Gå til innhold

Er det tidlig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jente på straks 3 år skriver et par bokstaver.....er det vanlig eller tidlig?

Anonymous poster hash: b4f2a...2d2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja Gud. Jenta di er et geni. ;-)

Meld henne inn i Mensa. :-D

Anonymous poster hash: 53cb8...c57

Skrevet

Alle mine tre har gjort det. En brukte lang tid på å lære å lese/ skrive, en helt gjennomsnitt og en som er langt over snittet. Kunne lese og skrive før skolestart. D starter tidlug å kopiere. Hun som er tidlig ut kunne hele alfabetet da hun var 2 år, både muntlig og kunne peke ut alle bostavene.

Anonymous poster hash: c2b23...614

Skrevet

Tenker at det er vanlig, med måte.. Kommer vel an på interresser og hva de vil selv..

Her kan 3åringen skrive sin forbokstav, og lillebroren sin, min og pappaens forbokstav, men det er fordi at han har vært så interresert i å lære det, og syns det er så gøy...

Anonymous poster hash: abeb3...80a
Skrevet

Tja... Eldste som er 6 nå, kunne ingen bokstaver før i vår, Da lærte hun seg hele alfabetet fordi vi hadde bokstavbøker. 3 åringen lærte det samtidig med storesøster.

Det er individuelt. Det er ikke helt uvanlig, vil jeg tro, men de fleste skriver ikke bokstaver som 3-åringer, tror jeg

Anonymous poster hash: 3cb8e...987
Skrevet

Trur det er vanlig. Men det er jo veldig moro :) min treåring kjenner igjen nesten alle bokstavene og kan skrive mange ord uten hjelp. Det er veldig moro :)

Anonymous poster hash: 4bf2d...82d

Skrevet

Det er helt vanlig.

Min yngste jente kunne hele alfabetet før hun fylte 3 år, skrev navnet sitt, navnet til søsteren sin, mamma og pappa før hun var 3,5 år. Nå er hun 4,5 år og kan lese, hun er ikke hverken geni eller vidunderbarn, bare interessert i bokstaver :)

Anonymous poster hash: d8b49...650
Skrevet

Takker for svar :)

HI

Anonymous poster hash: b4f2a...2d2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...