Gå til innhold

Noen som har fått avgjort samvær

Anbefalte innlegg

Skrevet

i retten her? Har hatt rettsforberedende møte for et år tid siden, og far holder ikke avtalen noen av gangene. Begynner å se meg mektig lei av dette nå. Det er usikkert for barnet, og jeg kan ikke gjøre annet enn å sitte hjemme annenhver søndag og vente på at barnet mitt skal komme hjem, istedet for å være hjemme til den tiden som ble satt da vi hadde møtet. Han har også sjeldent barnet selv, så er vanskelig å si ifra om dette siden det er besteforeldre eller venner av far som skal levere.

Anonymous poster hash: 64bbb...e8b
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Far kan ikke tvinges til samvær eller til å holde samværavtalen. Det er kun den med hovedomsorgen, du som mor, som kan tvinges og som får konsekvenser dersom du ikke holder din del av avtalen.

Anonymous poster hash: 8cdf7...58c
Skrevet

Hva er vitsen med samværet om han ikke har barnet selv?

Kan du gjøre avtaler med besteforeldrene?

Anonymous poster hash: 53358...ceb
Skrevet

Jeg fikk beskjed om å ikke kontakte hans familie da det ble sak ut av dette. Han overholdt ikke samvær i det hele tatt, kom og gikk som han ville, og mekling/timer på fam.vern kontoret holdt ikke. Fikk anbefalt etter mange forsøk der å ta det videre. Det var for barnets beste, siden barnet da var 5 år, og jeg aldri visste når barnet skulle møte faren sin. Har ingenting å si på papparollen når han først er med barnet, men jeg har noe å si på at barnet aldri vet om det er pappa eller besteforeldre han skal være med.

Familien hans krever samværet, samme om det er far eller besteforeldre. Noen ganger er det venner av far som kjøre til meg med barnet. Jeg tenker på barnet oppi dette. Det er avgjort at far har annenhver helg, hvor han velger å plassere barnet de helgene, kan jeg ikke få gjort så mye med. Eller, det er vel det jeg lurer på her, og om noen har erfaringer?

Og til første anonym, samværsabotasje går begge veier, det er ikke pga foreldrene, men for at barnet har rett på tid med begge.

HI

Skrevet

Og til første anonym, samværsabotasje går begge veier, det er ikke pga foreldrene, men for at barnet har rett på tid med begge.

HI

Joda, det kan gå begge veier, men det er kun den med hovedomsorgen som kan oppleve konsekvenser i form av bøter. Dersom samværsforelder ikke holder avtalen så har man ingen sanksjonsmuligheter så dersom far ikke holder avtalen så er det fint lite man kan gjøre. Dessverre.

Anonymous poster hash: 8cdf7...58c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...