Gå til innhold

Svigermor, ville dere blitt skuffet ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet du, hvis hun er 75 år, så er hun en eldre dame. Uansett hvordan hun fremstår ut mot dere. Damer i den generasjonen er jo verdensmestere i å "ta seg sammen" og fremstå som spreke. Men hva vet vel du om hennes søvnmønster? Kanskje hun sover dårlig? Kanskje hun har urolige ben? Kanskje hun må opp på do mange ganger om natta? Eller noe annet som flere andre over her foreslår.. Det er jo ikke sikkert at hun forteller dere alt!

Og dersom hun sier nei til overnatting, så tenker jeg at her ligger det en privat grunn bak som hun ikke ønsker å dele med dere. Kanskje du burde være takknemlig for at hun kjenner sine egne begrensninger? Er jamen ikke alle eldre som gjør det!

For å sette det litt i perspektiv så er hun 5 år unna 80.. Sannsynligvis ikke ung og sprek uansett hvordan hun fremstår.. Ta vare på henne, dere, og vær glad så lenge dere har henne.

Har dere ingen venner eller annen slekt som kan hjelpe dere når det gjelder overnatting?

Anonymous poster hash: 0d4c1...93b
Videoannonse
Annonse
Gjest ronja røverdatter
Skrevet

Du har lov til å være skuffet - ikke over at bestemor ikke kan passe barnet, men over at dere ikke får gjort det dere trenger barnevakt for å få gjort.  Men du har absolutt ingen grunn til å klage til mannen over at en dame på 75 år ikke vil ha en tre-åring på overnatting.  Jeg har full forståelse for at en så "gammel" dame sier nei og ingen har noe med hvorfor hun sier nei.

Skrevet

Bestemødrene til vår 5 åring er omtrent på samme alder som din svigermor, og tanken på å la noen av dem ha guttungen på overnatting har aldri falt oss inn! Det er snakk om eldre damer, som i mine øyne ikke bør ha hovedansvaret for småbarn. Dette både fordi det er en risiko for at de kan bli rammet av akutt alvorlig sykdom, og fordi så gamle mennesker blir veldig slitne av småbarns energi. En treåring er kolossalt slitsom å ha på overnatting, uansett hvordan ungen oppfører seg. Den skal ha 100 % oppmerksomhet, hjelp og stell hele tiden. Jeg er veldig forbauset over at du ikke forstår dette selv?

At du blir skuffet over at din svigermor er ansvarlig og sier nei til overnatting, forteller meg at du er lite reflektert og muligens har meget lite kunnskap om alderdom. Eller er du bare veldig ung og umoden?

Du har absolutt ingen grunn til å være skuffet. Tvert imot syns jeg du virker som en sutrete, egoistisk jentunge.

Anonymous poster hash: f1ecb...c8a

Skrevet

Kan dere ikke spørre da, forklare situasjonen? Kanskje hun endrer mening.

Vi har brukt ansatte i barnehagen som barnevakt med overnatting. Et lite tips dersom det blir prekært. De kjenner barna og barna er trygge med dem. Koster litt, men det er det verdt for å komme unna disse vanskelige vanskelig familiebindingene og forventningene.

Vi bruker storer summer på barnevakt hvert år for å unngå å komme i nettopp disse situasjonene.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...