Gå til innhold

Nr4?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som planlegger eller har fått barn nr 4 - som kan gi meg noen erfaringer/tanker. Kjenner jeg ikke er helt ferdig - men må overtale gubben om det samme...

Har et barn på 7, ett på 5 og ett som nettopp har fylt 2. Mannen blir 40 neste år - jeg året etter...

Anonymous poster hash: eff21...40b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mine barn er 12, 9, 6 og snart 5 år, har aldri angret :)

Men jeg skal innrømme at det er travle dager altså, ta f.eks neste uke som er litt av en maratonuke. I tillegg til mye å gjøre på jobb har vi et sykehusbesøk med ene barnet, ikke mindre enn 3 juleavslutninger på skolen, juleforestilling/avslutning på turningen, skal se plutti plutti plott på teater, luciafeiring først i barnehagen og så på skolen, og til helgen skal vi besøke familie på andre kanten av landet for å bytte julegaver, puh.

Tiden med mange barn i barnehagen er virkelig ingenting i forhold til tiden med tre barn på skolen og en i barnehagen, foreldremøter på tre klassetrinn, oppfølging av lekser, fritidsaktiviteter, vennebesøk, barneselskaper osv osv. Eldste som nå går i 7.klasse har tre fotballtreninger i uken, og i sesongen en kamp i uka i tillegg. Det går i ett.

Klærne til barna tar også større og større plass, når ungene plutselig er over 160 høye tar både dongeribukser og digre hettegensere veldig mye plass i maskinen, for ikke å snakke om gymtøy, svømmetøy, treningstøy, yttertøy, håndklær, sengetøy osv osv Maskinen går varm hver eneste dag.

Matbudsjettet er uhyrlig, vil ikke tenke på det en gang. Gutter i verste voksealder som trener mange ganger i uken forbrenner enorme mengder mat.

Men det blir en livsstil, en deilig livsstil, en investering i fremtiden, jeg liker det og jeg vil ha det sånn. Jeg digger storfamilien.

Anonymous poster hash: 2a1bf...2c1
Skrevet

You go girl :)! Er gravid med 3 og kjenner at jeg er ganske ferdig etter denne. Beundrer dere som har energi til flere :)

Anonymous poster hash: b03f5...9e9

Skrevet

Takk for svar :)

Flere?

Jeg trodde også jeg var ferdig etter nr 3 - men......

Anonymous poster hash: eff21...40b

Skrevet

Vi er i gang med prøving på nr 4, barna mine er 15, 8 og 6 1/2 år, vi er midt i 30 årene begge to. Var mannen her som maste og fikk overtalt meg til slutt, jeg var egentlig veldig ferdig med babyproduksjon trodde jeg.

Har man lyst så hvorfor ikke?

Skrevet

Vi venter nummer fire nå, og er veldig glad vi bestemte oss for å "gå for det"! De andre barna er 9, 7 og 4 når sistemann blir født, og alle ser frem til at sistemann kommer på plass. Syns ikke det er så mange som velger fire barn, men for oss har det alltid vært drømmen. Liker storfamilie :)

Skrevet

Mine barn er 12, 9, 6 og snart 5 år, har aldri angret :)

Men jeg skal innrømme at det er travle dager altså, ta f.eks neste uke som er litt av en maratonuke. I tillegg til mye å gjøre på jobb har vi et sykehusbesøk med ene barnet, ikke mindre enn 3 juleavslutninger på skolen, juleforestilling/avslutning på turningen, skal se plutti plutti plott på teater, luciafeiring først i barnehagen og så på skolen, og til helgen skal vi besøke familie på andre kanten av landet for å bytte julegaver, puh.

Tiden med mange barn i barnehagen er virkelig ingenting i forhold til tiden med tre barn på skolen og en i barnehagen, foreldremøter på tre klassetrinn, oppfølging av lekser, fritidsaktiviteter, vennebesøk, barneselskaper osv osv. Eldste som nå går i 7.klasse har tre fotballtreninger i uken, og i sesongen en kamp i uka i tillegg. Det går i ett.

Klærne til barna tar også større og større plass, når ungene plutselig er over 160 høye tar både dongeribukser og digre hettegensere veldig mye plass i maskinen, for ikke å snakke om gymtøy, svømmetøy, treningstøy, yttertøy, håndklær, sengetøy osv osv Maskinen går varm hver eneste dag.

Matbudsjettet er uhyrlig, vil ikke tenke på det en gang. Gutter i verste voksealder som trener mange ganger i uken forbrenner enorme mengder mat.

Men det blir en livsstil, en deilig livsstil, en investering i fremtiden, jeg liker det og jeg vil ha det sånn. Jeg digger storfamilien.

Anonymous poster hash: 2a1bf...2c1

Vil bare si at jeg er veldig enig med deg i at småbarnstida slett ikke er så "tidsklemt" som mange mødre her inne ser ut til å tro!

Så mange som klager over travle dager, som bare har ett barn på to år for eksempel! Det blir verre, sier nå jeg...

Anonymous poster hash: c5e04...57b

Skrevet

Jeg anbefaler 4 på det varmeste :-)

Mye arbeid og enda mer glede!

Skrevet

Vi har tre stk på henholdsvis 7, 5 og 1 år. Får nr fire i februar.

Regner ikke med at det blir noe "slarafenliv" med fire stk, men vi tro de får mye glede av hverandre. Også må det jo være flott å ha fire barn da vi blir gamle! Mye logistikk med tre stk og regner med det blir enda mer med nr 4. Men man blir jo strukturert da! Kjenner meg mye igjen i det #2 skriver;-)

Her var nr 4 absolutt ikke planlagt,men slik ble det. Og neste gullet er absolutt velkomment. Nå bare gleder vi oss.

Anonymous poster hash: ff04e...80a

Skrevet

Jeg fikk en gutt for snart to år siden, fra før har jeg ei jente som blir 11 år. Og nå har det dukket opp en tanke og kanskje et lite ønske om en til. Derfor har jeg også logget meg på her inne igjen for denne gangen skal det planlegges!! Begge ungene er jo født midt i julestresset så denne gangen skal det ikke skje noe rundt juletider. Jeg vet ikke om vi skal begynne nå eller om vi skal vente til i sommer. Jeg vet jeg må unngå mars iallefall :P

Anonymous poster hash: 5b6a8...1e6
Skrevet

Jeg har nettopp fått nr 4. Jeg er 29 og han er 31. 

Barna er 11 uker, 2, 4 og 10 år. 

Jeg var skrekkslagen da jeg fant ut at jeg var gravid med nr 4. Ikke pga barnet i seg selv, men alt det praktiske. Vi hadde det allerede for trangt (80 kvm, 2 soverom) og boligmarkedet var spinnvilt. Min samboer var syk. Bilen var for liten. Alt var håpløst.

Men vi løste det. Vi flyttet til et svært hus (på andre kanten av landet), skaffet jobb, bhgplass, samboer ble frisk +++ Ungene stortrives og alt har gått smertefritt :)

Så langt går hverdagen veldig bra med 4 barn i hus, men så skal det sies at sistemann er en rolig kar som sover når han skal :) Har man først 2-3 barn så har man allerede rutinene inne når det gjelder det meste. Systemer ala barnehagen; egne knagger, skuffer osv i entreen til å ha sine ytterklær i, køsystem o.l. letter hverdagen VELDIG :) Stor whiteboard med ukeplan der alle avtaler står oppført. Middagsmeny +++

Enkelte dager og uker er travlere enn andre. Og innimellom er det kaostilstander. Men når jeg tenker etter så hadde jeg travle dager og kaostilstander når jeg bare hadde et barn også :) Og jeg tror kanskje jeg ble mer sliten da enn nå. Kroppen og hodet vender seg gradvis til mer for hvert barn tror jeg. 

Forresten så elsker jeg mestringsfølelsen jeg alltid får når jeg slenger meg ned på sofaen etter siste barn er i seng. Jo travlere dagen/perioden har vært, jo sterkere er den "vi-klarte-det-faen-meg-i-dag-også-følelsen".

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...