeg flyttet fra min tidligere samboer etter 6 mnd uten sex og kjærtegn. Praktisk-økonomiske forhold kan jeg klare meg uten.

Anonymous poster hash: 633f2...469

Skrevet

Jeg opplevde at min mann ikke ville ha sex. Der var å snu seg dersom jeg prøvde meg. Det varte ca 6 mnd. Satte meg ned og sa at jeg TRENGER sex. Så enten fikk han stille opp ellers så var det ikke noe vits i å fortsette. Det kom da frem at han var så sliten at han faktisk ikke orket. I tillegg til jobb så er han veldig til å orde og styre hjemme. 

Vi ble da enig om at han måtte senke kravene til seg selv slik at han faktisk orket å ha sex. Det funket for oss, men det gikk dog ikke så langt som hos dere. 

Jeg hadde aldri giddet å leve i sexløst forhold så lenge som deg! Har du fått noen forklaring da?  Og er du sikker på at hun ikke får noe en annen plass?

Og jeg hadde så absolutt ikke blitt i et slikt forhold...

Anonymous poster hash: bc419...5c1
Skrevet

Høres ut som du bor med en venn.

Jeg har ikke den største sexdriven selv men det blir da en gang i uka eller to (om det er noen ekstra fridager) hehe.

Mannen tar som regel initiativ men det starter vel med at jeg er ekstra kosete på sofaen så jeg sender vel signaler om at det er ok å ta initiativ.

Anonymous poster hash: 75c37...20d

Skrevet

Er du mannen min??

Jeg har nemlig ikke hatt sex med mannen min på 3 år.

Jeg har ikke kjærtegnet han på disse årene, men vi nusser hverandre alltid god natt.

Jeg orker ikke sex med han fordi han er blitt som en bror for meg.

Om du er min mann, så kan jeg fortelle deg at jeg mistet lysten på deg den dagen du innrømmet den økonmiske utroskapen som du hadde holdt skjult for meg alle de 8 årene vi hadde vært sammen (ok, det kan ikke være deg siden du sier dere har vært sammen i 5).

Men.... Det kan jo være en grunn til at hun ikke vil ha sex? Tror ikke det nytter med små forsiktige hint.

Dere får sette dere ned og snakke ut om det. Du får si hva du føler. Om du ikke får nærhet av henne, får dere enten gjøre det slutt eller bli enige om å leve i et åpent forhold.

Anonymous poster hash: 96925...55c
Skrevet

Uansett grunn, økonomi, husarbeid, sliten eller ikke. Uten sex, fungerer man ikke i ett forhold. Hadde jeg vært i ett forhold og ikke fått sex, hadde jeg gått. Og den dagen jeg nekter samboeren min sex, da er jeg ikke særlig grei med han. Da kan han finne seg noen andre.

Anonymous poster hash: d4ad2...304
Skrevet (endret)

Partneren prøver seg aldri. Sist gang var vel for tre, fire år siden. Vært sammen i fem..

Har prøvd å tatt det opp i rolige former, i friustrasjon. Ingenting hjelper..

Det er umulig å få henne til å gjøre noe med dette..

Hun kjærtegner meg aldri.. aldri. Vi er blitt kun venner..

Gud så frustrerendes.

Anonymous poster hash: 8d68b...ff8

Oi.... :(.

Det er veldig forståelig om du ikke kan leve slik.... Jeg hadde nok aldri klart det.

Hva sier hun er årsaken. Har dere det ellers fint sammen og har dere barn?

Kan eventuelt et åpent forhold når det gjelder sex være aktuelt i et deres forhold, slik at du kan få dekket disse behovene et annet sted uten å gå bak din kones rygg?

Ellers er jeg enig med dem lengre opp som sier at praktisk trygghet ikke er grunn nok til å leve videre slik...

Endret av Ibsenfrue
Skrevet

Du høres ut som en gammel flamme av meg som jeg nettopp har fått igjen kontakt med. Han også forteller at kona aldri vil ha sex. )Der er det også 3 år siden sist). Da må han isåfall ta oppvaska, støvsuge osv før hun "klarer å tenke på å ha sex". Og når han så har gjort alt dette, da er hun for trøtt fordi det har blitt for sent, eller hun har lagt seg for å sove alt.. Problemet er at mannen nå er så utsultet på nærhet og kos at terskelen for utroskap er ganske så lav. Og helt ærlig, jeg forstår det godt. Men utroskap er aldri løsningen. Det bare forverrer situasjonen om man involverer en tredjepart. Så ikke vurder det ;)

Jeg kan si til deg som jeg sa til ham:

Siden man ikke kan tvinge noen til å ha sex så må du sette deg ned og virkelig SNAKKE UT om hvordan du føler det, om tankene du har og om hvordan selvtilliten og selvbildet ditt nå har fått seg en stor knekk. Du må appellere til empatien hennes. Foreslå å gå i parterapi eller andre måter å få snakket sammen på.

Om hun ikke er mottakelig og ingen ting forandrer seg så har du to valg.

-Godta situasjonen

-forlate situasjonen

Lykke til, håper det ordner seg :)

Anonymous poster hash: 5e73b...529
Skrevet

Det hun ikke vet har hun ikke vondt av, tenker jeg i dette tilfellet....

Så kan du se om noe endrer seg, eller om du vil bli eller gå etter det.

Anonymous poster hash: 9b7e0...23f
Skrevet

Selv orker jeg ikke tanken på sex med min mann, han er blitt så overvektig og ønsker ikke å gjøre noe med det, det er så vanvittig turn-off. Hadde forholdet vårt vært en dans på roser ellers ville jeg nok klart å se bort i fra det. Men sånn det er nå blir det nok aldri noe mer sex.

Anonymous poster hash: 411bb...d4a
Skrevet

Selv orker jeg ikke tanken på sex med min mann, han er blitt så overvektig og ønsker ikke å gjøre noe med det, det er så vanvittig turn-off. Hadde forholdet vårt vært en dans på roser ellers ville jeg nok klart å se bort i fra det. Men sånn det er nå blir det nok aldri noe mer sex.

Anonymous poster hash: 411bb...d4a

:o

Klarer du å leve slik...?!

Skrevet

Jeg var sammen med en mann som ikke ville ha sex med meg lenger..

Vet fremdeles ikke hvorfor.

Han sa alltid at han ikke skjønte greia med sex, og hadde det kun for å glede meg.. Så et eller annet sted på veien ville han vel ikke glede meg mer..

Etter mye mas tok han initiativet et par ganger, og det var alltid når han visste jeg ville si nei!

(Mensen, omgangssyke, han var dritings osv) For da kunne han si at han prøvde....

Stikkordet her er Var sammen med.. Etter 1,5 år orket jeg ikke mer og flyttet ut.

Da hadde jeg også hatt ett forhold i litt over 6 mnd som han delvis visste om uten at han brydde seg..

Anonymous poster hash: 37f67...086

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...