Gå til innhold

Hvorfor er dere på ivf/icsi?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og hvor mange forsøk?

Selv er vi på icsi, trøbbel med mannens celler.

Har fullført 1forsøk, og RUGER på gullegget :)

Anonymous poster hash: 059c9...ea5

Skrevet

Mannen i huset har dårlige svømmere.

To gjennomførte ICSI, mange avbrutte og en del fryseforsøk (ICSI).

Skal sette inn de to siste fryseeggene våre i januar, vel å merke om begge overlever :)

Skrevet

Icsi,pga skallet på eggene mine er så harde,så det funker ikke med vanlig IVF. Og ikke "på gamlemåten". Sædcellene kommer ikke gjennom.

Skrevet

De finner ingen spesiell årsak, men legen mente det kunne ha noe med alderen min å gjøre, er 38 år. Han mente også at det ikke var noen grunn til å utrede mer og satte oss i gang med ivf.

Skrevet

Jeg var på vei til ivf når det ble slutt med xen..

Nåværende er sterilisert, så gyno henviste oss nesten før jeg var klar.. hehe

Skrevet

Vi fikk først beskjed av en lege at der var dårlig kvalitet på spermen. Så tok vi kontakt med en privatklinikk og fikk beskjed om at med den kvaliteten burde det ha gått by now, så det er sannsynlig at det er noe med meg og. Har trolig endometriose, men ikke konstatert med lap. Vi gikk bare rett på ivf og holder på med første forsøk nå med uttak på torsdag. De kommer ikke til å bruke icsi for det skulle ikke være nødvendig.

Skrevet

Vi har icsi, de har ikke funnet noen spes grunn for hvorfor vi ikke får det til. Grunnen til icsi var dårlig befruktningsrate i forhold til hvor mange egg vi fikk ut, så kan virke som litt dårlig kvalitet hos mannen eller hos meg som man ikke kan se, men riksen sier det heller ikke trenger å ikke være det. Så ikke godt å vite.

Skrevet

Dårlig sædkvalitet er grunnen her, så vi måtte derfor gjennom icsi. Har to negative forsøk(ett ferskt og ett frys) bak oss nå. Håper å lykkes neste gang!

Skrevet

Fekk barn med ICSI pga dårlig sædkvalitet, faktisk tilnærma steril (<1 million pr ml). Full klaff på første forsøk. Gravid på gamlemåten 10 mnd etter fødselen :)

Skrevet

Fekk barn med ICSI pga dårlig sædkvalitet, faktisk tilnærma steril (<1 million pr ml). Full klaff på første forsøk. Gravid på gamlemåten 10 mnd etter fødselen :)

Elsker å lese sånne mirakelhistorier:-) Glemmer nesten at det går an å prøve på gamlemåten mellom forsøk, men skal jammen gi det en sjans;-)

Skrevet

Er på IVF fordi mannen er steril og jeg har ingen eggledere lengre (fjernet under lap fordi de var tette og en kilde til betennelse).

Har hatt to ferskforsøk og driver medfryseforsøk nå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...