Gå til innhold

Noen som har hatt/har ilder her??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Erfaringer? Fungerer de med små barn i hus?

Blir de mye syk?

Takknemlig for svar :-)

Anonymous poster hash: 3f07e...bcd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vi hadde da jeg gikk gravid med førstemann... den var veldig vilter, og bet oss ofte. så vi gav han bort til en bekjent av pappa. hun hadde flere ildere hjemme, og han var en prins hos henne!

men de lukter VEDLIG!!!

Skrevet

Åå.. er litt bekymret for den bitingen ja. Tennene deres er jo Sinnsyke. Lukter de drit altså? Hmm

Skrevet

Jeg har passet  ilder, og jeg var SÅ lettet når eieren kom å hentet den igjen! 

Vet ikke mye om hvordan atferden til ildere er, men denne her var klin kokos. Helt rabiat, og gnagde igjen alt som kunne gnages på.Hele natta løp den rundt i buret sitt, og lagde noen intense kvinelyder. Det var umulig å kose med den, for de lå ikke i ro et sekund, og eeelsket å løpe. Så jeg tror faktisk ikke ildere trives i bur (shock!), og det er ikke verdt å putte de i bur når de oppfører seg som at de virkelig er innestengt. (Burdet den hadde var ca. to kubikkmeter) 

For barnas del er nok en kanin eller marsvin noe bedre. Ilderen jeg hadde passet overhode ikke sammen med barn. 

Anonymous poster hash: f1bea...3be
Skrevet

Åå.. er litt bekymret for den bitingen ja. Tennene deres er jo Sinnsyke. Lukter de drit altså? Hmm

de lukter skikkelgi tiss.... var først redd det var vi som var for dårlige med rensing av bur, men vi renset hver dag. møtte tilfeldigvis en "ilder-mann" en gang. han hadde tre-fire stk. devar kjempe tamme, men han sa de krevde utrolig mye oppmerksomhet.... kanskje det var derfor vår bet.... han fikk mye oppmerksomhet altså, men skulle nok hatt mer... uansett, hans også lukter urin!

Skrevet

Det går et bilde rundt på bl.a facebook med en baby som er skambitt i ansiktet av ilder nå. Har hatt ilder. De liker ikke kuler (runde ting), så de biter på runde kroppsdeler, håndledd, albuer, knær, osv. De stinker ja. De slipper i tillegg ut stinkbomber fra analen. Min ble så klengete at jeg fikk ikke gå ifred. Hu hang seg fast i buksa mi og løp etter meg overalt. Skrapa på døra til soverommet om natta. Fikk aldri fred. Ville valgt et annet dyr, ildere krever mye og må ha spes intr eiere.

Anonymous poster hash: 3e00b...b7b

Skrevet

Oki. Hadde ikke noen planer om å han den innestengt i noe bur da. De er jo ikke gnagere men rovdyr som må få løpe fritt.

Men etter disse svarene her så tror jeg at jeg revurderer hele greien :P.

Orker ihvertfall ikke å gå rundt i en evig stank :/

Skrevet

Det går et bilde rundt på bl.a facebook med en baby som er skambitt i ansiktet av ilder nå. Har hatt ilder. De liker ikke kuler (runde ting), så de biter på runde kroppsdeler, håndledd, albuer, knær, osv. De stinker ja. De slipper i tillegg ut stinkbomber fra analen. Min ble så klengete at jeg fikk ikke gå ifred. Hu hang seg fast i buksa mi og løp etter meg overalt. Skrapa på døra til soverommet om natta. Fikk aldri fred. Ville valgt et annet dyr, ildere krever mye og må ha spes intr eiere.

Anonymous poster hash: 3e00b...b7b [/

quote]

Oi. Tror jeg dropper hele ideen ja :P. Det der hadde jeg ikke orket :/

Skrevet

Mamma hadde ilder da jeg var rundt 10 år, og den var bRe helt herlig. Kjenner meg ikke igjen i det som står over her.. Lukt var det, men ikke så ille som dere sier.. Helt levelig lukt, liksom... Såå snill og artig var hun! For noen år siden passa vi en ilder som skulle omplaseres, den var ikke tam, bet osv.. Så mye har nok å si på eiern. Man må nok lese seg godt opp og være forberedt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...