Anonym bruker Skrevet 7. desember 2013 #1 Skrevet 7. desember 2013 Da mener jeg ikke å sette de igang med en lek, men aktivt være med på leken, en lek de velger (dvs ikke gå tur etc fordi de voksne vil) men f.eks lego/utkledning/barbie osv? Anonymous poster hash: 0b166...d58
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2013 #2 Skrevet 7. desember 2013 Flere ganger hver dag Anonymous poster hash: f4e74...8b1
LillaGorilla♥♥ Skrevet 7. desember 2013 #3 Skrevet 7. desember 2013 Passer på å få lekt litt med ungene på deres premisser hver dag. Om det så bare er 10-15 minutter.
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2013 #4 Skrevet 7. desember 2013 Nesten aldri. Jeg er fryktelig dårlig til å leke, så de gangene jeg setter meg ned på gulvet med 2-åringen og lar han velge hva vi skal gjøre, så er det som oftest tegne eller lese bok. Så han har nok skjønt at det er alt jeg kan brukes til. Sette meg ned på gulvet med ham gjør jeg hver dag når vi kommer hjem fra barnehagen. Har funnet ut at han er mye lettere å ha med å gjøre resten av ettermiddagen hvis jeg gir ham litt tid først. Anonymous poster hash: abaf7...932
MamsenMedToSmå Skrevet 7. desember 2013 #5 Skrevet 7. desember 2013 Nesten aldri. Jeg er fryktelig dårlig til å leke, så de gangene jeg setter meg ned på gulvet med 2-åringen og lar han velge hva vi skal gjøre, så er det som oftest tegne eller lese bok. Så han har nok skjønt at det er alt jeg kan brukes til. Sette meg ned på gulvet med ham gjør jeg hver dag når vi kommer hjem fra barnehagen. Har funnet ut at han er mye lettere å ha med å gjøre resten av ettermiddagen hvis jeg gir ham litt tid først. Anonymous poster hash: abaf7...932 Hehe, vi kan ikke være flinke til alt Høres ut som dere får mye fin tid sammen uansett, selvom det ikke er direkte lek.
MamsenMedToSmå Skrevet 7. desember 2013 #6 Skrevet 7. desember 2013 Jeg leker med mini mange ganger om dagen, men jeg har det lett da jeg er i permisjon og han bare er 9 mnd
Gjest Julia1984 Skrevet 7. desember 2013 #7 Skrevet 7. desember 2013 De er veldig flinke til å leke sammen eller hver for seg, heldigvis. Kan holde på leeeenge på rommene sine med lego, biler etc
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2013 #8 Skrevet 7. desember 2013 De er veldig flinke til å leke sammen eller hver for seg, heldigvis. Kan holde på leeeenge på rommene sine med lego, biler etc Så det vil si aldri? Anonymous poster hash: 6618c...b25
Gjest Julia1984 Skrevet 7. desember 2013 #9 Skrevet 7. desember 2013 Spille spill, tegne etc gjør jeg, men aldri lego, biler etc. Ikke vært noe behov. Jeg er sammen med de fordi vi har masse leker i stua. Eneste gangen jeg bygger lego er de gangene barna får lego chima og trenger hjelp. Har ganske lykkelige barn skjønner du
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2013 #10 Skrevet 7. desember 2013 Spille spill, tegne etc gjør jeg, men aldri lego, biler etc. Ikke vært noe behov. Jeg er sammen med de fordi vi har masse leker i stua. Eneste gangen jeg bygger lego er de gangene barna får lego chima og trenger hjelp. Har ganske lykkelige barn skjønner du Var ikke spydig ment Bare etterlyste svar på spørsmålet. Anonymous poster hash: 6618c...b25
Mandala Skrevet 7. desember 2013 #11 Skrevet 7. desember 2013 (endret) Aldri nå lenger. Lekte mye med eldste da han var liten. Husker jeg leste da at det ga lykkelige barn å leke med dem ti minutter hver dag, og jeg kunne ikke skjønne at det var noen som ikke gjorde det vel, here i am! jeg klarer ikke sånn rollelek lenger med små figurer etc. Endret 7. desember 2013 av Mandala
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2013 #12 Skrevet 7. desember 2013 Aldri nå lenger. Lekte mye med eldste da han var liten. Husker jeg leste da at det ga lykkelige barn å leke med dem ti minutter hver dag, og jeg kunne ikke skjønne at det var noen som ikke gjorde det vel, here i am! jeg klarer ikke sånn rollelek lenger med små figurer etc. Hvor gamle er ungene dine? Jeg leker ikke så mye sammen med mine lenger heller. De har selskap i hver andre, og koser seg med leken. Jeg leser for dem hver dag, er med å leke gjemsel, sisten, spille fotball osv ute, men inneleken blir det lite av.. Anonymous poster hash: 81793...53a
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2013 #14 Skrevet 7. desember 2013 Stort sett hele tiden mens jeg er sammen med han. Han er jo i barnehagen hele dagen så det blir jo bare noen timer om kvelden. Hele helgen koser vi oss masse og leker. Anonymous poster hash: 825fe...a06
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2013 #15 Skrevet 7. desember 2013 Prøver å leke med mini hver dag, men etter bhg vil han helst leke alene. I helgene leker vi mye da. Fælt å si,men akkurat nå har jeg gjemt meg på badet for å få fem min alene. Anonymous poster hash: 4bbbd...e43
Gjest Anybody Skrevet 7. desember 2013 #16 Skrevet 7. desember 2013 Prøver litt hver dag. Om det ikke blir Lego ol. Blir det ofte il st jeg løper etter henne eller hun etter meg for å skremme (hun som bestemmer) I dag Har vi bygget Lego og lekt, jeg bygger mer enn jeg leker. Hun liker det. Og jeg får vel iallefal en rosa plastkopp med "kaffe" hver dag. Vi synger og danser MYE da! Så vi er mye sammen, men ikke alltid jeg leker med leker, men prøver å ta del aktivt i lek litt hver dag. Mens mest da matlek/hun serverer.. Hun virker happy
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2013 #17 Skrevet 7. desember 2013 HI her:) Ser de fleste har det slik som her Syntes det er gøy og leke jeg, er visst RÅ på å gre barbiedukkehår og bygge lego hus med fine finesser Og ellers ler vi og har det trivelig i lag. Anonymous poster hash: 0b166...d58
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2013 #18 Skrevet 7. desember 2013 Storkoser meg på gulvet med barna Leker mange ganger for dag med dem.Jeg er hjemme med tvillingene på 1,5 år og prøver å være flink å leke med dem på dagtid. På ettermiddagene prøver jeg å prioritere eldste på 4 litt med det hun ønsker. Hun er veldig flink til å leke alene, men jeg liker å gjøre ting sammen med henne. Har lagt merke til at hun er mye mer sammarsbeidsvillig når hun får den ekstra oppmerksomheten. Det er alt fra perling, maling, lego, byggeklosser, aking ute, lage snømenn osv. Prøver å la henne bestemme, også ser vi hva vi får til utifra det Anonymous poster hash: 597d6...43a
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2013 #21 Skrevet 8. desember 2013 Jeg bruker mye tid sammen med barna, men «lek på gulvet» er jeg sjelden med på. Vi baker, lager middag, planlegger julegaver og ordner ting i huset sammen, og barna liker veldig godt å være med på disse tingene. Mye hyggelig prat mens vi gjør det. I tillegg leser jeg bok, pusler puslespill og er i badeland, akebakken o.l. Annen lek gjør de gjerne alene eller med hverandre, eller så leker mannen med dem. Han er mer leken enn jeg er. Det fungerer fint hos oss. Anonymous poster hash: eed79...fa5
Gjest Smil:-) Skrevet 8. desember 2013 #22 Skrevet 8. desember 2013 Litt hver dag. Leser bok,bygge Lego, biler, synger sammen. Han leker mye med storesøster.
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2013 #23 Skrevet 8. desember 2013 Jeg synes det er STOR forskjell å leke med små barn og barn i skolealder! Har skjemt bort barnet mitt med ekstremt mye lek fra starten -og det har vært greit nok:) men når det begynte med KUN rollelek med figurer og dukker Osv så må jeg innrømme at jeg synes det er dødskjedelig !!!! Er det eneste hun vil leke! Jeg tegner gjerne, spiller spill Osv men det er tydeligvis ikke så interessant -og da må jeg ærlig talt si "kan du leke selv".. For det nekter hun..! Må jo lære seg det også og jeg synes det er gørr. Var noe annet når hun var 1-4 år .. Anonymous poster hash: cfc6c...68e
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2013 #24 Skrevet 8. desember 2013 Jeg leker litt med de hver dag, men jeg må bli flinkere. Barna har lærer mye av at de voksne tar del i leken, på barnas premisser. Leken er nøkkel til all utvikling hos barna, jo mer vi leker med de, veileder de i leken og støtter de i leken jo større lekekompetanse utvikler barna. Barna er i lek gjennom hele dagen, det er slik de lærer. Så hånden opp for minst en time på gulvet med barna hver med en annen dialekt Anonymous poster hash: bc258...a38
Galskapens overhode Skrevet 8. desember 2013 #25 Skrevet 8. desember 2013 Med 3 barn- hver dag, mange ganger om dagen. Oftest med minstemann som ikke går lov til å være med de to største... Han var litt morsom i går. Vi skulle gå mellom to senter, og han ville løpe fort, stoppe, løpe fort, stoppe...osv. Så stoppet jeg helt , så på ham og hvisket- Nå er vi monstre som skal på butikken! Øynene hans lyyyyyste opp i begeistring. Så trampet og brølte vi som dinosaurer på veien videre... Var en del som så litt rart på særlig Mamma'n 😉
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå