Gå til innhold

Hjelp!

Sandy84

Anbefalte innlegg

Har en liten gutt på 2 uker til tirsdag. De 3 siste dagene nå har han hatt så mye luft i magen at fy! Tror det er det hvértfall.. Bare skriker og vill ikke ligge i ro mer enn 15 min om gangen..mlitt slitsom om nettene.. Sovner jo når han ammes, men må opp for å rape ellers ber jeg om minimalt med søvn.. Noen tips?

Noen som har noen tips til å få opp raper eller luft? Han har også spist veldig lite og sjeldent og begynt å gulpe no til de grader!!

Har mest lyst å gå over til mme. Er så redd for at det er noe jeg har spist , men spiser nesten bare brødskiver og drikker vann. Og "vanlig " mat til middag. Ingen sterke krydder eller mat greier...

Og om jeg skulle ha spist noe han ikke tåler, hvor lang tid tar det før det går ut av mitt og han sitt system??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ofte er tarmsystemet veldig umodent i begynnelsen og mange reagerer med luft.

Det trenger ikke være noe du har spist. Dessuten sier de at det ikke er vitenskapelig bevist at det vi spiser går over i melken. Bortsett fra alkohol da selvfølgelig...

Prøv å ligg når du ammer, da får de ofte mindre luft smerter.

Anonymous poster hash: 97c00...7c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal sjekke opp reflux.. Ligger å ammer på natta. Prøver å unngå om dagen pgs keisesnitt.. Men om det hjelper så ligger jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minifom kan hjelpe, samt å unngå løk, melk, kål etc. Prøv gjerne å sykle med beina. Du kan gi både deg og babyen fennikelte, mrn vær obs på ulik oppskift om det er til deg eller babyen. Det er fælt, men blir bedre etterhvert... selv om den trøsten er litt dårlig når det står på

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok ikke det er refluks etter å lest endel.. Er ikke sååååå voldsomt, dog mange tegn der....

Miniform utprøvd uten kjempestor virkning... Kanskje bittelliitt.. Hmmm,, men den skal jo oppbevares i kjøleskap.. Noen som vet om det er dumt å ha den i rom temp om natta bare... .?? Må bare prøve det jeg kan.. Håpe bare systemet er nytt å går seg til... Når pleier det det forresten??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har du prøvd å få frem en rap flere ganger under måltidet? Det måtte jeg med mi jente når hun var så liten for å unngå mye gulping. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du har brukt opp 1 flaske minifom kan du helle litt over på en fra ei ny flaske. Når du legger deg tar du med den minste flaska :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var vi også plaget med luft de første ukene (og gulping, men det varte lengre ). Det gikk over av seg selv etter en stund (husker ikke hvor lenge det varte). Tror mange har endel luftplager uten at det er noen spesiell grunn til det.

Anonymous poster hash: 10d79...380

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvd å få opp raper i ett måltid ja, funker litt opp og ned... Det var veldig lurt med den flaske greia :) Inatt hevet jeg sengenden enda mer, hjalp noe. Liker å tro det hvertfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik hadde vi det her i uke 4 tilogmed uke 8, da gikk det plutselig over :) prøvde "alt", men tror det bare må gå seg til. Sykling med beina hjalp her, ikke minifom....,Ammete fra apotek hadde i alle fall en psykisk effekt for meg ;) det går over plutselig!! :)

Anonymous poster hash: 11148...478

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare håpe det plutselig øyeblikket kommrer, hehe... Får så vondt når han higer etter luft virker det som når han spiser.. Får vel kanskje mer luft da. Vet ikke jeg... Tenkte også bare ta en tur til kiropraktor i morra , bare for å høre om han evt kan få gjort noe... Nr 1 venta jeg aaaaltfor lenge med å gå til kiro,,, angrer bittert. 3 behandlinger og frisk som en fisk, helt ny gutt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...