Anonym bruker Skrevet 8. desember 2013 #1 Skrevet 8. desember 2013 i ett eller flere fag på skolen får jobbe med pensum på høyere klassetrinn? Har en skolegutt som jeg tror får for lite utfordringer i enkelte fag. Vi har fått tilbakemelding på at han begynner å vise uro i timene... Ønsker at han skal få noe å bryne seg på, men virket som at lærerne ikke var helt enige... Anonymous poster hash: 4c05b...2a0
Kliko Skrevet 8. desember 2013 #2 Skrevet 8. desember 2013 Vi vqr flere jenter i klassen som var veldig flinke i matte og norsk. Vi fikk ekstra bøker og når de var gjort fikk vi bøkene for neste trinn. Dette fikk vi kun gjøre som ekstra arbeid, mem det fungerte greit for det :-) kan du ikke selv foreslå noe ala det samme?
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2013 #3 Skrevet 8. desember 2013 Alle elever har krav på tilpasset opplæring ut i fra deres forutsetninger. Også din sønn. Det er derfor lærernes oppgave å gi utfordringer til barnet ditt. Stå på ditt, og krev at han får litt mer å bryne seg på. Han kjeder seg trolig og blir urolig fordi han blir lite utfordret. I likhetssamfunnet vårt dyrkes middelmådighet, og da glemmer man ofte de flinke elevene. Hilsen lærer Anonymous poster hash: 372f1...449
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2013 #4 Skrevet 8. desember 2013 Dette ville jeg ha presset skikkelig på. Jeg var selv veldig langt fremme i matte og norsk, kunne gangetabellen før jeg begynte på skolen og hadde lest og skrevet i tre år. Fikk null tilrettelegging og lærte én ting, og det var å bli lat. Jeg behøvde aldri gjøre lekser, og kjedet meg og lagde bråk i timene uten å egentlig mene det. Dette ble veldig negativt for meg, og jeg sliter ennå med å gidde å jobbe hardt. Kommer til å kjempe for at mine barn ikke havner i samme situasjon dersom de er like tidlige ute, som i hvert fall eldste ser ut til å være. Anonymous poster hash: f8dda...988
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2013 #5 Skrevet 8. desember 2013 Dette er problemet med den offentlige skolen. Alle skal passe inn i en ramme, og gjør de ikke det, da er de problembarn. Vi har over snittet flinke barn, og etter år med krangling om eldstemann, valgte vi til slutt å ta barna ut av den offentlige skolen, og inn på en anerkjent privatskole her i Oslo. Mye av undervisningen foregår på engelsk, det er stram "disiplin" og det stilles krav. Barna der er milevis foran jevnaldrende i språk og realfag, og vi angrer ikke ett sekund på valget vårt. Klart det koster penger, men barnas utdannelse er det viktigste for oss, og nå får vi barn som er godt skolert til å møte et krevende, internasjonalt arbeidsmarked. Anonymous poster hash: 0d850...064
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2013 #6 Skrevet 8. desember 2013 Takk for svar, jeg skal ta det opp på nytt igjen med skolen. Tror de tenker at det er et oppmerksomhetsproblem mer enn et faglig problem. Han går i første klasse. Men verken i bhg eller hjemme har det vært et problem.Lærerne er ellers greie så løser seg nok. Lurte på om jeg kunne ta direkte kontakt med f.eks ppt for å få ham kartlagt dersom det ikke skjer noe? HI Anonymous poster hash: 4c05b...2a0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå