Gå til innhold

Dere med katter - bruker dere kattedo om vinteren?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Katten vår er 11 år, og liker seg ute. Men om vinteren er det gjerne vanskelig å gå på do ute pga mye snø, så han har do inne nå. Han liker ikke å være lenge ute nå, men tar seg en liten tur hver dag.

Og dere som sier den har varm plass i garasjen....er den oppvarmet? Eller er det bare en kasse med pledd? I så fall fryser nok katten veldig om den er ute en hel arbeidsdag eller om natta.

Skrevet

Katten vår er ute om vinteren, men den har ingenting i mot det da. Her ui bor er det ikke så mye snø heller.

Men jeg hadde holdt den inne hvis den ønsket det med kattedo.

Skrevet

Har kattedo inne hele året, de bruker den ved behov. Nå på vinteren er de mye inne. Katter får veldig lett uvi, og det er vanskelig å oppdage og dyrt å behandle i lengden. Mye billigere å ha en kattedo inne. Ikke lukter det heller om man tar ut hver dag/ når de går. Har tre katter.

I tillegg er katter utsatt for forfrysninger og det er ikke et pent syn!

Anonymous poster hash: ea2c4...18b

Skrevet

Me har kattedoen ståande framme heile året, men merkar at det trengs mykje meir tømming der no på vinteren.  Vår katt er omtrent å rekne for innekatt i vinterhalvåret.  Ho står framfor døra og vil ut, men når ho snusar ut i lufta og kjenner temperaturen , snur ho som regel og luffar inn att.

Skrevet

Nei, jeg bruker ikke kattedo. Ikke på sommeren heller. Jeg bruker noe som heter vannklosett, en fantastisk oppfinnelse. 

Anonymous poster hash: 2d5cd...799
Skrevet

Katten vår har tilgang på kattedo inne hele året. Som regel gjør hun mest fra seg ute, men som snøen er kommet er hun nesten ikke ute og er mest på do inne

Skrevet

Nei, bor ved kysten så her er det skjeldent veldig kaldt. Katten går ut å gjør fra seg.

Skrevet

Skjerp dere og finn ei bok om katter.

Gaupe er IKKE det samme som ei huskatte, samme hva dere tror.

Katter fryser lett, noe folk tydeligvis "glemte" å få med seg når de skaffet seg katt. Tror dere dyr kan spise snø istedefor å få vann også kanskje?

LES hva som står om katter, så får dere kanskje en aha-opplevelse som kommer katten til gode. Synes så jævlig synd i de som lemper ut kattene sine hver morgen før jobb og lar de sitte ute i 8+ timer. Det ER dyreplageri, og svært mange katter går til naboene for å finne ly og varme.

Jeg er drittlei av å bli kalt hysterisk katteeier kun fordi jeg er interessert i å gi katta en god vinter og minimere sjangsen for at den roter seg bort i snøen eller stikker til andre. DIN katt, ta ANSVAR.

Anonymous poster hash: fe780...de5

Huskatt er ikke det samme som ei gaupe, men ei gaupe er like fullt ett kattedyr.

De kattene som levde i egypt og som huskatten vår stammer for er ganske fjernt fra den huskatten vi har her i norge. En abyssiner eller bengal vil fryse lettere enn en norsk skogkatt.

Har dere dokasse til hunder også?

Skrevet

Hehe tror ikke hi mener at hun tok katten over skulderen, og kastet katten ut bokstavelig talt:)

Uansett, ja katten her bruker kattekassen om vinteren, i tillegg til at den er ute en tur eller to om dagen. Mest på natten katten bruker kassa, siden han er inne å jeg ikke slipper han ut før jeg har stått opp (slik at jeg også kan slippe katten inn når han vil det).

:-)

Skrevet

Jeg har katt, hva får deg til å tro at jeg vet noe om hund? Derfor har jeg heller ikke hund.. Men jeg trenger ikke være bikkjeekspert for å se at naboen sin bikkje fryser ræva av seg når den blir satt ut i bånd et par timer daglig, uansett vær. Uten ly. Det blir for dumt.

Skrevet

Skjerp dere og finn ei bok om katter.

Gaupe er IKKE det samme som ei huskatte, samme hva dere tror.

Katter fryser lett, noe folk tydeligvis "glemte" å få med seg når de skaffet seg katt. Tror dere dyr kan spise snø istedefor å få vann også kanskje?

LES hva som står om katter, så får dere kanskje en aha-opplevelse som kommer katten til gode. Synes så jævlig synd i de som lemper ut kattene sine hver morgen før jobb og lar de sitte ute i 8+ timer. Det ER dyreplageri, og svært mange katter går til naboene for å finne ly og varme.

Jeg er drittlei av å bli kalt hysterisk katteeier kun fordi jeg er interessert i å gi katta en god vinter og minimere sjangsen for at den roter seg bort i snøen eller stikker til andre. DIN katt, ta ANSVAR.

Huskatt er ikke det samme som ei gaupe, men ei gaupe er like fullt ett kattedyr.

De kattene som levde i egypt og som huskatten vår stammer for er ganske fjernt fra den huskatten vi har her i norge. En abyssiner eller bengal vil fryse lettere enn en norsk skogkatt.

Har dere dokasse til hunder også?

Katter tåler ikke kulde.

http://www.dyrebeskyttelsen.no/nyheter/pass-pa-dyrene-i-kulda

Huskatter er genetisk sett svært lik sin afrikanske bror, med et unntak. Katter har utviklet seg i takt med mennesker, noe som startet i Egypt. Den afrikanske villkatten, som moderne huskatter stammer fra, lever fremdeles i beste velgående.

Huskattene er ikke avhengig av mennesker, men avhengig av dem i kalde klimaer.

Å si at en huskatt er lik en gaupe er som å si at mennesker er som aper.

Genetisk sett riktig, men likevel veldig feil.

Anonymous poster hash: b6911...fc5

Skrevet

Vi har kattedo stående, men de to voksne monsene går likevel ut på do. Og så har vi en sphynx som er innekatt, så klart. Her står kattedoet fremme hele tiden, så alle har muligheten til å bruke det. :)

Skrevet

Jeg har ordnet kattedo ute på verandaen, under et lite hjemmelaget hus. Også måker jeg en "gang" fram til doen :)

Anonymous poster hash: e7f83...57d

post-42-0-19966800-1386610695_thumb.jpg

Skrevet

Jeg har ordnet kattedo ute på verandaen, under et lite hjemmelaget hus. Også måker jeg en "gang" fram til doen :)

Haha, det var faktisk temmelig søtt :D

Anonymous poster hash: b6911...fc5

Skrevet

Alt for mine to nydelige puser <3 :) hihi

Skrevet

Så innmari kjekt. Det verste med kattedo inne er jo lukta og all sanden utover gulvet. Smart!

Skrevet

Så innmari kjekt. Det verste med kattedo inne er jo lukta og all sanden utover gulvet. Smart!

Ja, jeg vet:)  De går ut på do også er det rett inn igjen. De liker ikke snøen og kulden. Bruker å slippe dem ut før jeg drar på jobb, når jeg kommer hjem fra jobb og om kvelden. Bare sånn for å minne dem på å gå på do :P haha. Crazycatlady (i know)  :catmilk:  :pasha:

Skrevet

Vi har en bortskjemt skogkatt blanding (arvegods etter mine besteforeldre hehe). Han har katteluke og er mye ute om sommeren, men er ikke glad i regn eller snø. Men går da ut på do, som regel under verandaen, eller bakers i vedboden, der det er sand om vinteren. Men om det er snøstorm, eller 20minus, setter vi opp do til han inne, noe han liker godt;) Ingen uting det. Katter liker å grave ned møkka si osv, det er jo litt trælint for de om vinteren. I fjor ville han ikke ut overhodet, virket nesten redd og vi satt opp do. Dagen etter skjønte jeg hvorfor, gikk ei gaupe i gårdsplassen da vi bor i ved skogen:) Så lenge katten er flink til å gå ut om sommeren, og ellers er ute, synes jeg det er ok om vinteren. Men foreløpig går han ut, vi bare måker en liten sti rundt lukeåpningen, slik at han ikke må svømme i snø;) Sett opp kattedoen du:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...