Gå til innhold

Dere som har testet med EL tester for å finne EL.

Anbefalte innlegg

Tenkte prøve det neste pp. Har derfor noen spørsmål :)

1.Om jeg har sykluser på 31-32 dager, når skal jeg begynne å teste?

2. Skal jeg teste samme tid hver dag? F eks kl 10 på morgenen? Hvilken tid er best å teste på dagen?

3. Hvis EL testen begynner å vise svak strek betyr det at EL er på gang eller gjelder det bare når teststreken er lika sterk eller sterkere enn kontrollstreken?

4. Hvor lang tid har vi på oss når testen er positiv? Snakker vi timer el dager?

Hvis dere har noen bra råd el tips skriv gjerne :)

Anonymous poster hash: a8a3d...01c

Fortsetter under...

Bruk tester som har smileyfjes, da trenger du ikke å analysere testen. da får man får enten bare et ja eller nei.

Du kan begynne å teste fra dag 12. Ta kveldsurin som du setter i kjøleskapet og så tester du på andre gangs urin om morgene. Hvis testen er negativ så kan du hive urinen fra kvelden før og trenger ikke å kaste bort en test på den.

Er morgentesten positiv så må du også teste kvledsurinen. Fra du får positiv test så er det ca 24-48 timer til egget løsner. Følg med på el slimet ditt også. Hvis det er så tykt at du kan dra det mellom fingrene og det henger igjen er tråd så er det noe på gang. Mange får også smerter i livmoren.

Fersk sæd kan leve opptil 5 dager i livmoren så det er bedre å legge inn aksjer for tidlig enn for sent.

Håper du fikk svar på spørsmålene dine.

Dette er alle råd fra fertitlitetsklinikken som vi går på for å få barn.

Lykke til :)

Anonymous poster hash: 56a45...bc5

Jeg lager ikke like mye styr som hun som har skrevet over her. Jeg pleier å teste ettermiddag/ kveld. prøve å husek å ikke drikke for mye et par timer før. Begynner å teste ca 4-5 dager etter mensen er ferdig. Jeg pleier å få sterkere og sterkere streker opp mot EL. Ettter EL blir de svakere igjen.

Jeg har sykluser på 32 dager jeg også! Jeg begynte å teste på dag 10. Brukte bare billigestrimler kjøpt på nett.. Jeg testet når det passet meg etter skolen, ca16 tiden og utover. Prøvde å tenke litt på at jeg ikke skulle drikke alt for mye 2 t før jeg skulle teste..

Jeg fikk ikke positv test før dag 21, så brukte endel tester.. Men ikke så farlig når man kjøper de billige;) når jeg fikk positiv test var det ingen tvil, så tydelg at streken var sterkere! Funket for meg første perioden med eltester og er i dag 4+2 på vei ;) Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...