Gå til innhold

Barn med øredren

Anbefalte innlegg

Skrevet

er det normalt at det renner så mye ut av ørene at det renner nedover kinnet/halsen?

Den ene øren renner det tynn klar væske fra, og den andre tykk grønnbrun væske fra ( tydelig betent).

Anonymous poster hash: d08a5...573
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det er ikke normalt. Jeg ville oppsøkt lege

Skrevet

Datteren vår har akkurat fått satt inn dren på begge sider (10.november) og der sa legen til oss at om det rant mye ut av ører, at det luktet eller at det var farge på væsken, skulle vi kontakte lege/legevakt med en gang...

God bedring :)

Skrevet

Datteren vår har akkurat fått satt inn dren på begge sider (10.november) og der sa legen til oss at om det rant mye ut av ører, at det luktet eller at det var farge på væsken, skulle vi kontakte lege/legevakt med en gang...

guttungen her fikk  satt inn dren på begge ørene 6 nov. vi fikk beskjed om at det kunne renne litt, og det var ingenting å bekymre seg over.

Guttungen har vært myyye syk, så føler jeg har løpt ned døren på legekontoret i eningen, så vil være sikker på at det er noe før jeg tar kontakt igjen.

HI

Skrevet

guttungen her fikk satt inn dren på begge ørene 6 nov. vi fikk beskjed om at det kunne renne litt, og det var ingenting å bekymre seg over.

Guttungen har vært myyye syk, så føler jeg har løpt ned døren på legekontoret i eningen, så vil være sikker på at det er noe før jeg tar kontakt igjen.

HI

Skjønner du ikke vil virke hysterisk, men ville i allefall ringt og forklart hvordan det sto til.

:)

Skrevet

Min har dren og jeg synes å huske at de sa at det ikke skulle renne. Kanskje i noen dager etter operasjonen, men ikke senere? Kan hende jeg husker feil, men jeg ville absolutt kontaktet lege.

Skrevet

får ta en tlf til legevakta i morgen å høre.

Det har vært sånn et par dager nå, og renner tidvis såpass mye at det renner nedover kinnet, spesielt på den som er betent.

HI

Skrevet

Skal ikke renne nei, vi fikk beskjed om å ringe ØNH-spesialisten med en gang det begynte å renne fra ørene for å få medisin. Drenet gjør jo så det ikke samler seg væske i mellomøret - men det er ikke nødvendigvis sånn at man ikke få ørebetennelse likevel. Frøkna her fikk ørebetennelse hver gang hun var forkjøla, og det ble ikke bra igjen "av seg selv" (altså uten behandling) selv om drenene forhindret at det samlet seg væske og trykk.

Vær obs på at ikke alle allmennleger er like flinke på behandling av sånt, så hvis han får oppfølging av spesialist ville jeg tatt kontakt dit. Vi hadde en runde en gang i fellesferien, hvor tre ulike allmennleger gikk igjennom et utall forskjellige bredspektra antibiotikatyper, før vi endelig traff på en som skrev ut det jeg ba ham skrive ut i stedet for å si at "vi pleier å gi..." og så komme med en av de standardmiksturene som de sikkert serverer "alle" syke barn. Det som funka på begge våre barn var en type lokal behandling som du drypper rett i det infiserte øret (husker desverre ikke hva den heter), sånn at det renner inn igjennom drenet. Genialt opplegg, desverre var det opptil flere leger som så dumt på meg og fortalte at man skal da aldeles ikke bruke øredråper på et barn med dren...

Anonymous poster hash: fcd6b...139

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...