JessicaDay Skrevet 8. desember 2013 #1 Skrevet 8. desember 2013 Har som mål å klare og jogge 5 km på 30 min, og langsiktig mål å jogge 1 mil på 60 min. Nå jogger jeg 5 km på 36 min ca. Har enda ikke prøvd meg på 1 mil da jeg er i startfasen enda. Det jeg nå lurer på er: Burde jeg nå først og fremst prøve å fokusere på å få opp farten slik at jeg i første omgang klarer 5 km på 30 min? Eller burde jeg gå rett på 1 mil som da sikkert tar 1 time og 15 min, også jobbe med fart etterhvert? Føler det målet om å klare en mil på 60 min er langt fram i tid. Hadde kanskje vært mer motiverende å klare 5 km målet først da dette er nærmere sånn tidsmessig.
Gjest thricane Skrevet 8. desember 2013 #2 Skrevet 8. desember 2013 Start forsiktig, trener du for hardt for tidlig kan du risikere å få smerter i knær og hofter. Ville startet med intervaller, ca to ganger pr uke. Det er mer effektivt. Lurt å supplere med styrketrening.
JessicaDay Skrevet 8. desember 2013 Forfatter #3 Skrevet 8. desember 2013 Start forsiktig, trener du for hardt for tidlig kan du risikere å få smerter i knær og hofter. Ville startet med intervaller, ca to ganger pr uke. Det er mer effektivt. Lurt å supplere med styrketrening. Takk for svar Hvor harde burde intervallene være? Og hvor lange? Har jobbet en del med joggeteknikk, og vil ikke løpe fortere enn jeg klarer uten å ødelegge for teknikken. Sliten med litt vondt om jeg ikke tenker teknikk.
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2013 #4 Skrevet 8. desember 2013 Foreslår også intervaller, stretching og litt styrketrening. Er du uvant med å jogge, er det lurt med langsom tilvenning. Ta deg eventuelt en skitur eller annet som alternativ trening. Det gir også økt kondisjon. Anonymous poster hash: b3b53...fb6
Josette Skrevet 8. desember 2013 #5 Skrevet 8. desember 2013 Pulsklokke, intervaller og rolige langkjøringer på 10 km+ i sone 1. Tenk langsiktig.
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2013 #6 Skrevet 8. desember 2013 Løp intervaller oftere enn du løper "langkjøring".Du kan varier tid og intesitet på intervallene.Lykke til Anonymous poster hash: 3cd5d...8e9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå