Anonym bruker Skrevet 8. desember 2013 #1 Skrevet 8. desember 2013 Jeg kan ikke og vil ikke tro at dette er med vilje. Får ungene mine bursdagsinvitasjon så kommer de visst de vil og gir evt beskjed visst det ikke passer. Det kommer vi til å fortsette med. Anonymous poster hash: 5ba21...bdc
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2013 #2 Skrevet 8. desember 2013 Vi får håpe du har rett. Men dårlig å ikke gi beskjed uansett. Anonymous poster hash: ec656...89c
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2013 #3 Skrevet 8. desember 2013 Hvis de ikke vil så kan de bare være hjemme? Er det så enkelt? Anonymous poster hash: c6426...ce2
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2013 #4 Skrevet 8. desember 2013 Kommer de hvis de vil? Hvor gamle er de? Jeg ville aldri tillatt barnet mitt å velge hvem i klassen de skulle gå i bursdagen til. De velger nemlig bort dem som allerede er utstøtt.. Anonymous poster hash: ccf75...07c
Monajenten Skrevet 8. desember 2013 #5 Skrevet 8. desember 2013 Hvis de vil? Her er det "obligatorisk" å gå i alle bursdager man blir invitert i så sant det lar seg gjøre. Nettopp for å unngå sånn triste hendelser. Opplevde det selv for et par år siden med jenten min. Riktignok ikke like gale, men det var vel 13 inviterte, 4 som meldte avbud, men kun 4 som kom. Dette sårer små barn, og derfor sendes barna i de bursdager de kan gå i.
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2013 #6 Skrevet 8. desember 2013 Nei, mener visst vi skal noe. Nå er det en på 7 og en på 13. Ingen har her komt og sagt de ikke vil til den eller den her i hvert fall. Og gir alltid beskjed visst det ikke passer. Utrolig trist for disse guttene, men jeg har tro at foreldre ikke er med på dette. Uff. Anonymous poster hash: 5ba21...bdc
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2013 #7 Skrevet 8. desember 2013 Og det med å gi beskjed er jo normal folkeskikk, men det kan jo skje at det blir forlagt for noen og de glemmer det. Utrolig trist for disse barna dette skjer for. Anonymous poster hash: 5ba21...bdc
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2013 #8 Skrevet 8. desember 2013 En god regel er at vi foreldre skriver at svar ønskes om de kommer eller ikke. Da kan man sende sms til dem som ikke har svart innen fristen. Dette for å unngå at barna har forlagt eller med vilje lagt bort invitasjonen. Det skjer nemlig også.. At barn avtaler å kaste invitasjonen til den som mobbes. Anonymous poster hash: ccf75...07c
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2013 #9 Skrevet 8. desember 2013 Synes at det er en uting at det mange steder er normalt at man kun gir beskjed hvis man IKKE kommer. Tviler på at alle invitasjonene i dette tilfellet var kommet bort, men det kan faktisk skje at en invitasjon forsvinner eller til og med at ikke alle bevist blir delt ut. Oppdaget en gang en bursdagsinvitasjon en uke etter at bursdagen hadde vært. Dette var i barnehagen og dagen invitasjonen ble delt ut hadde han vært med en gutt hjem og pappaen hadde lagt den nederst i sekken. Foretrekker at man gir tilbakemelding uansett så har man kontroll på hvem som kommer. Da har man mulighet til å purre på svar hvis man ikke hører noe og er det mange som ikke kommer kan man forberede barnet. Anonymous poster hash: b31c8...478
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2013 #10 Skrevet 8. desember 2013 Glemte å få med at vi alltid skriver gi beskjed om du kommer/ikke kommer, men så lenge det er vanlig i området å kun svare hvis man ikke kommer er det mange som glemmer å svare. Anonymous poster hash: b31c8...478
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2013 #11 Skrevet 8. desember 2013 Det tilfellet var ikke fordi foreldrene var dårlige til å gi beskjed, det var barna som hadde "rottet seg sammen", garantert. Det sto at de hadde blitt invitert på kino ol i etterkant og det var helt tydelig fordi det var foreldre som ikke syntes det var greit det som hadde skjedd. Veldig tøft at foreldrene stiller opp og lar seg intervjue, men jeg tror ikke nødvendigvis det vil hjelpe disse barna. Selv om de ikke stiller opp med barnas navn og hvilken skole de går på, så står vel navnet til foreldrene og det er helt sikkert noen av barna som ser dette og finner enda en ting å mobbe barna for Håper bare de andre foreldrene er med å tar tak i dette, så de kanskje kan få gjort noe med det. Anonymous poster hash: da6f0...067
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2013 #12 Skrevet 8. desember 2013 Vi stiler alltid invitasjonen slik at man enten må svare ja eller nei, man kan ikke forholde seg passiv. Som f eks "Kan/vil...... komme i ..... bursdagsselskap, hjemme hos oss lørdag ..... kl... - ...?" Da bør man jo skjønne at her må man svare. Anonymous poster hash: 7ea79...6a7 Anonymous poster hash: 7ea79...6a7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå