☆☆☆ Skrevet 8. desember 2013 #1 Skrevet 8. desember 2013 Etter snøkav, vind og generell elendighet i går, og ei på 20 mnd som våkna 5.30 og ikkje såg behovet for å sove meir, sit eg her kl 9.15 og ser ut på opplettsver og vindstille. I tillegg har hverken ho på 3 veker i dag og ho på 20 mnd oppdaga at dagen har byrja. Livet er herlig, dere
Mrs Smutt & Smilende Skrevet 8. desember 2013 #2 Skrevet 8. desember 2013 Trøtt som et uvær, men det indre helt i zen etter at tanta kom i går. Alle irritasjonsknuter borte og som planlagt ble det snø og baking av lusseatter litt seinere.
Ugl@ ruger... Skrevet 8. desember 2013 #3 Skrevet 8. desember 2013 Dette er virkelig en fin søndag :-))))) Jeg er verdens heldigste og lykkeligste akkurat nå, og så håper det jeg fortsetter slik også.
Musemorbr / Skrevet 8. desember 2013 #4 Skrevet 8. desember 2013 Dustesøndag her. Sånn ordentlig. Venter kun på natt nå. Men det gleder meg å se at andre har det fint. Og i morgen er en ny dag.
Ugl@ ruger... Skrevet 8. desember 2013 #5 Skrevet 8. desember 2013 Dustesøndag her. Sånn ordentlig. Venter kun på natt nå. Men det gleder meg å se at andre har det fint. Og i morgen er en ny dag. Uff da :-( Vi har vel alle sånne søndager/ helger innimellom. Men i morra gryr en ny dag, med blanke ark og nye fargesstifter :-) Jeg håper inderlig at den små diste' elektrikern husker oss på tisdag, får sende ham en meldig i morra som påminnelse...sånn i tilfelle ;-) Så er det å snekre sammen et uttall kløktige unnskyldninger for å takke nei til conjac, øl, vin, spekwmat, røkelaks osv osv på diverse sosiale lag og familieselskapet nå i jula, pluss krysse fingre og tær for at jeg slipper kvalmen denne runden her....blir det som de tre foregående så setter den inn om ca 2 uker.... Men hååååper så inderlig jeg slipper denne gangen!!
LillaGorilla♥♥ Skrevet 8. desember 2013 #6 Skrevet 8. desember 2013 - Fireåring slokna i mamma og pappas seng, full av fine inntrykk etter å ha sett Reisen til Julestjernen på teater. - Minimannen har sovet lengre enn en halvtime i strekk (bank i bordet). - Mammamagen er full av ribbe og pepperkaker. -Det er straks juuuuuuuuul!
Barbarella og froskebarna Skrevet 8. desember 2013 #7 Skrevet 8. desember 2013 Dustesøndag her. Sånn ordentlig. Venter kun på natt nå. Men det gleder meg å se at andre har det fint. Og i morgen er en ny dag. Uff da :-( Vi har vel alle sånne søndager/ helger innimellom. Men i morra gryr en ny dag, med blanke ark og nye fargesstifter :-) Jeg håper inderlig at den små diste' elektrikern husker oss på tisdag, får sende ham en meldig i morra som påminnelse...sånn i tilfelle ;-) Så er det å snekre sammen et uttall kløktige unnskyldninger for å takke nei til conjac, øl, vin, spekwmat, røkelaks osv osv på diverse sosiale lag og familieselskapet nå i jula, pluss krysse fingre og tær for at jeg slipper kvalmen denne runden her....blir det som de tre foregående så setter den inn om ca 2 uker.... Men hååååper så inderlig jeg slipper denne gangen!! Gratulerer!! Jeg hadde samme problem i jula i fjor, desember er helt klart den vanskeligste måneden å skjule en graviditet på. Myyye mat og drikke som kan bli avslørende, og mange lukter som blir kvalmende... Lykke til!!
LillaGorilla♥♥ Skrevet 8. desember 2013 #8 Skrevet 8. desember 2013 Dustesøndag her. Sånn ordentlig. Venter kun på natt nå. Men det gleder meg å se at andre har det fint. Og i morgen er en ny dag. Uff da :-( Vi har vel alle sånne søndager/ helger innimellom. Men i morra gryr en ny dag, med blanke ark og nye fargesstifter :-) Jeg håper inderlig at den små diste' elektrikern husker oss på tisdag, får sende ham en meldig i morra som påminnelse...sånn i tilfelle ;-) Så er det å snekre sammen et uttall kløktige unnskyldninger for å takke nei til conjac, øl, vin, spekwmat, røkelaks osv osv på diverse sosiale lag og familieselskapet nå i jula, pluss krysse fingre og tær for at jeg slipper kvalmen denne runden her....blir det som de tre foregående så setter den inn om ca 2 uker.... Men hååååper så inderlig jeg slipper denne gangen!! Hurra- gratulerer!
Ugl@ ruger... Skrevet 8. desember 2013 #9 Skrevet 8. desember 2013 Dustesøndag her. Sånn ordentlig. Venter kun på natt nå. Men det gleder meg å se at andre har det fint. Og i morgen er en ny dag. Uff da :-( Vi har vel alle sånne søndager/ helger innimellom. Men i morra gryr en ny dag, med blanke ark og nye fargesstifter :-)Jeg håper inderlig at den små diste' elektrikern husker oss på tisdag, får sende ham en meldig i morra som påminnelse...sånn i tilfelle ;-) Så er det å snekre sammen et uttall kløktige unnskyldninger for å takke nei til conjac, øl, vin, spekwmat, røkelaks osv osv på diverse sosiale lag og familieselskapet nå i jula, pluss krysse fingre og tær for at jeg slipper kvalmen denne runden her....blir det som de tre foregående så setter den inn om ca 2 uker.... Men hååååper så inderlig jeg slipper denne gangen!! Gratulerer!! Jeg hadde samme problem i jula i fjor, desember er helt klart den vanskeligste måneden å skjule en graviditet på. Myyye mat og drikke som kan bli avslørende, og mange lukter som blir kvalmende... Lykke til!! Takk takk, håper alt går bra, sjeleglad vi skal feire Julaften alene i år, neste helg er jeg invitert til min søster på bursdagsfeiring, men bor sånn til at det ikke vil bli reagert på at jeg holder meg edru. Jeg drikker heldigvis minimalt fra før. Har tusen sommerfugler i magen, gleder meg enormt. Blir definitivt siste babyen for vår del dette.
☆☆☆ Skrevet 8. desember 2013 Forfatter #10 Skrevet 8. desember 2013 Dustesøndag her. Sånn ordentlig. Venter kun på natt nå. Men det gleder meg å se at andre har det fint. Og i morgen er en ny dag. Uff da :-( Vi har vel alle sånne søndager/ helger innimellom. Men i morra gryr en ny dag, med blanke ark og nye fargesstifter :-)Jeg håper inderlig at den små diste' elektrikern husker oss på tisdag, får sende ham en meldig i morra som påminnelse...sånn i tilfelle ;-) Så er det å snekre sammen et uttall kløktige unnskyldninger for å takke nei til conjac, øl, vin, spekwmat, røkelaks osv osv på diverse sosiale lag og familieselskapet nå i jula, pluss krysse fingre og tær for at jeg slipper kvalmen denne runden her....blir det som de tre foregående så setter den inn om ca 2 uker.... Men hååååper så inderlig jeg slipper denne gangen!! Gratulerer!!Jeg hadde samme problem i jula i fjor, desember er helt klart den vanskeligste måneden å skjule en graviditet på. Myyye mat og drikke som kan bli avslørende, og mange lukter som blir kvalmende... Lykke til!! Takk takk, håper alt går bra, sjeleglad vi skal feire Julaften alene i år, neste helg er jeg invitert til min søster på bursdagsfeiring, men bor sånn til at det ikke vil bli reagert på at jeg holder meg edru. Jeg drikker heldigvis minimalt fra før. Har tusen sommerfugler i magen, gleder meg enormt. Blir definitivt siste babyen for vår del dette. Gratulerer 😀
Iiiiik Skrevet 8. desember 2013 #11 Skrevet 8. desember 2013 Å, så hyggelig, Ugla! Jeg har to augustbarn og har altså hatt to sånne sommerfugler-i-magen-juler ispedd kvalme som du kanskje har i vente.
mamman til to gutter Skrevet 8. desember 2013 #12 Skrevet 8. desember 2013 Jeg har julibarn og var så kvalm at det ikke engang var nødvendig å late som jeg hadde noen annen grunn enn svangerskap til å ikke drikke jula det året... Var fornøyd nok med å klare å stille opp de gangene jeg var sosial. Gratulerer til Ugla og krysser fingrene for at du slipper kvalmen denne gang, for det er det verste ved å være gravid
weihnachtmarkblomstre Skrevet 8. desember 2013 #13 Skrevet 8. desember 2013 PepperSøndag! Pepperkaker Pepperkakehus Peppernøtter ...og brente mandler Tvi, tvi Ugla!
Mistletoe and wine Skrevet 9. desember 2013 #14 Skrevet 9. desember 2013 Gratulerer så mye Ugla 4 barn, jeg bøyer meg i støvet, ære være dere som klarer
Ugl@ ruger... Skrevet 9. desember 2013 #16 Skrevet 9. desember 2013 Gratulerer så mye Ugla 4 barn, jeg bøyer meg i støvet, ære være dere som klarer Har tre yngre søsken, så er vokst opp med storfamilie. Hjelper også på at de er godt fordelt i alder, 15 åringen er det ikke mye pes med, han er flink og hjelper til med både middag og husarbeid, jentene er kjempe flinke og snille. Så med tre snille og kjekke barn er det ingen fare å få en til :-) mannen tar sin del han også. Det eneste jeg helst ser ham ligge unna er å vaske mine og jentenes klær! ;-)
Mistletoe and wine Skrevet 9. desember 2013 #17 Skrevet 9. desember 2013 Gratulerer så mye Ugla 4 barn, jeg bøyer meg i støvet, ære være dere som klarer Har tre yngre søsken, så er vokst opp med storfamilie. Hjelper også på at de er godt fordelt i alder, 15 åringen er det ikke mye pes med, han er flink og hjelper til med både middag og husarbeid, jentene er kjempe flinke og snille. Så med tre snille og kjekke barn er det ingen fare å få en til :-) mannen tar sin del han også. Det eneste jeg helst ser ham ligge unna er å vaske mine og jentenes klær! ;-) Det hjelper kanskje med godt spenn i alder, ja Jeg kommer fra liten familie selv og kjenner at det går en smule varmt i topplokket etter noen timer med x antall høylytte barn og tilhørende roting i ting man ikke ante kunne rotes i en gang. Da takker jeg meg evig lykkelig over min lille familie når vi etterlates i det som føles som et torpedert hjem Elsker å ha besøk av vennepar med barn altså, jeg synes bare det er nydelig å slenge seg på sofaen etter at leker er ryddet på plass, diverse pyntegjenstander er flyttet tilbake til sin plass og middagen er ryddet av og tallerkene er flyttet inn i oppvaskmaskinen. Da er jeg veldig glad for å ikke ha det sånn hele tiden
LilleBjella Skrevet 9. desember 2013 #18 Skrevet 9. desember 2013 Gratulerer så mye. Julegraviditetskvalme er noe dritt. For ganske nøyaktig ett år siden fant jeg noe overraskende ut at det på mirakuløst vis hadde kommet nok en huleboer. Og mistanken fikk jeg da jeg ikke orket å drikke mer enn en øl og en halv akevitt på et julebord i Trondheim, og at jeg i tillegg var fyllesyk i uforholdsmessig mange dager. Masse lykke til.
LilleBjella Skrevet 9. desember 2013 #19 Skrevet 9. desember 2013 Gratulerer så mye Ugla 4 barn, jeg bøyer meg i støvet, ære være dere som klarer Har tre yngre søsken, så er vokst opp med storfamilie. Hjelper også på at de er godt fordelt i alder, 15 åringen er det ikke mye pes med, han er flink og hjelper til med både middag og husarbeid, jentene er kjempe flinke og snille. Så med tre snille og kjekke barn er det ingen fare å få en til :-) mannen tar sin del han også. Det eneste jeg helst ser ham ligge unna er å vaske mine og jentenes klær! ;-) Det hjelper kanskje med godt spenn i alder, ja Jeg kommer fra liten familie selv og kjenner at det går en smule varmt i topplokket etter noen timer med x antall høylytte barn og tilhørende roting i ting man ikke ante kunne rotes i en gang. Da takker jeg meg evig lykkelig over min lille familie når vi etterlates i det som føles som et torpedert hjem Elsker å ha besøk av vennepar med barn altså, jeg synes bare det er nydelig å slenge seg på sofaen etter at leker er ryddet på plass, diverse pyntegjenstander er flyttet tilbake til sin plass og middagen er ryddet av og tallerkene er flyttet inn i oppvaskmaskinen. Da er jeg veldig glad for å ikke ha det sånn hele tiden Guri malla, sånn har jeg det hele tiden.... Tre små på fire år er jaggu ikke en spøk. Sjeldent idyll, men vi tar var på de fine øyeblikkene, når de innimellom inntreffer.
Mistletoe and wine Skrevet 9. desember 2013 #20 Skrevet 9. desember 2013 He he, bøyer meg i støvet lillebjella Skulle gjerne hatt flere barn altså, men helsa sier stopp og da er det nok veldig naturlig at jeg ikke klarer slikt over tid og at det holder med besøk med jevne mellomrom
Mrs Smutt & Smilende Skrevet 9. desember 2013 #21 Skrevet 9. desember 2013 Dustesøndag her. Sånn ordentlig. Venter kun på natt nå. Men det gleder meg å se at andre har det fint. Og i morgen er en ny dag. Uff da :-( Vi har vel alle sånne søndager/ helger innimellom. Men i morra gryr en ny dag, med blanke ark og nye fargesstifter :-) Jeg håper inderlig at den små diste' elektrikern husker oss på tisdag, får sende ham en meldig i morra som påminnelse...sånn i tilfelle ;-) Så er det å snekre sammen et uttall kløktige unnskyldninger for å takke nei til conjac, øl, vin, spekwmat, røkelaks osv osv på diverse sosiale lag og familieselskapet nå i jula, pluss krysse fingre og tær for at jeg slipper kvalmen denne runden her....blir det som de tre foregående så setter den inn om ca 2 uker.... Men hååååper så inderlig jeg slipper denne gangen!! Gratumasselerer!
Musemorbr / Skrevet 9. desember 2013 #22 Skrevet 9. desember 2013 Neimen, er du nyimpregnert, Ugla? Gratulerer!!! Blir det minibuss i julegave nå da?
Ugl@ ruger... Skrevet 9. desember 2013 #23 Skrevet 9. desember 2013 Neimen, er du nyimpregnert, Ugla? Gratulerer!!! Blir det minibuss i julegave nå da? Blir nok å oppgradere til 7 seter litt utpå nyåret en gang ja... Å denne gang skal frua ha firhjulstrekk og mer motorkraft!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå