Anonym bruker Skrevet 8. desember 2013 #1 Skrevet 8. desember 2013 Jeg har tidligere fått mensen sånn ca på lik dato hver mnd. Men den siste tiden har det vært litt mer uforutsigbart. Fikk menstruasjon 14.11 med stopp 18.11 og fikk mensen igjen nå - så 21 dager imellom Kan det karakteriseres som unormalt? Anonymous poster hash: 83048...f9a
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2013 #2 Skrevet 8. desember 2013 21 dager er kortere enn normalen. Det kan være vanskeligere å bli gravid med korte sykluser. Om du er eldre, så kan korte sykluser være første tegn på at overgangsalderen er underveis. Anonymous poster hash: ade7d...96b
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2013 #3 Skrevet 8. desember 2013 vanskeligere å være gravid? ville tro motsatt jeg, da en har eggløsning flere ganger ila et år enn dem med over 30 dager mellom Har 24-26 dager mellom mine sykluser og jeg blir gravid med en gang, men det kan jo ha noe med fruktbarhet å gjøre ? Anonymous poster hash: 973be...8e2
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2013 #4 Skrevet 8. desember 2013 mente *bli gravid*** Men ja, om man har 21 dager, får EL 14 dager før det og har mensen i en ukes tid så..... kan det kanskje være et problem om en ikke må bli gravid under mensen da?? Anonymous poster hash: 973be...8e2
Madolyn Skrevet 8. desember 2013 #5 Skrevet 8. desember 2013 vanskeligere å være gravid? ville tro motsatt jeg, da en har eggløsning flere ganger ila et år enn dem med over 30 dager mellom Har 24-26 dager mellom mine sykluser og jeg blir gravid med en gang, men det kan jo ha noe med fruktbarhet å gjøre ? Anonymous poster hash: 973be...8e2 Problemet med korte sykluser er at det kan gi en for kort lutealfase (tiden fra eggløsning til neste menstruasjon). Lutealfasen må nemlig være lang nok til at et befruktet egg rekker å feste seg skikkelig i livmorveggen før det blir skylt ut med menstruasjonsblodet. Hvis lutealfasen er kortere enn 12 dager, så kan det være vanskeligere for kvinnen å bli gravid. For korte lutealfaser kan muligens reguleres med progesterontilskudd, dette kan man snakke med lege eller gynekolog om.
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2013 #6 Skrevet 8. desember 2013 Takk for svar Men.. Kan deg være et krefttegn? HI Anonymous poster hash: 83048...f9a
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2013 #7 Skrevet 8. desember 2013 21 dager fra mens-stopp til neste mens altså.. HI Anonymous poster hash: 83048...f9a
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2013 #8 Skrevet 8. desember 2013 Så nå at syklusen regnes fra første blødningsdag, så da er syklusen min på 25 dager. HI Anonymous poster hash: 83048...f9a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå