Gå til innhold

4 åring sier ting som ikke passer til hans alder

Anbefalte innlegg

Skrevet

Feks så han er jeg smurte lillesøster med sinkkrem idag og sa at jeg heller burde la huden reparere seg selv. Hæ? Du er 4 år liksom?

På torsdag var han syk og da jeg ba ham spise, sa han at så lenge han drakk nok gikk det bra.

I tillegg kan han si ting som, "ta det rolig mamma, vi rekker det vi skal" hvis jeg maser og er stressa.

Ler jo litt av det, men synes også det er litt rart å bli satt på plass av ham liksom?

I bhg sier de at han forteller om hovedsteder og land, klima og tidsforskjeller mellom kontinenter osv.

Skjønner jo han har lært disse setningene og tingene et sted, men det er ikke hjemme.

:)

Anonymous poster hash: f19c9...579

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Barn er så supre. 

Min toåring setter meg også ofte på plass allerede. Når jeg er stressa og kalle teppet dyne f.eks, så korrigerer han meg. Han har også begynt å si "det går bra, mamma" hvis jeg har slått meg eller sier vi har dårlig tid. Komisk. 

Men høres ut som du har en liten gluping i huset ja. Utrulig koselig. Lurer på hvor kunnskapen kommer fra? Tv program kanskje? 

Anonymous poster hash: 31652...e79
Skrevet

Barn er så supre.

Min toåring setter meg også ofte på plass allerede. Når jeg er stressa og kalle teppet dyne f.eks, så korrigerer han meg. Han har også begynt å si "det går bra, mamma" hvis jeg har slått meg eller sier vi har dårlig tid. Komisk.

Men høres ut som du har en liten gluping i huset ja. Utrulig koselig. Lurer på hvor kunnskapen kommer fra? Tv program kanskje?

Han lærer selvfølgelig litt her hjemme, men mest i bhg og hos farmor.

Igår fortalte han om Eliffeltårnet og at mannen som hadde laget tårnet het det samme. Dette har han fra farmor tror jeg..

Ellers elsker han bøker der han lærer noe og husker veldig godt, det gjør jo de fleste barn.

Men han er ikke helt dum nei;)

Skrevet

Barn er så supre.

Igår fortalte han om Eliffeltårnet og at mannen som hadde laget tårnet het det samme. Dette har han fra farmor tror jeg..

Ellers elsker han bøker der han lærer noe og husker veldig godt, det gjør jo de fleste barn.

Kjenner en liten gutt på ni år som kom med en lang utlegning om frysere. Hvordan de virker osv. Det som er så fascinerende med han er at han blandet kunnskap med total oppdikting. Så, siden jeg vet null om hvordan frysere faktisk virker, ante jeg ikke hva som var sant og fantasi. Men det var som var klart var at han kunne mye mer enn meg :-)  

Skrevet

Gammel sjel i ung kropp! :)

Anonymous poster hash: 98dc7...699

Skrevet

Gammel sjel i ung kropp! :)

Anonymous poster hash: 98dc7...699

Utseendemessig likner han min farfar. Kanskje det er ham;)

Skrevet

Haha. Festlige unger.

Fikk beskjed av nabojenta på seks om å ta etterveksten på håret mitt. Ble litt oppgitt for det var fire uker siden jeg farget det. Gap skratta når jeg fikk tenkt meg om. Når nabojenta på seks påpeker at jeg ikke er så fresh på håret burde jeg vel det. :-)

Anonymous poster hash: 52b74...7bc

Skrevet

Barn er så supre.

Kjenner en liten gutt på ni år som kom med en lang utlegning om frysere. Hvordan de virker osv. Det som er så fascinerende med han er at han blandet kunnskap med total oppdikting. Så, siden jeg vet null om hvordan frysere faktisk virker, ante jeg ikke hva som var sant og fantasi. Men det var som var klart var at han kunne mye mer enn meg :-)

Haha;)

Skrevet

Kjenner meg igjen der ja. Men barn kopierer gjerne det voksne sier. Enten barnehagetanter, vi foreldre og andre. Ikke sikkert vi tror de legger merke til ting som blir sagt, men de snapper opp det utroligste :-)

Anonymous poster hash: 5d3b0...ca1

Skrevet

Han høres ganske søt ut han gutten:)

Jeg har en på 4 som ikke kan en eneste hovedstad tipper jeg:)

Anonymous poster hash: 97e15...a79

Skrevet

Kjenner meg igjen der ja. Men barn kopierer gjerne det voksne sier. Enten barnehagetanter, vi foreldre og andre. Ikke sikkert vi tror de legger merke til ting som blir sagt, men de snapper opp det utroligste :-)

Anonymous poster hash: 5d3b0...ca1

er det "lov" å si barnehagetanter nå for tiden? Jeg blir arrestert hver gang jeg glemmer meg og sier det i stedet for "de voksne".... puh!! Har vokst opp med å si "tante" og "onkel" om dem som jobber i bhg, og synes det er koselig. Mener jo ikke å si at de ikke er utdannede av den grunn...

Anonymous poster hash: 9979c...bfd

Skrevet

Jeg har akkurat lest en bok om barn og gjenfødelse, og fikk litt grøsninger nå :)
Men på en god måte.

Anonymous poster hash: 96f90...bc3
Skrevet

Han har nok anlegg for å lær seg ting ganske fort :) Han er jo veldig flink :D

La han se på animal planet, Discovery, Newton osv. Min sønn er ganske lik din sønn. Da han gikk i 1. Klasse skulle en lærerstudent holde et foredrag om skilpadder. Hun spurte elevene om de viste hvor mange typer skilpadder som fantes, og det endte opp med at sønnen min tok over foredraget ;)

Han har sett/lest i bøker om solsystemet, verdensrommet, all verdens dyr, dinosaurer osv siden lenge før han kunne lese. I 2 klasse måtte jeg lese om Titanic for han. Og nå (han går i 5.klasse) er det 2. Verdenskrig som står i fokus. Han har sett masse på natur/fakta program. De lærer mye av det :)

Skrevet

Han har nok anlegg for å lær seg ting ganske fort :) Han er jo veldig flink :D

La han se på animal planet, Discovery, Newton osv. Min sønn er ganske lik din sønn. Da han gikk i 1. Klasse skulle en lærerstudent holde et foredrag om skilpadder. Hun spurte elevene om de viste hvor mange typer skilpadder som fantes, og det endte opp med at sønnen min tok over foredraget ;)

Han har sett/lest i bøker om solsystemet, verdensrommet, all verdens dyr, dinosaurer osv siden lenge før han kunne lese. I 2 klasse måtte jeg lese om Titanic for han. Og nå (han går i 5.klasse) er det 2. Verdenskrig som står i fokus. Han har sett masse på natur/fakta program. De lærer mye av det :)

Ja, han ser endel på sånne programmer og elsker det! Han er litt over gj.snittet glad i tall også, da han var to og et halvt telte han til 20 forlenge og baklengs på norsk og engelsk. De fikk bakoversveis i bhg;)

I tillegg er han så følsom og god. Han sier veldig ofte at han elsker meg høyere enn himmelen og at han alltid skal passe på meg <3 skjønne lille tassen

Skrevet

Har en tilsvarende en i huset, men kommenterer ikke så mye på at jeg er stressa eller noe sånt. MEN hun kan fortelle det mest grunnleggende om utrolig mye rart. De spørsmålene hun stiller - og gjerne en dag eller to etter at hun har hørt noe, er ofte vanskelige å svare på fordi det er litt for "voksent"  og når vi var på ferie nå, begynte hun jaggu meg å snakke engelsk i korte setninger også! (vi er helnorske i maaaange ledd bakover).

Anonymous poster hash: a1808...fa2
Skrevet

Høres ut som gutten min på snart 4 år. Han er en gluping og kan noen ganger komme med den reneste poesi også :) Helt supert! Jeg tenker vi sikkert kunne vært flinkere til å utnytte evnen hans til å snappe opp ting. Han kunne sikkert lært seg å lese til nå om vi ga han muligheten. Det var bare det med overskudd :P 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...