Gå til innhold

Leste på nett at en gynekolog anbefalte reseptfrie Ovesterin (…)

Anbefalte innlegg

Erfaringer med bruk av dette som østrogentilskudd? Det må da være mer østrogenfremmende enn feks dong quai?

Hva tror dere? Jeg har bestilt både dong quai og ovesterin nå.. 

Har tynn livmorslimhinne og nesten ikke skjedesektret rundt el (varierere noe).. Regner med det henger igjen fra p-sprøyte/p-pille bruk. Håper det ihvertfall..

Østrogen fremmer oppbygging av endometriet og gir økt utskilling av fruktbarhetsvæskene våre. Så det må da være logisk? hm :)

*Despo*

Fortsetter under...

Jeg fikk påvist veldig tynn slimhinne da jeg var hos gyn for noen mnd siden. Hun sa det var pga P pillene. Hadde ikke sluttet enda da! Jeg dro dit fordi jeg var plaget med å begynne å blø litt i etterkant av samleie.. Meen! Hun valgte å fryse den med en frysespray. Og blødningen jeg fikk noen ganger kom aldri tilbake. Og her sitter jeg gravid i dag på første prøveperiode :-)

Anonymous poster hash: d7e12...61b

Frysespray? Fryse livmorhalstappen da eller?  :huh: Fantastisk å bli gravid så fort da! Gratulerer så mye :)

Hvor tynne hadde du da? Jeg hadde 6 mm på CD 18. Det var visst ikke noe å skryte av  :/ Ellers fikk jeg ikke så mye forklaring på noe. Har mange bekymringer etter timen enda:P skal utredes videre med blodprøve osv. Så det er vel bare å la alt gå sin gang.

Er ikke helt sikker, men hun da bare at vi kan fryse hinnen. Fikk ikke vite hvor tynn den var? Så tok hun frem en sprayboks haha med en tynn slange på og frøs hinnen. Hun sa svært lite om detaljer egentlig, fikk bare beskjed om å komme tilbake dersom det fortsatte å blø av og til. Men det gjorde det ikke!!

Har du slitt med noen blødninger? Jeg fikk det kun om jeg trente kort tid etter samleie haha.. P pillene kunne vist gjøre denne hinnen tynn, og hun mente prosessen gikk fortere om man frøs den!

Hmm.. Under p-sprøytebruk hadde jeg småblødninger hele tiden. Derfor jeg gikk over til p-pillere. Da bedret dette seg. Etter jeg sluttet med prevansjon har jeg kun hatt mellomblødning 1 gang..

Ser for meg hun bare frøs det ytre blodårene for å minske blødning fra tappen kanskje?

Nei, jeg får google det. Takk for tipset :)

Hm det kan være, rart hun ikke sa hvilken hinne det var :P hehe.. Dette var jo 2 mnd før vi begynte prøvingen så tenkte ikke på at det var relevant da. Håper det ordner seg for deg hvertfall ;)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...