Anonym bruker Skrevet 6. desember 2013 #1 Skrevet 6. desember 2013 Jeg må skrive ferdig en masteroppgave i løpet av en uke. Stresser så mye at hjernen min ikke virker ordentlig. Kan dere, fantastiske jenter, gi meg deres beste råd for å konsentere seg? Ville heller være med mann og mine tre herlige barn, men må låse meg inne og skrive hele helgen. Anonymous poster hash: 10934...9c1
Liv & Røre Skrevet 6. desember 2013 #2 Skrevet 6. desember 2013 Tenk på at du ihvertfall ikke er i begynnelsen av oppgaven slik som meg med fullstendig skrivesperre. Til jul er alt over. Lykke til!
Følelsesvims Skrevet 6. desember 2013 #3 Skrevet 6. desember 2013 Stå på, du er snart ferdig! Har ikke så mange råd, for jeg sliter med akkurat det samme... Eksamen om kun kort tid, og null konsentrasjon. Hvis det er stress som plager deg: Sett opp en disposisjon, og en tidsplan. Husk å sette av nok (minst dobbelt så lang tid som du tror!) til stavekontroll, småpirk på referanser, nummerering av vedlegg, tabeller og slikt tull. Det tar MYE tid, og er samtidig viktig for inntrykket oppgaven din gir. Prioriter det viktigste først, og godta at før eller senere må ting være "godt nok". Men ikke sitt og dill med småting nå, med mindre de er reelt viktige. Sett opp en disposisjon for innholdet, hva mangler du? Begynn med de viktige og store tingene først. Og finn ut hva som fungerer for deg! Noen arbeider best på lesesalen, noen på biblioteket, noen hjemme. Noen vil ha musikk på øret, noen vil ha en gammel film de kjenner godt, noen vil ha "white noise", andre vil ha det helt rolig. Ikke bry deg om hva andre mener, gjør det som fungerer for deg. Husk nok pauser, mat, og kaffe Lykke til!
mams87 Skrevet 6. desember 2013 #4 Skrevet 6. desember 2013 Ikke bruk tiden din her inne. Gå og jobb med oppgaven!
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2013 #5 Skrevet 6. desember 2013 Ikke bruk tiden din her inne. Gå og jobb med oppgaven! Takk, alle sammen. Både konkrete skriveråd og det siste, komme meg av internettet. Ja, jeg skal logge meg av og inn på Word. I can do it!! Anonymous poster hash: 10934...9c1
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2013 #6 Skrevet 6. desember 2013 Stå på, du er snart ferdig! Har ikke så mange råd, for jeg sliter med akkurat det samme... Eksamen om kun kort tid, og null konsentrasjon. Hvis det er stress som plager deg: Sett opp en disposisjon, og en tidsplan. Husk å sette av nok (minst dobbelt så lang tid som du tror!) til stavekontroll, småpirk på referanser, nummerering av vedlegg, tabeller og slikt tull. Det tar MYE tid, og er samtidig viktig for inntrykket oppgaven din gir. Prioriter det viktigste først, og godta at før eller senere må ting være "godt nok". Men ikke sitt og dill med småting nå, med mindre de er reelt viktige. Sett opp en disposisjon for innholdet, hva mangler du? Begynn med de viktige og store tingene først. Og finn ut hva som fungerer for deg! Noen arbeider best på lesesalen, noen på biblioteket, noen hjemme. Noen vil ha musikk på øret, noen vil ha en gammel film de kjenner godt, noen vil ha "white noise", andre vil ha det helt rolig. Ikke bry deg om hva andre mener, gjør det som fungerer for deg. Husk nok pauser, mat, og kaffe Lykke til! Takk! Skal følge didposisjonen min, skriver meg fort vekkkkkk Lykke til med deg og! Du høres ut som om du vet hva som skal til. Just do it! Anonymous poster hash: 10934...9c1
Virginia. Skrevet 6. desember 2013 #7 Skrevet 6. desember 2013 Jeg må skrive ferdig en masteroppgave i løpet av en uke. Stresser så mye at hjernen min ikke virker ordentlig. Kan dere, fantastiske jenter, gi meg deres beste råd for å konsentere seg? Ville heller være med mann og mine tre herlige barn, men må låse meg inne og skrive hele helgen. Anonymous poster hash: 10934...9c1 Stå på, så kan du ta juleferie med stolthet og god samvittighet snart . Ellers: - Sett opp en kort fremdriftsplan med delmål, og legg inn minimum en dag til gjennomgang av det ferdige resultatet. - Husk å legge inn korte pauser - Gi venner og bekjente hint om at du må ha arbeidsro frem til du er i mål - Og sist, men ikke minst; ikke vær noe særlig her inne eller på andre sosiale nettsteder den neste uken ! (Finnes visst en app man kan laste ned som hjelper deg begrense deg på det siste punktet) Lykke til!
Virginia. Skrevet 6. desember 2013 #8 Skrevet 6. desember 2013 Men hvis dette er selve masteroppgaven, så ville jeg ha lagt inn en del mer enn en dag til å redigere på ja.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå