Gå til innhold

Gynekologen sa det va mindre sjanse å bli gravid med el-testing

Anbefalte innlegg

Var hos gyn idag på rutinesjekk og fortalte at vi prøvde å bli gravide. Da sa hun at vi måtte for all del ikke begynne med el-testing. Det var visst gjort undersøkelser som viste at de som testet ble senere gravide enn de som ikke gjorde det. Alle i testgruppene hadde i utgangspunktet like gode forutsetninger for å bli gravide(ingen sykdommer, stabile sykluser osv) så dette hadde å gjøre med stresset testinga førte med seg... Andre som har hørt det samme?

Tenkte jeg skulle shoppe el-tester på ebay,men tror vi drøyer det litt nå og håper gyn har rett :)

Anonymous poster hash: e1250...ab5

Fortsetter under...

Tvert imot her ;) Vi ble ikke gravide "av oss selv", men da vi startet testing ble det resultat. Det viste seg at jeg har el på dag 17/18 isteden for dag 14 som var det jeg trodde. Vil ikke si det er så mye stress å tisse på en pinne noen dager i måneden ;)

Samme her. Jeg har sen el, og kjenner heller ikke når den inntreffer. Så det var ikke før jeg begynte å teste at jeg fant ut når jeg har el. Jeg ligger på el alt fra dag 18-22, med regelmessig syklus. Jeg brukte clearblue fertilitetsmonitor, og vil ikke akkurat si det var så stressende. En test om morningen de dagene den ba om det, den tolket helt selv og viste resultatet i løpet av noen minutter. Hadde jeg skulle tatt utganspunkt i hva som er "normalt" med el rundt dag 14 så hadde vi sikkert prøvd enda… Så for min del har det vært god hjelp å teste etter el :)

Dummeste jeg har hørt! Vi inseminerer og har bare "tilgang på varene"  en gang under syklusen og har blitt gravid. Må jo el-teste for å vite når el skjer.

Anonymous poster hash: 76a00...057

Annonse

Godt å høre at dere som har testet har hatt god nytte av det :) I første omgang prøver vi nok uten testing og koser oss når vi føler for i dagene rundt el. Men funker ikke det innen kort tid så går nok jeg også veien innom testingen! Tror jo jeg har kontroll på når el er, men hadde jo vært å få det bekreftet av en test...

HI

Tror det er fornuftig å ta ting som det kommer, og finne ut hva som er best. Jeg bør el-teste fordi jeg skal gå på medisiner etter el. Da jeg startet på prøvingen i 2009 droppet jeg el-testing og tok det som det kom. 

Jeg ble gravid denne måneden, og dette var med eltester! Hadde visst sen el, dag 21.. Og testene hjalp meg med å finne ut det:) Hadde elslim i 7 dager så kunne ikke bruke det som symptom heller..

Jeg ble gravid denne måneden, og dette var med eltester! Hadde visst sen el, dag 21.. Og testene hjalp meg med å finne ut det:) Hadde elslim i 7 dager så kunne ikke bruke det som symptom heller..

Gratulerer med graviditeten! :)

Hvis du hadde el på dag 21, du har vel en syklus på mer enn 28 dager da eller..? Jeg har alltid hatt en syklus på 27-28 dager, så tenker at el må være i midten der en plass, men kanskje ikke..?

HI

Syklusene mine har variert fra 28-32 dager. Og dette var første måned jeg testet etter el, så vet ikke når IKM egentlig var den måneden da, siden jeg aldri fikk mensen *heldigvis*. Men kan tenke meg jeg kanskje hadde 32 den måneden. Ut fra det skulle jeg egentlig hatt el på dag 18.. Så bra jeg testet :D Hadde elslim i en hel uke før jeg fikk positiv :P

Annonse

Tror jeg også må gå til innkjøp av tester. Dette slimet varer jo en evighet så jammen ikke godt å vite når en skal gjøre en ekstra innsats...

Hi

Dagen før positiv eltest, samme dag som eltest, og dagen etter. Har man sex de tre dagene er det optimalt. Eltest viser ofte positivt dagen før eggløsning :-)

Anonymous poster hash: aa355...699

Dagen før positiv eltest, samme dag som eltest, og dagen etter. Har man sex de tre dagene er det optimalt. Eltest viser ofte positivt dagen før eggløsning :-)

Nei, to dager før er det størst sjanse. Dagen før litt mindre, og på selve el-dagen er det ikke veldig stor sjanse. Dagen etter er det omtrent null sjanse.

El-tester viser ofte positivt dagen før eller opp til to dager før. Har også opplevd å ikke få positiv test før på selve eldagen.

Anonymous poster hash: d2a25...0f5

Nei, to dager før er det størst sjanse. Dagen før litt mindre, og på selve el-dagen er det ikke veldig stor sjanse. Dagen etter er det omtrent null sjanse.

El-tester viser ofte positivt dagen før eller opp til to dager før. Har også opplevd å ikke få positiv test før på selve eldagen.

Ser nå at du sa dagen før pos el-test, ikke før el. Da er vi litt mer enige. :) Så ved pos el-test kan det altså være for sent.

Ser nå at du sa dagen før pos el-test, ikke før el. Da er vi litt mer enige. :) Så ved pos el-test kan det altså være for sent.

Clearblu testene sier at når du får positiv test så er du på ditt mest fruktbare de neste 48 timene, så er tydeligvis forskjellige teorier ute og går...men det tyder vel på at testene er positive rett før eggløsning, eller...?

Ja.. Men testen viser fortsatt at egget slipper mellom 12-48 timer etter positv test. Ergo vil det variere når du er fruktbar ut fra når akkurat du har sluppet egget ditt:-)

Ja.. Men testen viser fortsatt at egget slipper mellom 12-48 timer etter positv test. Ergo vil det variere når du er fruktbar ut fra når akkurat du har sluppet egget ditt:-)

Takk! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...