Gå til innhold

Stygge blikk ved raserianfall på butikk

QueeenBeee

Anbefalte innlegg

Det at jentene raser inni mellom på butikken er jo slik som skjer. Vi vet å håndtere dette, men vi gir oss ikke. Vi mener man må være bestemt og at de ikke skal få viljen sin bare fordi de slenger seg gulvet og roper/skriker. 

Fra de fleste (som man ser/kan anta har eldre barn) får man blikk som sier "skjønne hvordan dette føles", MEN fra de man ser har yngre barn. De som gjerne går med stor mage, eller liten baby (0-1år). Har jeg opplevd mange ganger å få blikk som sier "herregud, kan du ikke håndre bare ditt du da", eller "takk og lov for at mitt barn ikke har gjort eller skal få gjøre slik". En gang var det ei som glodde så mye at svigerinna mi lurte på om jeg kjente henne.

Jeg tenker for meg selv at de får se en dag de også, de fleste får oppleve dette inni mellom.

Men lurer på om det er flere som har opplevd dette? Hvordan takler dere disse situasjonene? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Datteren min har hatt sine perioder i offentligheten som jeg helst vil glemme for evig og alltid, og det er jo alltid nok av folk som gjerne vil stå og glo litt. 

Men karma er en bitch og vil nok komme tilbake og bite dem i ræva en vakker dag :D

Nå er datteren min 4.5år snart, og det har vært langt og lenge mellom situasjoner som får folk til å glo på oss. Men de gangene det har skjedd så har jeg som regel oversett det.

En gang så glodde jeg stygt tilbake og da ungen min hadde roet seg ned så kom damen bort til meg og sa unnskyld for at hun hadde stirret så veldig. Men hun gruet seg til den dagen ungen hennes kom i trassalderen og hadde blitt stående i egne tanker (mens hun nistirret på oss) om hvordan hun ville håndtert situasjonen selv. Det var hvertfall det hun sa til meg, kanskje det var fordi jeg glodde stygt tilbake, eller kanskje hun virkelig sa sannheten til meg, uansett så hadde vi en hyggelig samtale om barn og slike ting etter all stirringen vår :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...

Dette er litt gøy å lese! :) Når jeg fikk min første baby hadde jeg alt klart hvordan oppdragelse osv skulle fungere. Når jeg så "utagerende" barn på butikken tenkte bjeg ikke stort om foreldrene og lurte på hvor de hadde feilet ;)

Nå har jeg to barn og tenker ikke slik lengre. Vi har hatt våre episoder på butikken vi også ;)

Erfaringer gjør deg klokere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi opplever vel alle varianter av dette. :)

Senest i siste uke hadde jeg begge ungene med på butikken - og den yngste hadde bak min rygg gått i smågodt hyllen og stappet noe i munnen. Da jeg oppdaget krevde jeg øyeblikkelig utspytting i en Kleenex jeg hadde - og så fikk han naturligvis noen småstrenge ord med på veien (Men jeg kjeftet ikke) - Men du skulle ha sett blikkene til det eldre ektepar som stod en meter unna. Følte meg totalt stemplet som "hun, som har en unge som stjeler" eller noe slikt. Jeg synes ofte det er eldre damer som er verst. Kommentarer som " I min tid fikk ikke ungene lov til slikt" osv sagt halvhøyt til veninden så de er sikker på at man hører det. Fysj....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...