Anonym bruker Skrevet 8. desember 2013 #1 Skrevet 8. desember 2013 Siden jeg bor alene med jentene mine på 3 og 7 år så pleier vi å feire jul alene hvert år. Har ikke kontakt med noe familie men det har heller ikke vært noe savn. Vi koser oss alltid i julen og har aldri hverken savnet eller manglet noe. Ifjor flyttet det inn en familie ved siden av oss. Mor, far og 2 jenter på 4 og 9 år. Tidligere i høst så skilte de seg så nå bor moren alene med barna sine. Heller ikke de har noe særlig kontakt med familien sin. Har snakket litt med henne sånn innimellom da eldste jenta mi leker en del med eldste dattera hennes. Men vi har aldri vært på besøk til hverandre eller noe sånt. Forrige uka sa datteren min at moren der gruet seg sånn til jul for de hadde aldri feiret jul alene. Hun var visst en del lei seg og sånn hadde hun fått vite av venninnen sin. Jeg tenkte kanskje jeg skulle hørt med henne om de enten vil komme å feire jul hos oss eller om vi kanskje skal komme til dem. Er usikker på om dette blir dumt eller frekt? Hva mener dere? Ikke noe problem for oss for vi har våre tradisjoner ang feiring av julen men tenkte kanskje det ville blitt koselig siden hun gruer seg til jul. Er som sagt dattera mi som har hørt dette fra dattera hennes. Kan jo være at vi mødrene kan få litt bedre kontakt og kanskje det kunne blitt ett godt vennskap ut av det. Hva synes dere jeg burde gjøre og hvordan skal jeg evt. legge det frem? Anonymous poster hash: b6d3f...7e5
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2013 #2 Skrevet 8. desember 2013 Syns det høres veldig koselig ut jeg, ikke dumt i det hele tatt Anonymous poster hash: ad076...f02
Pom-mom Skrevet 8. desember 2013 #4 Skrevet 8. desember 2013 det er jo bare å spørre å se hva hun sier men det høres jo veldig hyggelig ut da min biologiske familie feirer jul med naboene sine pga at begge har lite familie i oslo & de/vi har det alltid kjempe hyggelig sammen
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2013 #5 Skrevet 8. desember 2013 Ville nok ha satt stor pris på å bli spurt selv om jeg var i den situasjonen. Og om hun har lagt andre planer allikevel så synes hun helt sikkert at det er veldig hyggelig å bli spurt uansett! Anonymous poster hash: 37efd...4c0
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2013 #6 Skrevet 8. desember 2013 Spør henne Du trenger ikke legge det frem på noen spesiell måte. Si det som det er. At du og barna dine bruker å være alene på julaften. At du har hørt at hun og barna hennes skal feire jul alene for første gang, og at du tenkte at det kanskje kan være hyggelig å være sammen den dagen, og så spørre om de vil komme til dere. Hvis hun sier nei, så er det likevel hyggelig å bli spurt. Og sier hun ja, så kan dere høre hvilke tradisjoner dere er vant med, du kan fortelle hva dere bruker å gjøre, og se om det er noen småting som de er vant meg og kanskje vil sette pris på som er enkle å inkludere i din julefeiring også. Finn ut hvordan dere skal gjøre forberedelsene. Kanskje dere kan være sammen en større del av julaften også, finne på noe kjekt ute med barna, dra og ake eller noe annet, før dere forbereder kvelden. Tror dere kan få det koselig, jeg Så spør henne, du Anonymous poster hash: 4fed7...6e9
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2013 #7 Skrevet 8. desember 2013 Det kan jo være lurt å bli litt bedre kjent med henne før du legger fram et slikt spørsmål. Vanlig besøk noen ganger (hvorfor har du/dere ikke invitert hverandre på middag elle lignende før?) _før_ julinvitasjonen. Anonymous poster hash: 7b8f9...dcb
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2013 #8 Skrevet 8. desember 2013 Tror jeg skal spørre jeg Kan jo ikke skade det og forhåpentligvis så er det verste som kan skje at hun sier nei og at de har andre planer. Er egentlig ikke noe grunn til at vi ikke har vært på besøk hos hverandre. Har bare ikke blitt sånn. Men jeg har tenkt en del på henne etter at jeg fikk vite at de skulle gjennom en skilsmisse. Vet hun har hatt det litt tøft de siste månedene. Hjalp henne med å passe barna da hun skulle på noe jobbgreier så vi har jo hatt litt kontakt. Barna mine og hennes går ihvertfall godt sammen og de få gangene vi har snakket sammen så har vi ikke hatt problemer med noe samtaleemne. Vi har planlagt bakedag til tirsdag så kunne evt. invitert de til det i første omgang. Kanskje lage litt god mat vi kan spise og så bake litt sammen så kan jeg lufte litt hvilke planer de har i julen så kanskje vi automatisk kommer inn på spørsmålet mitt HI Anonymous poster hash: b6d3f...7e5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå