Gå til innhold

Permisjon og ferie

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er fast ansatt i kommunen og var i permisjon fra jan 2013 - okt 2013 med 80% lønn. Deretter tok jeg ut 4 uker lovbestemt ferie og så var jeg tilbake i jobb. Fikk feriepenger i juni. Hvilken lønn skulle jeg hatt da jeg tok ferie; 80% eller min "vanlige" lønn?

Anonymous poster hash: 96c27...dbf
Videoannonse
Annonse
Skrevet

80%. Egentlig skulle du hatt permisjonspenger (80%) i juni, i stedet for feriepenger. Så skulle du hatt feriepenger når du tok ferie.

Anonymous poster hash: a3e51...844

Skrevet

Skulle du ikke brukt feriepengene de ukene?

Anonymous poster hash: a1e3b...f7d
Skrevet

Din vanlige lønn. Feriepengene i 2014 blir lavere da de er beregnet ut fra hva du tjente i 2013.

Skrevet

Det kommer an på hvordan de har gjort det med utbetaling av feriepenger. Den måneden du får feriepenger får du feriepenger pluss vanlig lønn og så trekker de deg for de feriedagene du har opptjent, når du har permisjon kan de trekke deg slik at du enten får ferie med 80 eller 100% lønn. Jeg fikk velge selv og valgte 100% lønn under ferie og fikk da litt mindre utbetalt da jeg fikk feriepenger.

Anonymous poster hash: d2991...c2d

Skrevet

Det kommer an på hvordan de har gjort det med utbetaling av feriepenger. Den måneden du får feriepenger får du feriepenger pluss vanlig lønn og så trekker de deg for de feriedagene du har opptjent, når du har permisjon kan de trekke deg slik at du enten får ferie med 80 eller 100% lønn. Jeg fikk velge selv og valgte 100% lønn under ferie og fikk da litt mindre utbetalt da jeg fikk feriepenger.

Anonymous poster hash: d2991...c2d

De trakk for 5 uker ferie med 80% lønn, fordi de mener at det styres av den lønnen jeg hadde i juni (80% lønn i permisjonen). Jeg overfører ogsåen ferieuke til neste år, og når jeg tar ut den neste år skal jeg jeg også ned i lønn mener de. Men da er det riktig da? Mener at det var annerledes når jeg var i perm med eldste, men husker kanskje feil da:)

Anonymous poster hash: 96c27...dbf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...