Trultemor85 Skrevet 8. desember 2013 #1 Skrevet 8. desember 2013 Hører så mye forskjellig. Men hva er best. Pumpe/amme hver time gjennom en periode for å øke, eller pumpe lenge etter der har blitt tømt for å øke? Har i 3 uker på det meste hatt 40 ml på hver pupp. Jeg trenger virkelig mer. Men får ikke til med vørterøl osv. Så hva bør jrg prøve ut av de to tinga?
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2013 #2 Skrevet 8. desember 2013 Sett av en dag til pøsing av vann og havregrøt spising. Amm 2 hver time Anonymous poster hash: cf513...df2
Trultemor85 Skrevet 8. desember 2013 Forfatter #4 Skrevet 8. desember 2013 Takk for svar Håper å få opp produksjon snart. Spiser vanligvis havregrøt og vørterøl daglig. Må pumpe daglig for har jo altfor lite. Ho trenger 30-50 ml til etterpå. Og jeg har ammet og pumpe ofte. Bare krysser fingre
Fru vims Skrevet 8. desember 2013 #5 Skrevet 8. desember 2013 Vørterøl og hyppig amming. Gjerne hver time. Hadde ikke selv for lite melk, heller for mye. Men hadde en baby som hang konstant i puppen og måtte unngå vørterøl. Men ser at vørterøl ikke fungerer for deg. Har du prøvd ammete?
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2013 #6 Skrevet 8. desember 2013 Hvordan vet du egentlig at det er for lite? Hvis du ammer og pumper hver time vil det jo aldri være "mye" som kommer om gangen siden du gjør det så ofte. Men som sagt mye vann og havregrøt, du kan også høre m legen om du kan få nesespray som øker utdrivningsrefleksen, det hjelper hvertfall når man pumper... Anonymous poster hash: cf513...df2
Trultemor85 Skrevet 8. desember 2013 Forfatter #7 Skrevet 8. desember 2013 Vørterøl og hyppig amming. Gjerne hver time. Hadde ikke selv for lite melk, heller for mye. Men hadde en baby som hang konstant i puppen og måtte unngå vørterøl. Men ser at vørterøl ikke fungerer for deg. Har du prøvd ammete? Ja drikker Ammethe og. Bare lurer på om dette er Max for meg eller om det går Ann å lage mer. Kjipt når det ikke holder for henne. Men pumpe hver time kan også funke om ho sover osv?
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2013 #8 Skrevet 8. desember 2013 Kommer litt ann på hvor hypping hun spiser. For om hun spiser annen hver og du pumper hver time, blir det aldri nok til henne. For max mengde melk tar det 3-4timer for og produsere dette. er vel 50% melk etter 1-2 timer. Jeg ville pumpet 5-10 min etter babyen har spist. Også gitt mat annenhver time. Det er bedre at babyen tømmer for da får hun ut "alt." Pumping er ikke det LIKE bra som amming. Får ut mer ved amming. Hvordan spiser hun om natta? Min la heller til 1 ekstra måltid om natta, enn som man hører at i 3dager er det mat annenhver time ved økedagene. Så om hun sover godt om natta kan du pumpe deg en ekstra uten om måltidene på natta. Det er da de sier det er best med øking og lettest. Men så kan det også være at du faktisk ikek får mer melk. Noen har bare ikke nok, mens noen har FOR mye. Lykke til... Anonymous poster hash: 74799...ff8
Trultemor85 Skrevet 8. desember 2013 Forfatter #9 Skrevet 8. desember 2013 Hun vil sjeldent ta puppen på dagtid. Om natta er det greit for da sovner hun. Og etter frokost amming er hun sulten igjen etter en time og da har jeg aldri nok. Dette er mitt 3 barn og aldri sliti med lite melk før. Pumper meg etter hun har ammet ja. Men Siden hun spiser så ofte blir hun bare sint fordi det er så lite. Om du skjønner
Trultemor85 Skrevet 8. desember 2013 Forfatter #10 Skrevet 8. desember 2013 Hun spiser 1-2 ganger i løpet av natta
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2013 #11 Skrevet 8. desember 2013 Tror jeg ville ha droppet pumpingen og heller ammet hver time. Evt pumpet om natta om hun sover noen timer i strekk. Anonymous poster hash: 3cc69...2d4
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2013 #12 Skrevet 8. desember 2013 Det som er dumt om du begynner å amme oftere er at du aldri får tømt deg helt og babyen blir vandt med å ammes OFTE! Jeg begynte med å amme på en side, deretter pumpe andre siden. Motsatt neste gang.Spiste også alfaalfta spirer(?) som jeg kjøpte på rema.. og plutselig hadde jeg alt for mye melk Anonymous poster hash: 6646e...eae
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå