Anonym bruker Skrevet 6. desember 2013 #26 Skrevet 6. desember 2013 I den barnehagen jeg jobber i er det den eldste jenta i bhg som er Lucia. Et år var de kun 2 jenter i førskolegruppa. Da fikk begge være lucia Anonymous poster hash: 65012...902
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2013 #27 Skrevet 6. desember 2013 lærern spør : hvem vil være lusia?, den som rekker opp blir det, men desverre prioriteres jentene framfor gutter og hvis alle jentene vil så blir det trekt .. hvertfall slik det er på min gamle skole som søsteren min går på nå Anonymous poster hash: 85ced...68c
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2013 #28 Skrevet 6. desember 2013 I barnehagen vår er det en jente og en gutt som går foran i lucia-toget. Barna tror det trekkes, men de voksne har en finger med i spillet. Ikke for å velge en med lyst hår, men for at det skal være en som passer. Det er ikke alle 5-åringer som vil synes det er en positiv opplevelse å gå først og få masse oppmerksomhet. Jeg synes det er en flott måte å gjøre det på, og ble glad for at min 5-åring ikke ble «trukket ut» til å gå først, han synes det er skummelt nok at alle foreldrene skal se på når han går lenger bak i toget. Anonymous poster hash: c8e39...127
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2013 #29 Skrevet 6. desember 2013 Det fiffige her er jo at klager over dette og samtidig antyder at italienere er mørke.... Anonymous poster hash: 75c2b...7c2 Jeg irriterer meg over de som bare velger lyshårede til å være Lucia, og motargumentet er at hun opprinnelig var mørk. Det jeg syntes er riktig å gjøre er å ha loddtrekning blant alle jentene. Det bør ikke spille noen rolle om hun er lys eller mørk. Jeg unner alle uansett hår- og hudfarge å føle seg utvalgt og spesiell. HI Anonymous poster hash: 84009...e15 Jeg må le! Har du virkelig ikke skjønt hva poenget mitt var? Hvordan vet du at hun var mørk? Du har jo opplagt de samme generaliserende tankene som du irriterer deg over at andre har! Anonymous poster hash: 75c2b...7c2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå