Gå til innhold

Hva vil Fretex ha i "containerene" sine?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leker og sengetøy, går det ann? Eller er det bare klær? Hva med sko?

Skal ha ei opprydning i skuffer og skap, og har ingen å gi ting til.

Det er ikke gamle slitte/ødelagte ting, men ikke nye heller. Har aldri gjort dette før (har gjort det med kun klær) så vet ikke hva de ikke vil ha.

Anonymous poster hash: 0126d...0a9

Fortsetter under...

Skrevet

Og håndklær, vil de ha det? Har haugevis av håndklær som er brukt bare et par ganger..

Anonymous poster hash: eeda5...6d2

Skrevet

Leker bør du levere direkte til Fretex, men alt det andre du nevner er det bare å putte oppi. De sorterer uansett, og om de ikke vil selge det så lager de filler etc som de selger.

Anonymous poster hash: 12424...b1b
Gjest Anybody
Skrevet

Nei de vil ikle ha håndklær og sengetøy samt undertøy om det er brukt. Ingen Som kjøper.

Skrevet

Hadde jo ikke akkurat tenkt å gi de undertøy. Men selger Fretex alt de får? Gir de ikke vekk ting til folk som trenger det.

Håndklærne og sengetøyet et brukt en til to ganger (jeg hadde litt shoppemani tidligere) så noe kan de vel bruke det til? Har hørt at de strimler det og bruker til filleryer. Men var ikke sikker, derfor spurte jeg her.

Men som vanlig, takk for jævla saklig svar, Juliea..

Skrevet

fretex kaster brukte handklær,kluter, dyner og puter.

Sengetøy med morsomme trykk (barn) som ser mer eller mindre ubrukt ut kan hende blir solgt ellers blir det sendt til polen.

Leker og andre småting tar de imot ingen problem, helst ikke bamser da. Men det er lurt å levere det ikke slenge i container.

Ikke falma gardiner og duker vil de gjerne ha.

Sko og klær som ikke er utslitt også.

De har veldig høy standard på det brukte tøyet som kommer inn hvis det skal selges i butikk men så lenge det er helt og rent blir det sendt til polen og ikke kaste om det ikke går gjennom kontrollen for butikken her i landet.

bh og truser som ikke har lappen på blir kastet selv om man ser at de er helt nye.

Anonymous poster hash: 9b1da...007

Annonse

Skrevet

Trodde de brukte håndklær og sengetøy og sånt til å lage vatt-dyner av...? Tøy som ikke egner seg for salg.?

Skrevet

Takk for svar :)

Da blir det en tur til Fretex i morgen

Skrevet

Hadde jo ikke akkurat tenkt å gi de undertøy. Men selger Fretex alt de får? Gir de ikke vekk ting til folk som trenger det.

Håndklærne og sengetøyet et brukt en til to ganger (jeg hadde litt shoppemani tidligere) så noe kan de vel bruke det til? Har hørt at de strimler det og bruker til filleryer. Men var ikke sikker, derfor spurte jeg her.

Men som vanlig, takk for jævla saklig svar, Juliea..

Jeg var en tur på noen uker innom å sorterte på fretex mens jeg skulle teste ut hva kroppen takler av jobb, og det er faktisk utrolig mange som sender inn poser med utslitt undertøy og sokker bl.annet så det var faktisk ikke så rart og ille at hun skrev akkurat dette.

Fretex gir ikke bort pakker med utstyr til trengende men trengende søker om å få utstyr så får de brev som de har med seg i butikken om at de skal få velge ut det og det (etter hva de har sagt sitt behov er) og dette får de da gratis

Anonymous poster hash: 9b1da...007

Skrevet

Jeg har faktisk jobbet på sorteringen på Fretex :)

Undertøy går rett i søpla uten unntak. Selv pent brukt.

Ting bør du levere i butikken da folk ofte plyndrer Fretex-boksene.

Sengetøy brukes til filler og til å lage matter av.

Håndklær kastes som regel.

Hele pene rene og ikke slitte jeans er supert. Så også med barnetøy, herreklær og ytterjakker.

Sokker blir også kastet. Som regel også luer.

Det er ingen som kan vaske de klærne som kommer inn, før de går til butikken eller til f.eks uland.

Men hjemmestrikkede sokker som er ubrukte er veldig fint for de å få inn nå på vinteren.

Pent brukte soveposer og sitte/liggeunderlag og varme vinterjakker også.

Dette går til de stakkarene på gata.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...