Gå til innhold

Søvn ved 7 måneders.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mini på 7 måneder og jeg sliter på kveldene for tida. Han sovner godt og fort når vi legger, ca 18.30, sovner da på puppen. Så ligger han der i ca 10-15 min, for at han skal sove tungt før jeg legger han fra meg. Så kan han sove i 15-45 min før han våkner og gråter. Jeg går inn, gir smokk og han roer seg. Noen ganger sovner han igjen med en gang, noen ganger må jeg ta han opp og la han sovne inntil meg. Dette gjentar seg hele kvelden.

Noen ganger sovner han ikke igjen før vi legger oss, da tar jeg han i senga med meg, og da sovner han ordentlig for natta.

Det virker som at det eneste som er godt nok, er at jeg ligger med han. Noen ganger har jeg prøvd å la han ligge uten å gå inn, men da eskalerer gråten og han blir hysterisk og mye vanskeligere å få til å sovne etterpå.

Kan det være et utslag av seperasjonsangst, som jeg merker har kommet litt på dagtid? Eller er det blitt vane for han å våkne? Hva gjør jeg? Jeg må innrømme at jeg noen få kvelder har tatt han inn på stua igjen nå de siste dagene. Må jeg bare belage meg på å gå og legge meg tidlig framover, for å få han til å sove? Noen med tips, erfaringer?

Anonymous poster hash: dabf3...d93

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har det pågått lenge? Min hadde en sånn periode på 2 uker, før det roet seg igjen. Er utviklingssprang, og HELT vanlig og normalt :) 

Anonymous poster hash: 2db7d...6a7
Skrevet

Jeg tenker at du må bestemme deg om du ønsker at ungen skal sove i sengen sin så må du ikke ta han opp ved minste lyd.hjelp han til og roe seg selv i senga.det er en vanskelig jobb,men veldig greit når enn er kommet over kneika.

Trur nok du vil føle at det bare vil eskalere,snakker av erfaring.

Med eldstemann så holdt jeg på sånn til han var 9 mnd bestemte meg for at nå var det nok og tok noen tøffe netter og kvelder,og fikk snudd det.og så mye bedre vi alle fikk det med engang👍

Skrevet

Har det pågått lenge? Min hadde en sånn periode på 2 uker, før det roet seg igjen. Er utviklingssprang, og HELT vanlig og normalt :)

Anonymous poster hash: 2db7d...6a7

Det har bare pågått en ukes tid(men føles veeeeldig lenge :) ), så jeg håper og ber om at det "bare" er et sprang!

Hi.

Skrevet

Jeg tenker at du må bestemme deg om du ønsker at ungen skal sove i sengen sin så må du ikke ta han opp ved minste lyd.hjelp han til og roe seg selv i senga.det er en vanskelig jobb,men veldig greit når enn er kommet over kneika.

Trur nok du vil føle at det bare vil eskalere,snakker av erfaring.

Med eldstemann så holdt jeg på sånn til han var 9 mnd bestemte meg for at nå var det nok og tok noen tøffe netter og kvelder,og fikk snudd det.og så mye bedre vi alle fikk det med engang👍

Hvordan skal jeg hjelpe han da? Jeg ønsker ikke noen skrikekur, men du tenker kanskje på noe annet? :)

Skrevet

Ikke ta han opp men sitt ved senga og ha en hånd oppi til du gradvis trekker deg lengre og lengre unna.gjorde no jeg.fungerte men tålmodighets test

Skrevet

Ikke ta han opp men sitt ved senga og ha en hånd oppi til du gradvis trekker deg lengre og lengre unna.gjorde no jeg.fungerte men tålmodighets test

Takk for svar :) Det virker ikke som at han klarer å roe seg uten at jeg tar han opp, han skriker til han blir rød og det nesten ikke kommer lyd. Og det syns ikke jeg er ok.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...