BareMas Skrevet 9. desember 2013 #1 Skrevet 9. desember 2013 Da ser det ut til at vi blir 4 i løpet av sommeren, og det blir kos Storesøster i hus vil da være omtrent 2,5 år, så jeg lurer på: burde vi ha en søskenvogn eller er et slikt ståbrett like greit? Evnt hvilken vogn anbefales? Vi skal uansett ha ny vogn til den nyankommende.
Merethe ♂ ♀ ♂ ♀ Skrevet 9. desember 2013 #2 Skrevet 9. desember 2013 Gratulerer! Jeg fikk min nummer fire i sommer, da var nummer tre 2 år. Jeg trengte definitivt søskenvogn, men vi går et godt stykke til barnehagen. Det er også greit å ha nå, dersom vi skal på tur alle mann og gå ganske langt. 2,5 år mellom nummer to og nummer tre, og da var det også greit med søskenvogn, men jeg brukte den ikke like mye. Du må nesten tenke litt over hvor mye dere er ute og går, om dere trenger det eller ikke. Toåringer er også veldig forskjellige, men de er ofte ganske ustyrlige, og da er det greit å ha dem i vogn når man må passe på en baby også! Dere har jo god tid til å tenke på! Men husk at en søskenvogn tar mye plass dersom du skal trille mye på babyen alene uten storesøsken.
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 9. desember 2013 #3 Skrevet 9. desember 2013 Gratulerer Storebror her i huset var nærmere tre når lillesøster kom, men han var/er en vilter fyr med mye sprell i, så for oss var en søskenvogn gull verdt. Vi har en Phil & Teds, slik at den kan brukes som enkeltvogn også. Når det er sagt var det nedtur med trehjuling, passer ikke meg. .. vanskelig å styre med en hånd, ekkelt på ujevne fortau (som heller til en side) osv... (Men de har en med 4 hjul også )
Husbygger Skrevet 9. desember 2013 #4 Skrevet 9. desember 2013 Har 2 år og 4 mnd mellom nr. 1 og 2, akkurat 2 år mellom nr 2 og 3. Har aldri hatt behov for søsken vogn. Har brukt søsken brett, dratt den eldste på akebrett, trø traktor (3 hjuls sykkel ble for vinglete) eller så har de gått/syklet selv. Noen få ganger endte jeg opp med å ta den yngste i bæremeis og midtersten i vogna. Så her har vi aldri hatt behov for søskenvogn.
Appelsinpiken Skrevet 9. desember 2013 #5 Skrevet 9. desember 2013 Vi har 2,5 år akkurat mellom dem, og vi hadde ikke klart oss uten søskenvogn. Storesøster ble ofte sliten og trengte en dupp av og til ho også, i tillegg var den gull verdt på ferie vi har tfk, men driver må å ser på city select som ferievogn.
BareMas Skrevet 9. desember 2013 Forfatter #6 Skrevet 9. desember 2013 Blir litt å sette seg inn i dette, skjønner jeg Vi har heldigvis kort vei til barnehage og går igjennom nabolag med svært lite trafikk. Så her er det jo mulig med akebrett/trøtraktor-forslaget.. Har tittet sånn smått på søskenvogner og sett på den bugaboo donkey.. Må vel ta en titt på P&Ts vogner også kommer vel sikkert tilbake med mer barnevognmas utover våren, så be prepared
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2013 #8 Skrevet 9. desember 2013 Gratulerer! :-) Kommer an på hvor avhengig dere er av vogn og hvor lange turer dere går. Vi bor såpass landlig til at det meste må kjøres til så vi kjøpte ikke søskenvogn (største var da 15 mnd bare). Det var også midt på vinteren så begrenset med lange trilleturer. Vi klarte oss uten. Men tror det holder med søskenbrett for dere :-) da minsten var 2.5 kuttet vi vogna helt ut punktum. De får ta beina fatt istedet. Det har de godt av ;-) Anonymous poster hash: 0b70b...cc9
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2013 #9 Skrevet 9. desember 2013 Jeg har 23 mnd mellom mine. Kjøpte søskenvogn. Den er ikke sånn veldig mye brukt. Men når jeg først har trengt den så har det vært superpraktisk. Vi har gangavstand til barnehage og senter så syns det var en grei investering, mor har godt av litt trim. Ellers har den vært fin når jeg er alene med barna. Greit å sette den eldste i vogna med seler på da jeg skulle amme og var alene med de. 17. Mai og andre sånne dager hvor man er ute lenge har det vært fint å ha. Søskenbrett funket ikke hos oss. Anonymous poster hash: fbe5d...2f5
Pesta Skrevet 9. desember 2013 #10 Skrevet 9. desember 2013 Gratulerer Vi har i underkant av 2 år mellom våre, og brukte søskenvogn en del i starten fordi det var vinter. På snøfritt føre er søskenbrettet utrolig kjekt! Vi har Phil & Teds søskenvogn, og jeg anbefaler den ikke. Vinglete og utstyrt med et alt for kort styre når man har på det bakerste setet (mulig dette har blitt forbedret nå, vår vogn er 2 år gammel), som gjør at den er håpløs å trille i eksempelvis nedoverbakker. Barnas Hus sin søskenvogn er billig og veldig bra, vi hadde den før vi kjøpte Phil & Teds (pga plassmangel i bil).
Plutselig_gravid Skrevet 9. desember 2013 #11 Skrevet 9. desember 2013 Gratulerer Jeg har 2 år mellom de tre siste. Vi har 2,5 kilometer å gå til barnehagen så ståbrett er et must! Har ikke hatt så stort behov for søskenvogn at jeg har kjøpt det. Men ved noen få anledninger skulle jeg ønske jeg hadde det, men likevel klart meg uten Så alt i alt er jeg glad jeg ikke investerte i noe som jeg kun hadde brukt ved noen få anledninger
Isola&Lille+julegave Skrevet 9. desember 2013 #12 Skrevet 9. desember 2013 Jeg får nr 2 om 1 uke. Blir nesten 3 år mellom de. Har valgt å kjøpe babyjogger city select, for da kan jeg bruke den både som søskenvogn når jeg trenger, og enkeltvogn til babyen. Virker veldig bra
Kremtopp Skrevet 9. desember 2013 #13 Skrevet 9. desember 2013 Gratulerer! Fikk mitt 4.barn i januar og nr.3 var da 21 mnd. Hadde søskenvogn fra da nr.3 ble født, men brukte den ikke noe særlig denne gangen. Investerte i søskenbrett og det har fungert fint ettersom nestminste helst vil gå selv
scarecrow2011 Skrevet 9. desember 2013 #14 Skrevet 9. desember 2013 (endret) Gratulerer! Jeg har 2 år og 3 mnd mellom mine to eldste og vi kjøpte søskenvogn. Gull verdt! Vi går lange turer og eldste var ikke ferdig med dagsoving da nr 2 kom. Langt til bhg og butikk også, og vi går ofte. Særlig hjem ble det litt for langt for eldste. Nå kommer snart nr 3 og vognen blir nok flittig brukt igjen siden det blir i underkant av 20 mnd mellom de yngste. Nr 2 er også voldsom til å løpe vekk og da er det veldig greit å kunne ha ham i vogn når det trengs. Har forresten tfk og er veldig fornøyd. Endret 9. desember 2013 av scarecrow2011
Fomle84 Skrevet 9. desember 2013 #15 Skrevet 9. desember 2013 Gratulerer:) Selv ca 2,5 år mellom mine og det holdt i massevis med ståbrett
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2013 #16 Skrevet 9. desember 2013 Anonymous poster hash: fabe9...447
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2013 #17 Skrevet 9. desember 2013 2 1/2 år mellom våre eldste. Kjøpte bugaboo donkey, kjempefornøyd med den! Eldste sov til han var over 3 så det var helt nødvendig i helgene når vi skulle på utflukt. Har brukt den vogna i 2 år nå (enda tettere mellom nr 2 og 3), og elsker den. Sportsdelen er litt liten, men eldste som er stor for alderen klarte fint å sove i den til han var over 3. Anonymous poster hash: 3725d...481
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2013 #18 Skrevet 9. desember 2013 Her er det 21 mnd mellom nr tre og nr fire, vi hadde ikke søskenvogn, har aldri savnet det heller. Har ikke så lang vei til barnehagen, og storesøster ville gå selv. I permisjon har man jo god tid og disse skravleturene til barnehagen tok vi oss tid til, hadde søskenbrett men det da sjelden det ble brukt. På dager som 17.mai, ferie, besøk i dyreparken osv hadde vi en liten trille til storesøster. På slike dager er man gjerne to voksne likevel og to mindre vogner er mye lettere å komme seg frem med enn en stor søskenvogn. Anonymous poster hash: fb015...062
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2013 #19 Skrevet 9. desember 2013 2 1/2 år mellom våre eldste. Kjøpte bugaboo donkey, kjempefornøyd med den! Eldste sov til han var over 3 så det var helt nødvendig i helgene når vi skulle på utflukt. Har brukt den vogna i 2 år nå (enda tettere mellom nr 2 og 3), og elsker den. Sportsdelen er litt liten, men eldste som er stor for alderen klarte fint å sove i den til han var over 3. Anonymous poster hash: 3725d...481 Når det er sagt så hadde vi bare bruk for søskendelen i et halvår, eldste hadde ikke lenger behov for vogn etter det. Men den er genial som enkeltvogn uansett. Bare litt dyr... Tipper det går an å få tak i den brukt nå! Anonymous poster hash: 3725d...481
BareMas Skrevet 12. desember 2013 Forfatter #20 Skrevet 12. desember 2013 2 1/2 år mellom våre eldste. Kjøpte bugaboo donkey, kjempefornøyd med den! Eldste sov til han var over 3 så det var helt nødvendig i helgene når vi skulle på utflukt. Har brukt den vogna i 2 år nå (enda tettere mellom nr 2 og 3), og elsker den. Sportsdelen er litt liten, men eldste som er stor for alderen klarte fint å sove i den til han var over 3. Anonymous poster hash: 3725d...481 Når det er sagt så hadde vi bare bruk for søskendelen i et halvår, eldste hadde ikke lenger behov for vogn etter det. Men den er genial som enkeltvogn uansett. Bare litt dyr... Tipper det går an å få tak i den brukt nå! Anonymous poster hash: 3725d...481 Har sett litt på den vogna, og den virker rimelig genial! Vet du om noen butikker som fører den vogna? Litt usikker på om jeg synes den virker stor som enkelvogn, så har litt lyst å se den i levende live
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2013 #21 Skrevet 12. desember 2013 Vi har TFK twinner twist duo og den er genial Markedets lengste sportsdel!! Anonymous poster hash: 7f90a...13a
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2013 #22 Skrevet 12. desember 2013 Vi har 2 år og 9 mnd mellom våre og brukte kun søskenbrett. Det var noen turer hjem fra barnehagen jeg ønsket meg søskenvogn, men ikke mange nok ganger (og ikke lang nok vei) til at det hadde vært verdt det. Eldste sto enten på søskenbrettet eller syklet på trehjulssykkelen. Vi hadde i tillegg en trille som vi kunne bruke når det var noe spesielt, men det ble aldri til at vi brukte den. Kun på ferie da eldste var 3,5 år, da var det et par dager vi gikk mye hvor jeg brukte bæresele til yngste og eldste fikk bruke trilla. Anonymous poster hash: fd061...d7e
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2013 #23 Skrevet 12. desember 2013 Har 1.5 år mellom mine. og vi hadde søskenvogn. Ble ikke så veldig mye brukt da eldste var 2.5 år. Så ville nok kanskje heller gått for et søskenbrett. Anonymous poster hash: fbecf...3bc
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2013 #24 Skrevet 12. desember 2013 http://mountainbuggy.com/no/Products/buggies/one Anonymous poster hash: 68586...833
BareMas Skrevet 12. desember 2013 Forfatter #25 Skrevet 12. desember 2013 http://mountainbuggy.com/no/Products/buggies/one Anonymous poster hash: 68586...833 supert forslag men jeg vil ha en vogn som jeg kan ha vendt mot meg, og så vidt jeg vet er vel ikke det mulig med MB sine vogner?!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå