Anonym bruker Skrevet 7. desember 2013 #1 Skrevet 7. desember 2013 Svigermor er veldig snill, men nå trenger vi barnevakt en natt fra ettermiddag til litt utpå formiddagen. Vi har aldri barnevakt og hun er prinsippfast på å ikke ha barnet på overnatting. Barnet er snart 3 år. Hun er 75 år , reiser mye og er ganske sprek. Jeg blir skuffet og viser det ovenfor mannen min, det endte i en krangel mellom oss i dag, da han aldri tenker noe negativt om moren sin 😣 Anonymous poster hash: 5275a...9d5
Gjest cd0da Skrevet 7. desember 2013 #2 Skrevet 7. desember 2013 Vil hun ikke ha ansvaret for barnet deres over natten er det hennes valg og det bør du respektere samme hvor sprek og hvor mye hun reiser
Miljøterrorpeuten Skrevet 7. desember 2013 #3 Skrevet 7. desember 2013 Hvorfor er det et prinsipp for henne å ikke ha barnet på overnatting da? *lurer*
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2013 #4 Skrevet 7. desember 2013 Kommer an på hva grunnen til dette prinsippet er... Er det bare det at hun ikke har lyst, så hadde jeg blitt skuffet ja. Anonymous poster hash: 27556...862
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2013 #5 Skrevet 7. desember 2013 Kanskje hun er redd for ansvaret. Redd de skal falle og skade seg etc. Jeg vet med meg selv så hater jeg å ha små barn i min egen bil. Ansvaret er så stort. Anonymous poster hash: 29694...531
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2013 #6 Skrevet 7. desember 2013 Jeg skjønner ikke hva du spør om egentlig... Hvis du visste at hun har som prinsipp å ikke ha barnet på overnatting, hvorfor spør dere henne da? Det er for øvrig et litt rart prinsipp å ha, men hun har vel sine grunner. (kanskje tar hun sovemedisiner og er redd for å ikke våkne hvis det er noe? Kanskje syns hun det er så deilig at hennes unger er voksne og flyttet ut og hun kan legge seg og stå opp når hun vil at hun ikke vil ha barn på overnatting?) Og har dere ingen andre dere kan spørre? Anonymous poster hash: 3c38b...f9c
Regina Phalange Skrevet 7. desember 2013 #7 Skrevet 7. desember 2013 Synes det er rart at en farmor ikke vil ha såpass store barnebarn på overnatting, så skjønner godt at du reagerer
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2013 #8 Skrevet 7. desember 2013 Dessverre for dere så er svigermor i sin fulle rett å ikke ville ha barnet på overnatting. Husk at det trenger ikke være vrangvilje. Selv om hun er frisk og tilsynelatende sprek og reiser mye, så er det stor forskjell på å gjøre slike ting og bare ha ansvar for seg selv, og det å ha ansvar for et lite barn. Eldre mennesker blir ofte sliten mer sliten enn vi tror av ting vi ikke tenker på som så sliten. Og ikke minst trenger de ofte lenger tid å hente seg inn igjen. Hvis hun føler det ikke er riktig, så er hun ikke en person dere bør ønske som barnepasser for barnet deres heller. Når det er sagt - det er forståelig at du blir skuffet, og du bør kunne gi uttrykk for det til mannen uten at dere starter en krangel om det. Men jeg tror du bør gå litt i deg selv. For er ikke den egentlig største skuffelsen at dere ikke får tid for dere selv? (ikke svigermor i seg selv..?) Jeg tror du og mannen må tenke konstruktivt på dette og finne en løsning på problemet. Hva med å alliere dere med en av barnets venners foreldre, så kan dere bytte på å gi hverandre litt avlastning? Svigermor har rett til å si nei uten at hun skal måtte føle på det i ettertid. Mannen din har rett til å respektere sin mors valg uten at du føler han dermed er mot deg. Du har rett til å være skuffet fordi dere ikke har avlastning, og fordi mannen ikke forstår at det er det egentlige problemet, ikke hans mor. Snakk med mannen og se om dere kan finne løsninger som kan hjelpe dere i fremtiden. For dette er et problem som dere kommer til å møte på mange ganger i fremtiden. Og dere kan forvente mindre og mindre av så gamle foreldre. Anonymous poster hash: 6cd19...405
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2013 #9 Skrevet 7. desember 2013 Mulig det var litt feil formulert, det virker bare som det er blitt en prinsippsak. Hun har hatt et eldre barnebarn på overnatting flere ganger, så det har ingenting med tilstanden hennes å gjøre. Skjønner at jeg ikke kan kreve noe som helst, men det må være lov å bli skuffet 😔 Venner rundt oss har besteforeldre som 'sloss' om å passe barna, så blir litt misunnelig Anonymous poster hash: 5275a...9d5
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2013 #10 Skrevet 7. desember 2013 Det er dokke som har fått dei og dokkes ansvar. Husk at alle svigermor er ikkje like, no du ikkje forstår. Pensjonslivet er det du som bestemmer kva ho skal gjøre ? Anonymous poster hash: c5c17...4dd
smurfis Skrevet 7. desember 2013 #11 Skrevet 7. desember 2013 Jeg tenker at selv om hun er sprek så er hun tross alt 75 år, 5 år fra 80 liksom. Mye kan skje i den alderen og kanskje det er det hun tenker på? Hva om noe (bank i bordet) hadde skjedd henne når hun hadde ansvaret for et lite barn? Eldre barn kan kanskje ta en telefon for eksempel om noe hadde hendt, men ikke en på nesten 3..
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2013 #12 Skrevet 7. desember 2013 Dessverre for dere så er svigermor i sin fulle rett å ikke ville ha barnet på overnatting. Husk at det trenger ikke være vrangvilje. Selv om hun er frisk og tilsynelatende sprek og reiser mye, så er det stor forskjell på å gjøre slike ting og bare ha ansvar for seg selv, og det å ha ansvar for et lite barn. Eldre mennesker blir ofte sliten mer sliten enn vi tror av ting vi ikke tenker på som så sliten. Og ikke minst trenger de ofte lenger tid å hente seg inn igjen. Hvis hun føler det ikke er riktig, så er hun ikke en person dere bør ønske som barnepasser for barnet deres heller. Når det er sagt - det er forståelig at du blir skuffet, og du bør kunne gi uttrykk for det til mannen uten at dere starter en krangel om det. Men jeg tror du bør gå litt i deg selv. For er ikke den egentlig største skuffelsen at dere ikke får tid for dere selv? (ikke svigermor i seg selv..?) Jeg tror du og mannen må tenke konstruktivt på dette og finne en løsning på problemet. Hva med å alliere dere med en av barnets venners foreldre, så kan dere bytte på å gi hverandre litt avlastning? Svigermor har rett til å si nei uten at hun skal måtte føle på det i ettertid. Mannen din har rett til å respektere sin mors valg uten at du føler han dermed er mot deg. Du har rett til å være skuffet fordi dere ikke har avlastning, og fordi mannen ikke forstår at det er det egentlige problemet, ikke hans mor. Snakk med mannen og se om dere kan finne løsninger som kan hjelpe dere i fremtiden. For dette er et problem som dere kommer til å møte på mange ganger i fremtiden. Og dere kan forvente mindre og mindre av så gamle foreldre. Anonymous poster hash: 6cd19...405 Takk for eg utfyllende og bra svar Anonymous poster hash: 5275a...9d5
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2013 #13 Skrevet 7. desember 2013 Jeg tenker at selv om hun er sprek så er hun tross alt 75 år, 5 år fra 80 liksom. Mye kan skje i den alderen og kanskje det er det hun tenker på? Hva om noe (bank i bordet) hadde skjedd henne når hun hadde ansvaret for et lite barn? Eldre barn kan kanskje ta en telefon for eksempel om noe hadde hendt, men ikke en på nesten 3.. Ja du har et poeng. Godt å høre synspunkter rundt dette. Jeg har verdens beste svigermor, det er ikke det. Er nok bare skuffet fordi vi mest sannsynlig ikke kan ordne med noen andre denne tiden på året. Men får finne noen andre og bruke som barnevakt en sjelden gang. Anonymous poster hash: 5275a...9d5
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2013 #14 Skrevet 7. desember 2013 Jeg skjønner ikke hva du spør om egentlig... Hvis du visste at hun har som prinsipp å ikke ha barnet på overnatting, hvorfor spør dere henne da? Det er for øvrig et litt rart prinsipp å ha, men hun har vel sine grunner. (kanskje tar hun sovemedisiner og er redd for å ikke våkne hvis det er noe? Kanskje syns hun det er så deilig at hennes unger er voksne og flyttet ut og hun kan legge seg og stå opp når hun vil at hun ikke vil ha barn på overnatting?) Og har dere ingen andre dere kan spørre? Anonymous poster hash: 3c38b...f9c Var det så vanskelig å skjønne ? Anonymous poster hash: 5275a...9d5
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2013 #15 Skrevet 7. desember 2013 Hvorfor er det et prinsipp for henne å ikke ha barnet på overnatting da? *lurer* Nei vet ikke helt..,kanskje hun er redd noe skal skje. Et prinsipp er det vel egentlig ikke.. Hun har visst bare bestemt seg.. Anonymous poster hash: 5275a...9d5
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2013 #16 Skrevet 7. desember 2013 Vil hun ikke ha ansvaret for barnet deres over natten er det hennes valg og det bør du respektere samme hvor sprek og hvor mye hun reiser Jaja skjønner det, men det er vel lov å bli litt skuffet ? Anonymous poster hash: 5275a...9d5
mamma_bergen Skrevet 7. desember 2013 #17 Skrevet 7. desember 2013 Personlig ville jeg vært litt skuffet om bestemor aldri ville ha barnet på overnatting. Så lenge hun hadde vært frisk og oppegående selvsagt. Spesielt om hun hadde hatt andre barnebarn på overnatting.
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2013 #18 Skrevet 7. desember 2013 Personlig ville jeg vært litt skuffet om bestemor aldri ville ha barnet på overnatting. Så lenge hun hadde vært frisk og oppegående selvsagt. Spesielt om hun hadde hatt andre barnebarn på overnatting. Takk for litt støtte 😘 Anonymous poster hash: 5275a...9d5
soleia Skrevet 7. desember 2013 #19 Skrevet 7. desember 2013 (endret) Ville nok blitt skuffa, men ho må få setje grensene sjølv. Om det er slik at andre barnebarn får vere der, men ikkje dykkar, så skjønar eg deg. Men det har nok litt å seie at dette er eit eldre barn. Eg hadde nok slutta å spørje henne. Endret 7. desember 2013 av soleia
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2013 #20 Skrevet 7. desember 2013 Ville nok blitt skuffa, men ho må få setje grensene sjølv. Om det er slik at andre barnebarn får vere der, men ikkje dykkar, så skjønar eg deg. Men det har nok litt å seie at dette er eit eldre barn. Eg hadde nok slutta å spørje henne. Ja blir ikke og spørre mer 😔 Anonymous poster hash: 5275a...9d5
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2013 #21 Skrevet 7. desember 2013 Min bestemor er slik. Ville ikke ha barnebarn på overnatting før de kunne å ringe med telefon og at de visste hvor de var. Dette i tilfelle noe skulle skje med henne mens hun passer barnebarna. Dette respekterer vi da hun har gitt uttrykk for at hun ikke synes det er greit med overnatting med småbarn. Anonymous poster hash: 1fc92...8cf
O`Neill Skrevet 7. desember 2013 #22 Skrevet 7. desember 2013 Min mormor når hun kom opp i alderen ville ikke være barnevakt for små barn som ikke kunne si i fra/få hjelp om noe skulle ha hendt noe med henne slik at hun ikke kunne tatt seg av de mens de var der..... tatt en tlf eller gått til naboen og slik.. Og det uansett om hun var sprek og jobbet full jobb og det der..men hun følte seg usikker/utrygg på å måtte passe så små barn. Og det er noe man må respektere..
mamma_bergen Skrevet 7. desember 2013 #23 Skrevet 7. desember 2013 Dere to siste: Det er en helt forståelig grunn, men da har bestemor i disse tilfellene faktisk sagt hva som er grunnen.
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2013 #24 Skrevet 7. desember 2013 Dere to siste: Det er en helt forståelig grunn, men da har bestemor i disse tilfellene faktisk sagt hva som er grunnen. Jeg tror det er litt tøft å innrømme slikt,...at man er gammel og kan dø snart altså. Jeg kjenner forøvrig ett barn der bestemoren døde mens hun var barnevakt. Barnet sov da den døde ble funnet. Anonymous poster hash: 05538...557
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2013 #25 Skrevet 7. desember 2013 Dere to siste: Det er en helt forståelig grunn, men da har bestemor i disse tilfellene faktisk sagt hva som er grunnen.Jeg tror det er litt tøft å innrømme slikt,...at man er gammel og kan dø snart altså. Jeg kjenner forøvrig ett barn der bestemoren døde mens hun var barnevakt. Barnet sov da den døde ble funnet. Anonymous poster hash: 05538...557 Huffda!! men sannsynligheten er liten, heldigvis. Har full respekt for at svigermor er gammel, og kanskje redd, men håper selv jeg beholder roen og vil være sammen med mine barnebarn til jeg går i grava. Men Mest sannsynlig så blir jeg ei sur og bitter gammel dame som ingen av barna og barnebarnaorker å ha kontakt med 😳😜 hi Anonymous poster hash: 5275a...9d5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå