Gå til innhold

Lyst til å lage julekurv til mormor. Forslag til innhold?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I år har jeg lyst til å lage en kurv med masse godt oppi til mormoren min. Hun er en dame som har det meste og trenger verken pynteting eller klær. 

Hun flyttet på sykehjem tidligere i høst så tenkte kanskje det kunne være godt å ha litt å kose seg med på rommet. Hva ville dere puttet oppi kurven? Hun har forresten laktoseintoleranse så ting bør vel være uten melk? Hva liker eldre damer på 65 år? Vet noen om det er lov å ha for eksempel en liten likør flaske på rommet når man bor på sykehjem?

Anonymous poster hash: 7780c...c75
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Hehe, nå synes jeg ikke 65 er særlig gammelt da... Men jeg kan komme med forslag. Må det være mat / drikke? Likør er lovt, ja. Andre ting kan være :

- sånn telys på batterier. Koselig og trygt.

- Deodorant, shampoo eller dusjsåpe.

- Har hun cd spiller? Isåfall en cd med yndlingsmusikken.

- Sokker med løs strikk.

- Konfekt med papir på, feks twist.

- En krukke med godt syltetøy. De har ofte bare det billigste på sykehjemmet.

Endret av Bakverket
Skrevet

-Blomster (f eks julestjerne)

-En god film på dvd, hvis hun har mulighet til å se det

-Honning, syltetøy, kaffe, diverse kjøpt på "bondens marked" eller liknende

-Et lite album med bilder av barnebarn/oldebarn

-Håndkrem

-Parfyme

Skrevet

Heklegarn, abonnement på et ukeblad, kryssordblad, kjeks, sjokolade, en bok..

Min bestemor som bor på sykehjemmet er 95 år og hun både leser ukeblader, hekler og leser bøker, hun setter også veldig stor pris på hjemmebakte kjeks/julekaker, en fin boks med f.eks sirupssnipper hadde blitt veldig godt mottatt.

Bare husk at om du bestiller et abonnement på blad må du ringe og få de til å sende det med posten, om bladet blir levert med avisene kommer det aldri frem til riktig person på hjemmet..

Anonymous poster hash: d5d2e...dad
Skrevet

Eldre dame på 65 år? Hehehe.. Unnskyld at jeg ler, men jeg har samme problemet ift gave til min bestemor. Hun har bursdag i romjula så hun må få to gaver, bor på pleiehjem, og fyller 97 år. 65 år er jo bare ungdommen i forhold :D

Jeg tenkte å kjøpe en kurv med en ansiktskrem, håndkrem og litt sjokolade til bestemor til jul. Og en cardigan e.l til bursdagen :)

Anonymous poster hash: 9bd68...154

Skrevet

Hva med spekemat, noe godt syltetøy, noe hjemmelaga melkefri godteri? 

Jeg har laktoseintoleranse sjøl og har laga nå ristopper med " coop mørk kokesjokolade" for den er melkefri. Kanskje hun vil like noe sånt? :) 

Skrevet

Jeg skal lage slikt til mormor og morfar .) Og jeg har tenkt å ha i kaffe, en eller annen fin te, sjokolade i forskjellige former, spekemat og pølser, vin og en eller annen bok :) 

Og kommer kanskje på noe annet i denne tråden :)

Skrevet

I år har jeg lyst til å lage en kurv med masse godt oppi til mormoren min. Hun er en dame som har det meste og trenger verken pynteting eller klær. 

Hun flyttet på sykehjem tidligere i høst så tenkte kanskje det kunne være godt å ha litt å kose seg med på rommet. Hva ville dere puttet oppi kurven? Hun har forresten laktoseintoleranse så ting bør vel være uten melk? Hva liker eldre damer på 65 år? Vet noen om det er lov å ha for eksempel en liten likør flaske på rommet når man bor på sykehjem?

Anonymous poster hash: 7780c...c75

Vi lager alltid kurver til oldeforeldre.

Da putter vi i:

- Rødvinspølse el.l.

- Gode flatbrød/knekkebrød, gjerne kjøpt lokalt eller fra bakeri

- Div oster

- Kryssordblad

- Vin til de som drikker det

- Sjokolade

- gode kjekser

- Annet julepålegg; sild, rull, etc.

Anonymous poster hash: 7d23a...966

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...