Gå til innhold

Konstant vonde brystvorter og amming :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Baby er 1 måned gammel og vi slet med ammingen de første 2 ukene. Etter det begynte det å fungere godt, men nå har jeg i over en uke hatt konstant sviende/brennende smerte i brystvortene, ikke bare når jeg ammer.

Har ringt gjentatte ganger til lege og helsestasjon, men syns ikke det er noe hjelp å få. Legen lurte på om det kunne være sopp så jeg har smurt meg med krem i 5 dager, INGEN bedring..(baby hadde ikke sopp i munnen heller)

Nå er jeg så nær ved å gi opp hele ammingen, da dette er et smertehelvete uten like. Noen med lignende erfaringer som kan hjelpe meg?

Anonymous poster hash: b2d12...aff

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan det være at du har feil ammestilling? Baby skal ikke dra brystvorta nedover..

Skrevet

Ammehjelpen?

Anonymous poster hash: e4b95...720

Skrevet

Hva med å pumpe i et døgn for å se om det hjelper?

Evt, smør brystene ofte, kjøp ammepute og pass på å ha baby godt inn til deg og at h*n har rett sugeteknikk. Vær obs på hvordan du selv sitter slik at babyen ikke blir liggende å "dra/henge" ii vorta når han spiser.

Kommer melken med en gang han tar tak.?

Anonymous poster hash: 2d821...98a

Skrevet

Uff, kjenner meg igjen.

Men ring ammehjelpen, de er proffe på dette! Gjorde det selv, og nå er alt i orden. :)

Anonymous poster hash: 86993...f05

Skrevet

Er du flink til å lufttørke mellom hver amming? Jeg smurte aldri med noe. Lufttørking gjorde susen for meg, men det er noen kjedelige minutter med lufting. ;)

Anonymous poster hash: 99de2...d3c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...