Gå til innhold

For/mot å bytte til juniorseng for 2 åringen.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han er en drøm å legge om kvelden. Aldri noe tull og nå sover han hele natten gjennom.

Vi vurderer nå å kjøpe juniorseng til han, da springelsengen ser litt liten ut. Han romsterer en god del i sengen i løpet av natten - skifter stilling hundre ganger. Frykter at han skal dette ut av sengen.

Noen som vil dele sine synspunkter/erfaringer?

Anonymous poster hash: 6cacb...ac9
Videoannonse
Annonse
Gjest Hercule Poirot
Skrevet

Kjøp heller ei helt vanlig enkeltseng med sengehest. Ser ikke poenget med juniorseng, da må du jo bytte seng igjen om bare få år. 

Skrevet

Vi kommer til å bytte til juneorseng når småen er ca 2,5 år.

Anonymous poster hash: 97417...a6b
Gjest meg&mini
Skrevet

Barnet mitt fikk da hun fylte to år. Hun var så stolt! Hoppet og løp rundt mens vi "snekret" opp sengen.

Kjøp et stilig sengetøy og lag til fint:)

Min unge var veldig veldig fornøyd med å være stor jente med egen stor seng.

Skrevet

Vi byttet når de begynte å klatre ut selv, og det var i 2 års alderen. Kjøpte juniorseng til eldste, men mellomste flyttet rett over i "vanlig" 90-seng med sengehester og det funket veldig bra:) Forbered deg på litt vandring i starten (eller ganske lenge, hehe) bare:)

Anonymous poster hash: 8a0cc...7b7
Gjest meg&mini
Skrevet

Kjøp heller ei helt vanlig enkeltseng med sengehest. Ser ikke poenget med juniorseng, da må du jo bytte seng igjen om bare få år.

Enig her!

Her har vi en fra IKEA med sengehest på ene siden:)

Skrevet (endret)

Her kjøpte vi først en sengehest til sprinkelsenga for en myk overgang. Den kosta 90 kroner eller noe på ikea :) Tok av den ene siden på sprinkelsenga og byttet ut med den lave sengehesten. Husker ikke helt hvor gammel han var, men et sted mellom 20-24 mnd. Her skal vi rett fra sprinkel- til voksenseng, kjøper da en dagseng fra ikea som har flere store skuffer under og mulighet for å trekkes ut til dobbeltseng. Venter egentlig bare på tid og anledning til å få kjøpt og skrudd sammen. Gutten er nå 2 år og 7 mnd. Han har også alltid vært en drøm å legge fra han var 4-5 mnd gammel, og det ble heller ikke noe problem å gå over fra høy til lav sengehest. Heldige, we know!! :)

Endret av Madolyn
Skrevet (endret)

Vi har juniorseng som er litt dyp, så han kommer bare ut av den om han vil gå ut. Ikke om han bare virrer rundt på natten :) Ungen er 20 måneder. 

Endret av mamma_til_gutt
Skrevet

Vi har Kritter senga fra Ikea til vår 2-åring. Fikk den da hun var 1 år og 11 mnd.

Hun sover mye bedre i den enn i sprinkelsenga og hun har faktisk aldri gått ut av den når hun har våkna :o Hun bare sitter å venter på at vi skal komme inn å hjelpe henne ut selvom hun fint klarer å klatre inn og ut av senga :P Tror ikke hun tør å gå ut på natta eller kvelden :P

Skrevet

Jeg ville ventet en stund til hvis han fortsatt har greit med plass i spinkelsenga og han ikke protesterer selv. Gutten min ville overta storebrors seng da eldste fikk ny seng (yngste var drøyt to), og da ble det slutt på å sove hele natten, det var altfor fristende å stå opp og komme inn til oss.

Anonymous poster hash: 65f87...359

Skrevet

Vi og har en gutt som er en drøm å legge. Han fikk juniorseng da han var litt over 2 år. Det gikk knirkefritt! Vi innstilte oss på "vandring" som en annen her sier, men det ble ingen vandring. Han la seg like fint i den nye sengen og sov like godt. No problemo! Eller mye bedre (for han klatret ut av sprinkelsengen i ny og ne).

Anonymous poster hash: 7ddd3...d50
Skrevet

Vi kjøpte vanlig seng med sengehest til vår toåring, da har vi mulighet til å legge oss der dersom han er urolig. Venter nr 2 i mai og tenker det kan være praktisk da iallefall:) vi har natt/dag klokke så han venter til kanina står opp før han kommer inn!:) har aldri hatt problem med at han springer ut av senga ;)

Skrevet

Dere må ha en veeeldig lang unge om sprinkelsengen begynner å bli for kort nå.

Vi brukte den til 3 år omtrent og har en lang unge.

Byttet rett til vanlig seng og det har gått helt greit. Brukte litt "hindring" på siden først, men det ble aldri noen "falle ut av sengen" opplevelser.

Anonymous poster hash: f26f6...c2a
Skrevet

Veldig lang unge? Jeg byttet når min var to, syns tilogmed sprinkelsengen er liten til min på 1,5. Han fikk kura sengen fra ikea, og nå er han snart 3, og vi har snudd sengen så han får sove øverst. Stor stas! Har ekstra sengehest just in case.

Skrevet

Enig her!

Her har vi en fra IKEA med sengehest på ene siden:)

Vi har en enkelseng - rammemadrass fra IKEA. Kan man kjøpe sengehest til de?

HI

Anonymous poster hash: 6cacb...ac9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...