Anonym bruker Skrevet 8. desember 2013 #1 Skrevet 8. desember 2013 Hva gjør jeg galt? Klarer ikke "selge" meg selv. Tips? Dette er jo skikkelig deprimerende:( Anonymous poster hash: b617c...46b
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2013 #2 Skrevet 8. desember 2013 http://www.bt.no/nyheter/okonomi/Ikke-var-altfor-selvsikker-pa-jobbintervju-2645726.html Anonymous poster hash: 9f0db...3af
frueoglille Skrevet 8. desember 2013 #3 Skrevet 8. desember 2013 Prøv å vinkle svarene dine mot noe som er aktuelt for stillingen. Ta opp det som du mener er dine svake og sterke sider ift jobben. Les gjerne litt om firmaet først og hva de står for/deres kjerneverdier. Jeg har trent masse foran speilet med oppdiktede samtaler angående spørsmål jeg vet kommer på alle intervju, det har hjulpet meg endel Lykke til! Det ordner seg til slutt!
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2013 #4 Skrevet 8. desember 2013 Kunnskap om stilling og bedriften. Vis entusiasme over at du vil JOBBE her fordi du identifiserer deg med policy, produkter, merkenavn. Smil og vær imøtekommende. Nervøs er lov, du kan si du er nervøs fordi du så veldig gjerne vil jobber nøyaktig her. Viktig å altså gjøre undersøkelser slik at du faktisk kan svare på spørsmål de stiler om egen bedrift. Pass deg for å ikke virke for ivrig også. Som en som sitter på andre siden av bordet ofte lar jeg meg ofte sjarmere av store smil og en iver etter å jobbe for oss. Anonymous poster hash: 6f223...4eb
Havhesten Skrevet 8. desember 2013 #5 Skrevet 8. desember 2013 Invester en time eller to hos en jobbcoach. Øv deg på intervjuet i forkant. Gå gjennom påkledning og kroppsspråk og. Det viktigste, tror jeg er å ha selvtillit på hva du gjør. Kan du tenke deg om på hva du er god på og trygg på, og kjenne du hviler i det i deg selv?
mamma_til_gutt Skrevet 8. desember 2013 #6 Skrevet 8. desember 2013 Har du ringt og spurt de som har intervjuet deg hva som gjorde at du ikke nådde opp denne gangen? De beste til å svare på hva som er problemet er jo dem. Husk også at det slettes ikke er sikkert at du gjør noe galt. Det kan jo hende du bare har vært i veldig hard konkurranse.
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2013 #7 Skrevet 8. desember 2013 Anbefaler deg å bruke bekjentskaper. Du får deg lettere jobb om du blir anbefalt av bekjente. Dette har Verdal skjedd meg hele tiden, og jeg slipper da å konkurrere ned andre jobbsøkere. Arbeidsgiverne kjenner jo ikke deg, så da er det veldig greit at en blir nevnt Headhunting er nøkkelen til jobb Anonymous poster hash: 16d6f...346
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå