Gå til innhold

Mase-rier...? Noen som har erfaring eller vet noe om dette?

Anbefalte innlegg

Hei!

Har termin om 3 uker, men i natt var jeg helt sikker på at jeg skulle føde, litt dumt for hadde tenkt å forberede julen disse 3 ukene, og babys ankomst. Forrige kom halvannen uke på overtid så har liksom ikke trodd noe på at jeg kunne føde "for tidlig"..

Men, uansett, har hatt mye kynnere hele veien, men i går kveld og natt ble de plutselig sterkere og regelmessige. Brukte rietellerappen, og de var først med 5 min mellomrom, så ble det 3, så to. Varighet 1min, og satt nederst i bekkenet og korsrygg, men hele magen var steinhard. Lignet veldig på starten på min forrige fødsel, så ble skikkelig stressa, ingen fødebag klar akkurat! Men etter et par timer slik ga det seg gradvis gjennom natten. I dag har jeg hatt mye kynnere, hver gang jeg bveger meg, men vet ikke om jeg hadde reagert så mye på det hvis ikke det var for i går..

Noen som vet om dette tyder på at fødsel er rett tundt hjørnet, eller kan man gå slik et par uker...? Har mest lyst til å vente en ukes tid men vanskelig å detaljplanlegge slikt gitt!

Fortsetter under...

Hadde maserier i en uke før fødselen startet og til slutt dro jeg til jordmor som sjekket meg og røsket litt.. 2 cm åpning... han ble født dagen etterpå. (ps. dette var med nr. 3 og jeg har hatt greie kjappe fødsler med alle).

Jeg lurer også litt på dette... Våknet i natt av vonde kynnere eller masrier (eller hva det var), de kom i tak og gjorde vondt nederst i magen og ryggen, og magen var steinhard.. Jeg klarte ikke å sovne fra de, måtte bare vente til de gikk over.. Har aldri hatt så vonde kynnere før, og trodde nesten at noe var på gang.. Det var liksom så "annerledes" enn når jeg vanligvis har kynnere. Etter en times tid med slike tak med jevne mellomrom, roet de seg ned til bare "vanlige kynnere", og jeg sov noen timer til.. I dag er det bare vanlige kynnere igjen slik jeg har hatt de siste ukene.

Anonymous poster hash: 6e8b1...2f2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...