Gå til innhold

Gaver til nieser/nevøer

Anbefalte innlegg

Skrevet

For hvor mye kjøper dere til nieser og nevøer? Jeg pleide å kjøpe for 1000 kr til første niesa til jul og bursdag. Men så kom det to til... synes 3000 til jul og 3000 i gaver blir litt for mye i løpet av året. Er 400 til hver for lite, synes dere?

Anonymous poster hash: 3f674...c4e
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har 8 tante/onkelbarn og gir for mellom 2 og 300 til hver av dem, det samme gir våre søsken til våre barn.

Det er ikke vanlig å kjøpe gaver for 1000 kroner til tante og onkelbarn altså..

Anonymous poster hash: d5bff...47f
Skrevet

Enig, vi gir ca. 200-350 til hvert barn. 

Anonymous poster hash: 70fa7...c7f
Skrevet

De får for 2-300 hver.

Anonymous poster hash: 6fd2a...e75
Skrevet

Har bare to, de får for 4-500.

Anonymous poster hash: dd717...d7f

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Vi gir for rundt 300 til hver, og våre får for 150. Flere tusen er jo galskap

Gjest Bjørketreet
Skrevet

Kan variere fra 150 til 300, det kommer an på hva jeg finner for noe :)

Menne. Hvis alle familiemedlemmer - til og med tanter og onkler - gir for 1000 kroner, da får nok ungen laangt mer enn han/hun egentlig har bruk for :P

Hadde mitt barn fått for 400 av sine tanter og onkler ville jeg synes det var altfor generøst av dem  :fnise:  Men det er jo forskjellig fra familie til familie. Om dere er vant til å gi dyre gaver så kan jo 400 plutselig bli lite.

Skrevet

Vi gir for rundt 200-300, og de vi er faddere på får litt mer :)

Skrevet

2-300. Mer enn nok! :)

Anonymous poster hash: d2340...148
Skrevet

Jeg kjøper for 11 tantebarn og bruker ca 200-250 pr barn. Har 4 egne barn og 2 fadderbarn som jeg kjøper for i tillegg, og de får jo litt dyrere gaver. Jeg synes det blir nok penger vi bruker på gaver ;-)

Skrevet

Takk for svar, damer :) Jeg har kjøpt krinkelull fra janus til dem (bukse+jakke). Fant det på salg til 199 kr per del. Et sett koster vel egentlig rundt 600-650 til vanlig. Er det nok å gi "bare" det, synes dere? Litt synd på de to siste som får mindre enn førstemann fikk de første årene hun var enebarn, da... hun ble ganske bortskjemt fra alle kanter! Da sparer jeg bøkene, tegnesakene og det andre jeg hadde kjøpt inn til bursdagene.

Skrevet

Ullklær er en kjempefin julegave! Heldige barn :) 

Anonymous poster hash: 70fa7...c7f
Skrevet

Jeg er litt kjedelig og praktisk tante, men vet at mora ønsker seg det til dem... de har ALTFOR MYE leker fra før av. Og ungene blir egentlig ganske lei av å åpne pakker etter hvert... De får alltid noen leker, og vil helst leke med dem og prøve dem... Mens foreldrene maser om at de må begynne med neste pakke sånn at vi skal bli ferdige før leggetid. Stort sett må foreldrene åpne det siste for dem - eller så må de ta det dagen etter... (De er yngre enn 5 år)

Skrevet

Når jeg bare hadde en niese, kjøpte jeg altid for 1500 ca, men så kom det to til. Og fikk vår egen unge, så summen har gått ned mye ja... Ligger på ca 400 til eldste, og 200 til di små. Men har to fra mannen sin side og.

Anonymous poster hash: 6764f...ab3

Skrevet

Kjøper for ca 300 og gjør det samme til venner sine barn (ikke mange jeg kjøper til). 1000 kroner er det kun egne barn og mine foreldre som får. (mannen litt mer). Jeg kunne hatt råd til å kjøpe mer, men synes det er helt unødvendig å bruke så mye penger på gaver. De fleste har det de trenger i dag og man får fine ting for 300 kroner til et barn. 

Anonymous poster hash: d3e5d...ffd
Skrevet

Kjøper for ca 300 og gjør det samme til venner sine barn (ikke mange jeg kjøper til). 1000 kroner er det kun egne barn og mine foreldre som får. (mannen litt mer). Jeg kunne hatt råd til å kjøpe mer, men synes det er helt unødvendig å bruke så mye penger på gaver. De fleste har det de trenger i dag og man får fine ting for 300 kroner til et barn. 

Anonymous poster hash: d3e5d...ffd

det er sant!

Skrevet

Ca 200 per tantebarn her. Syns det høres voldsomt ut med gaver i tusenkronersklassen.

Anonymous poster hash: 895c2...f60

Skrevet

Vel hadde bare to i maaange år og nå har jeg tre. De to eldste er i studentalder og jeg gjør som før - er det noe sportsustyr e.l.de ønsker seg, legger jeg gjerne inn 800 kr, men forøvrig holder jeg meg til ikke mer enn 500 som regel. Det er ikke noen absoluttgrenser. Da de var yngre var det ca 200 og mer om det gjalt f.eks. medlemskap i en forening e.l.)

Anonymous poster hash: 44d77...59a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...