Anonym bruker Skrevet 8. desember 2013 #1 Skrevet 8. desember 2013 Vi ferier ene året med hans familie og andre med min. Men nå begynner vi å snuse på å starte egne julefeiringstradisjoner. Men jeg er redd for at det blir litt stusslig. Anonymous poster hash: 1504c...8d4
Venter endelig nr2 😍 Skrevet 8. desember 2013 #2 Skrevet 8. desember 2013 Kan jo invitere folk hjem hos dere da, ikke noe i veien for det.
amandine Skrevet 8. desember 2013 #3 Skrevet 8. desember 2013 Å nei, slett ikke stusselig!! Deilig! Rolig, hyggelig, lunt og kjærlig. Stressfritt og helt topp. Anbefales, vi har dessverre bare gjort det et par ganger, skulle gjerne gjort hvert år!
Gjest Sekretøsa Skrevet 8. desember 2013 #4 Skrevet 8. desember 2013 Nei, det har jeg aldri gjort, og kommer aldri til å gjøre det heller. Men, mannen kunne nok tenkt seg det
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2013 #5 Skrevet 8. desember 2013 En gang så må man vel starte sine egne tradisjoner. Vi kan ikke invitere noen av familiene til oss da de er ganske fastgrodde i sine egne tradisjoner og i tillegg har andre søsken som feirer hjemme. Og det frister veldig med mindre stress og kaos. Men er redd for at det blir som en vanlig lørdag der vi ender opp på sofaen med tvn eller pcn på fanget. Og det er jo veldig koselig å dele gleden med besteforeldrene HI Anonymous poster hash: 1504c...8d4
Ugl@ ruger... Skrevet 8. desember 2013 #6 Skrevet 8. desember 2013 Vi har valgt det i år, er invitert både til svigers hjem til mine foreldre, men vi takka nei til begge invitasjonene. Vi kommer nok til å besøke dem i romjula/ nyttårshelga, men vi gleder oss til Julaften hjemme, slippe å drasse med oss en haug gaver osv. Synes ikke det er stusselig heller, vi er 5 stk, ungene er 15, 8 og 6 1/2 år gamle, de to minste leker seg godt sammen, 15 åringen og far komer nok til å kose seg med spill på julaften som vanlig og jeg kommer til å kose meg med hekling og julemusikk når julekvelden er kommet, middagen inntatt og gavene åpnet. Vi har hund, katt og kanin i tillegg, så livlig i heimen uansett her.
Gjest ronja røverdatter Skrevet 8. desember 2013 #7 Skrevet 8. desember 2013 Ja, det har vi gjort mange ganger og det er veldig koselig, og så er det veldig koselig de årene vi har besøk av familien på den ene eller den andre siden også. Stusselig blir det i alle fall ikke, og vi har verken tid til tv eller pc for det er så langt på kveld at det nærmer seg sengetid. Vi gjør jo alle de samme tingene som når vi er flere, og julaften programmet er langt nok til å fylle en hel kveld.
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2013 #8 Skrevet 8. desember 2013 Vi startet den tradisjonen i fjor, og vil nok holde frem med den. Feiret jul med svigers ett år, og det skjer ikke igjen. Makan til stressende og lite hyggelig julaften skal man lete lenge etter. Maten var kaos, gaveåpning var kaos, og mannens søsken har ikke kontroll på barna sine, så det ble et kaos uten like. Vi var begge enige i at dette skjer ikke igjen! Feiret med min familie året etter, og der var det en helt annen stemning, riktig så hyggelig. Men for å ikke gjøre forskjell, har vi valgt å skape vår egen feiring. Og når sant skal sies er det den kosligste julen jeg har hatt. Så stressfri og behagelig. Fikk gjøre alt i vårt eget tempo og etter vårt ønske. Så nå gjør vi det slik i noen år, så lenge svigers har andre barn på besøk, og så lenge mine foreldre har noen av mine søsken m/familie hos seg. Men foreldrene våre er hjertelig velkomne til å feire jul med oss! Anonymous poster hash: 4d0ff...b56
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2013 #9 Skrevet 8. desember 2013 Vurderer det faktisk. Barna er helt bananas når vi har gjester. Trist, men sant. Anonymous poster hash: fa9e8...cc3
HvittHus Skrevet 8. desember 2013 #10 Skrevet 8. desember 2013 Det har vi gjort de to siste årene. Til slutt kom vi til et punkt hvor vi(mannen og jeg) ikke orket ut på juleaften lenger. Så vi informerte besteforeldrene om at vi ville bli hjemme de neste årene. For oss har det kun vært positivt. Ungene som bor borte kommer hjem og blir noen dager fra juleaften og ut i romjula. Vi koser oss med lange turer, god mat, brettspill og samtaler. Ingen lange kjøreturer på juleaften og hundene får være hjemme i sitt vante miljø. Pcene blir slått av og vi ser ikke mye på tv. (Under Dagmark var vi uansett uten strøm i 80 timer, så da ble det ekstra mye hygge. ) I år får vi besøk av mine svigerforeldre og det blir hyggelig, men det er slutt på å farte rundt på juleaften fram til vi får barnebarn.
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2013 #11 Skrevet 8. desember 2013 Vi feirer julaften alene. Vi har ikke familie. 1. juledag feires med venner. Nyttårsaften er mannen på jobb mens barna og jeg feirer alene. Anonymous poster hash: e4df1...b4d
Fomle84 Skrevet 8. desember 2013 #12 Skrevet 8. desember 2013 Vi skal være alene for første gang. Først Gruet jeg meg, men nå gleder vi oss kjempe masse alle mann. Har 3 barn fra 8mnd til 7år så liv og røre blir det uansett. Etter at vi flyttet for 2,5 år siden har vi feiret jul hjemme hos oss selv. Egentlig skulle min mor og samboeren hennes komme, men de har valgt å feire med et av hans barn. Vi skal kose oss hjemme med lite stress og masse kos og når minsten blir lagt blir det film kos med jentene
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2013 #13 Skrevet 8. desember 2013 Vi feirer ikke alene hjemme, men hvis ingen hadde ønsket å komme til oss, så hadde vi gjort det. Vi gikk lei av å bytte fra sted til sted hvert år og sørge for at ingen feiret jul alene, samtidig som vi rullerte rundt for å få feiret hjemme hos alle. Derfor gikk vi over til å si fra at alle at alle som vil er velkomne til oss, men vi kommer ikke til å reise noe sted på julaften fra nå. Til nå har det vært fullt hus og jeg kjenner at jeg gleder meg litt til søsknene våre også får familie, sånn at de også kanskje begynner å feire hjemme hos seg selv og foreldrene våre begynner å bytte på litt de også... Anonymous poster hash: c77ff...7d5
Gjest Julia1984 Skrevet 8. desember 2013 #14 Skrevet 8. desember 2013 Iår skal vi feire alene. Gleder meg veldig. Svigerfamilien skal til svigerinnen min med familie, mine foreldre reiser til syden... ....mmmm, gleder meg
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2013 #15 Skrevet 8. desember 2013 Vi skal feire " alene" i år for første gang. Har vært annenhvert år hos min og mannens familie. Vi har begge store familier som alle er samlet på julaften så vi er alltid mellom 15 og 20. Veldig hyggelig, men blir litt kaos med mange barn og gaveåpning så i år bestemte vi oss for å bli hjemme. Gleder meg til å ta alt i vårt tempo og lage våre egne tradisjoner. Vi har 3 barn, derav 2 skolebarn så det blir uansett liv i stua her og Anonymous poster hash: 4b938...3a0
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2013 #16 Skrevet 8. desember 2013 Ja, har kun feiret med mann og barn i 10 år nå. Anonymous poster hash: 3cd20...c72
frk Nilsen Skrevet 8. desember 2013 #17 Skrevet 8. desember 2013 Svigermor kommer på lunsj julaften, resten av dagen så er det kun oss fire. Anbefales! Mamma pleier å komme i romjula
Chezka Skrevet 9. desember 2013 #18 Skrevet 9. desember 2013 Vi feirer "alene" og kunne virkelig ikke tenke meg å gjøre det annerledes! Har gjort det i 15 år, og det ville nok ikke blitt ordentlig jul om vi måtte feire hos noen andre. Jeg begriper virkelig ikke at voksne (?) mennesker med familie og barn ikke vil lage egne tradisjoner og feire jul i sitt eget hjem!
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2013 #19 Skrevet 9. desember 2013 Vi har til nå feiret annethvert år hos mine foreldre og mannen. Det har vært koselig, men vi begynner å bli lei av å reise halve landet i julefeiren, og har store planer om å holde hjemmejul fra neste år av. Vi kommer til å invitere de av besteforeldrene som ønsker det til oss, men regner ikke med at vi får selskap hvert år. Det gjør imidlertid ingenting. Er vant til å feire jul sammen med "bare" foreldre og søsken fra jeg var liten, og har veldig gode minner fra den tiden. Mamma og pappa var flinke til å gjøre noe spesielt ut av jula, slik at det ikke bare ble vanlige hjemmedager. Gleder meg til å skape egne familietradisjoner med min egen familie! Anonymous poster hash: 0f74c...b5b
Gjest Skrevet 9. desember 2013 #20 Skrevet 9. desember 2013 Nydelig er det Alltid vært hjemme og kommer til å gjøre det lenge til. Koser oss hjemme, mann, barn , bikkjer og det som værre er.
Englenemine Skrevet 9. desember 2013 #21 Skrevet 9. desember 2013 Siden vi fikk barn har vi vært hjemme og invitert hjem til oss. Værr 2 år alene kun med mann og barna også. Kjempe koselig
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2013 #22 Skrevet 9. desember 2013 Vi feirer jul hjemme alene eller med svigermor.. Mine foreldre og mannens far er ikke intr i å feire " barnejul".. Synes det er deilig å være hjemme Anonymous poster hash: 6a1c2...647
Musemorbr / Skrevet 9. desember 2013 #23 Skrevet 9. desember 2013 Jeg så aldri på det som stusselig å feire med foreldre og lillesøster da jeg vokste opp. Noen år var det kun oss, andre år var vi med besteforeldre, eller tok inn en enslig venn av familien. Jula var alltid like fin uansett. Vi har feiret jul alene da vi hadde etåring. I år skal vi bort. Neste år regner jeg med det blir kun oss her hjemme.
Mamma4livet Skrevet 9. desember 2013 #24 Skrevet 9. desember 2013 Vi feiret annenhver jul med mine foreldre og mine svigerforeldre i 15 år. De siste 5-6 årene har vi feiret hjemme, men kun et år alene. Jeg synes det er veldig hyggelig å være mange og det ene året vi var alene var greit, men litt rart. Deilig er det uansett å slippe å dra med seg barn, pakker og bagasje over halve landet. I tillegg er det deilig å slippe "å bo i koffert".
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2013 #25 Skrevet 9. desember 2013 Har ikke gjort det, men har veldig lyst! Vi inviterer mine foreldre og søsken hjem til oss, men det hadde vært koselig å prøve å være bare oss. Har bare gode minner da vi feiret jul da jeg var mindre. Da var det bare foreldrene mine og oss søsken. Anonymous poster hash: 7cd40...ad2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå