Elskerhøsten2014 Skrevet 7. desember 2013 #1 Skrevet 7. desember 2013 Jeg elsker 13 Desember,synes Lucia er utrolig koselig og 1 juledag, Familiekos med godt,god mat og drikke
♥Madam Mim♥ Skrevet 7. desember 2013 #2 Skrevet 7. desember 2013 Lille julaften :-) Alt blir ferdig pyntet, vi får smake på julekakene og vi koser oss hele familien med kvelden før kvelden :-)
Brennheite Badeand Skrevet 7. desember 2013 #3 Skrevet 7. desember 2013 Bursdagen min! Ellers finnes det mange dager i desember jeg liker bedre enn nyttårsaften. Nyttårsaften er oppskrytt
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2013 #4 Skrevet 7. desember 2013 For meg har bestandig lille julaften vært et av julas store høydepunkt. Da har alle kommet hjem (mange bor langt borte), huset er ferdig vasket. Vi pynter juletreet mens vi hører på julesanger og det er fyr i peisen. Senere spiser vi spekemat mens vi ser grevinnen og hovmesteren. Avrunder kvelden med å se den samme julefilmen hvert år. Dette er kvelden når freden senker seg og det er lov til å spise julemarsipan! Jeg elsker å være den siste i seng. Pleier da å skru av alt som heter tv, sørge for fyr i peisen, dempe lysene og sitte i ro og mak og kikke på juletreet. Tenker på alle jeg er glad i. Både de som er her og de som er borte. Dette er definitivt den beste dagen i jula. Anonymous poster hash: b3f38...0ea
MiniMuffin♥Lille J i magen Skrevet 7. desember 2013 #5 Skrevet 7. desember 2013 Lille julaften Første og andre juledag er også veldig koselige
Elskerhøsten2014 Skrevet 7. desember 2013 Forfatter #6 Skrevet 7. desember 2013 (endret) Har faktisk aldri synes lille julaften er så spesiell,eneste er jo at det er koselig og være med familien og se på kvelden før kvelden synes egentlig lille julaften er den kjedeligste dagen,siden man har så store forventinger til julaften,men godt vi er forskjellig Endret 7. desember 2013 av olli bolli totti
MamsenMedToSmå Skrevet 7. desember 2013 #8 Skrevet 7. desember 2013 Enten 1.desember eller lille julaften. 1.desember starter nedtellingen til jul og endelig er det "lov" å kose seg med mat,pynt og annen kos. Lille julaften er magisk pga all forventningen til den store dagen. Vi pynter treet, drikker gløgg og hører på julemusikk. Gledeeeder meg
*Miss Marple* Skrevet 7. desember 2013 #9 Skrevet 7. desember 2013 Må også si lille julaften. Huset er julepyntet, alle gaver og all mat er i hus. Alle er hjemme og ser Hovmesteren og grevinnen, spiser god mat og kjenner på barnas forventning.
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2013 #10 Skrevet 7. desember 2013 Alle de 29 andre dagene? Hele desember er jo fantastisk! Men jeg må vel trekke frem første søndag i advent (perfekt i år når det faktisk var 1. desember). Da er det jo endelig lov å begynne med pynting og julekakebaking. Liker også lucia, der vi alltid lager lussekatter og styrer på. Den beste dagen, utenom de HI nevner, må uansett være lille julaften. Da kommer treet i hus, resten av pyntingen skjer, og vi har noen tradisjoner den dagen som jeg aldri vil gi slipp på. Det er DA det er jul Også er jo 1. juledag fantastisk. Da slapper vi endelig av etter en hektisk førjulstid, og bruker dagen på å se på gavene og ringe rundt å si takk. Ellers ser vi bare film den dagen, og tar det heeelt med ro Nyttårsaften er etter hvert oppskrytt. Men fyrverkeri er gøy Anonymous poster hash: b7ed2...646
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2013 #11 Skrevet 7. desember 2013 er glad i hele desember jeg. Første søndag i advent hvor den første pynten kommer opp i vinduet, kakebaking, lillejulaften hvor jeg og samboer ser a christmas carol på kvelden når barnet er i seng mens vi koser oss og slapper av. 1,2,3. juledag med familieselskaper og god mat. Jeg er heldig og har stort sett en desember fylt med koselige opplevelser:) Anonymous poster hash: 8dc9b...836
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2013 #12 Skrevet 7. desember 2013 Nyttårsaften er kanskje den dagen jeg liker minst... Masse smell og bråk, ikke sjelden beinkaldt og dårlig vær, og samtidig forventet at man skal være en del ute. Og ungene våkne hele kvelden... Anonymous poster hash: 7d35a...3f4
Gjest Skrevet 7. desember 2013 #13 Skrevet 7. desember 2013 Lille julaften helt klart Treet er pyntet, pakkene er klare, og alt er på stell. For å ikke snakke om å slappe helt av i sofa med Cheavy Chase & gjengen + Home Alone
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2013 #14 Skrevet 7. desember 2013 Dagen i morra faktisk. Da er det julekonsert i kirken. Jeg som ikke er glad i kirken eller korps, skal i kirken for å høre to av barna spille julekonsert i kirken. Det er for tredje gang i år, så det begynner å bli tradisjon. Det er dennedagen julestemningen kommer for fult. I år er første året to barn skal være med, blir gøy å høre minsta for første gang. Jeg får ikke høre ungene spille hjemme, for de skal bare øve når ingen voksne er i huset så ikke mange tyvlytt jeg har fått snikk meg til desverre. Lille julaften syns jeg alltid har vært veldig koselig. Når jeg var liten så var det vindusvask av de siste vinduene mamma skulle ta. Ordne og styre alt som skulle gjøres i huset. Når pappa kom hjemmed juletreet startet han med støvsuging mens vi andre ordnet treet. Dette er eneste gang i året pappa gjorde noe husarbeid, sådet i seg selv var noe som jeg måtte få med meg. Når treet var pyntet og resten av julepynten var plassert tilbake på loftet kunne vi kose oss i sofaen resten av kvelden. Bord var dekt og alt klart for julaften, for julaften var alltid sofakos og gjøre minst mulig. Eneste vi gjorde var å lage mat, alt annet var ferdig. Så mamma stresset ikke denne dagen. Anonymous poster hash: 35aa6...278
LillaGorilla♥♥ Skrevet 7. desember 2013 #15 Skrevet 7. desember 2013 Lille julaften, 1. juledag og 1. søndag i advent (da har vi alltid hele svigerfamilien på pinnekjøttmiddag her). Nyttårsaften synes jeg bare er kjedelig.
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2013 #16 Skrevet 7. desember 2013 Lucia dagen 13 desember, så klart!!!! Anonymous poster hash: ecca9...a42
Gjest Anybody Skrevet 7. desember 2013 #17 Skrevet 7. desember 2013 Lucia ble favorittlaget etter lille begynte o bhg. Så rørende å se de små i hvite lange drakter med lys og sang jeg gråt i fjor og gjør vel det i år også da er jeg så stolt over å få være mamma ❤
Musemor med tre søte små Skrevet 7. desember 2013 #18 Skrevet 7. desember 2013 16. desember.Bursdagen til datteren min <3 <3
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2013 #19 Skrevet 7. desember 2013 16. desember. Bursdagen til datteren min <3 <3 Har datteren din bursdag på samme dag som et familiemedlem? Anonymous poster hash: 6bc83...dbb
Januarmirakelet Skrevet 7. desember 2013 #20 Skrevet 7. desember 2013 Lille julaften❤️. Kvelden før kvelden. Huset ferdig, treet pyntet, bare koooos med familien❤️
Musemor med tre søte små Skrevet 8. desember 2013 #21 Skrevet 8. desember 2013 16. desember. Bursdagen til datteren min <3 <3 Har datteren din bursdag på samme dag som et familiemedlem? Anonymous poster hash: 6bc83...dbb Hun er den eneste i min familie som har bursdag den datoen..
klishe89 Skrevet 8. desember 2013 #22 Skrevet 8. desember 2013 28. desember er fint. Da er det meste styret unnagjort og man kan endelig slappe av ;-)
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2013 #23 Skrevet 8. desember 2013 Jeg elsker 25 desember!!! Da har all speningen borte, gavene er åpnet og stresset forduftet. Det er dagen hvor barna leker med det de har fått vi voksne døser med våre saker før vi går ut å leker alle sammen. Den dagen handler kunn om familie, ingen kommer på besøk og vi reiser aldri bort... Jeg har også bursdag i Adventstiden og hater det ekstra stresset, i år har jeg rett å slett ikke tid til å ferie bursdagen min og synes det er helt greit. Anonymous poster hash: ad4eb...d85
frk Nilsen Skrevet 8. desember 2013 #24 Skrevet 8. desember 2013 16 desember (min bursdag) og lille julaften
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2013 #25 Skrevet 8. desember 2013 Bursdagen min :-) bittelille julaften Anonymous poster hash: 3560a...a67
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå