Anonym bruker Skrevet 6. desember 2013 #1 Skrevet 6. desember 2013 Vi fikk ventoline mot hosten til ungen på 1,5 år. Vi brukte den og merket forbedringer. Etter noen dager uten hosting sluttet vi med ventoline (kun gitt før legging), men da fikk hun tilbake kraftig hoste etter noen dager og vi begynte igjen. Men da følte vi ikke at det hjalp på hosten, etter kanskje en uke ble vi kvitt hosten igjen. Så lot vi det gå en uke etter hosten var borte før vi sluttet med ventoline. Da kom selvfølig hosten tilbake x 10. Er det fordi vi sluttet med ventolinen at hosten kommer tilbake? Eller tror dere det har vært tilfeldig at hun har blitt forkjøla med hoste rett etter slutt? Jeg tenkte etter første gangen at hun hadde blitt forkjøla og at det bar grunnen til at hun hostet så mye, men tenker jo nå at det er pga at vi sluttet med ventolinen Anonymous poster hash: ab1ee...94b
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2013 #2 Skrevet 6. desember 2013 ? Anonymous poster hash: ab1ee...94b
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2013 #3 Skrevet 6. desember 2013 Kanskje dere burde få Flutide? Mine tre yngste har hatt såkalt barne astma. I vinterhalvåret var de mye syke før de begynte på medisiner. Ofte med langvarige forkjølelser, som satt seg langt nede i lungene. Ventoline bruker vi kun når vesla er tett (de to eldste sluttet med medisiner når de var 4 år) ellers går hun fast på flutide i vinterhalvåret. Anonymous poster hash: e5d29...53d
LivetErEnLek Skrevet 6. desember 2013 #4 Skrevet 6. desember 2013 Ventoline i seg selv, kurerer ikke hoste. Den åpner tette luftveier midlertidig og når effekten er borte, må man ta en ny dose dersom man er like tett. Derfor tror jeg neppe det er det at dere har sluttet med ventoline som gjør at barnet hoster. Flutide og Sereside er forebyggende, langtidsvirkende medisiner som reduserer betennelsen i luftveiene og hjelper derfor mot hoste som kommer av astma. Min yngste har astma og for ett trent øre er det relativt uproblematisk å kjenne igjen lyden av astmahoste, pipingen i brystet og den spesielle måten de puster på når de trenger mer medisiner. Mitt råd er å ta barnet med til legen og be om en vurdering. Dersom legen har liten erfaring med barn og astma, kan han henvise dere til noen som har det.
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2013 #5 Skrevet 6. desember 2013 Ventoline i seg selv, kurerer ikke hoste. Den åpner tette luftveier midlertidig og når effekten er borte, må man ta en ny dose dersom man er like tett. Derfor tror jeg neppe det er det at dere har sluttet med ventoline som gjør at barnet hoster. Flutide og Sereside er forebyggende, langtidsvirkende medisiner som reduserer betennelsen i luftveiene og hjelper derfor mot hoste som kommer av astma. Min yngste har astma og for ett trent øre er det relativt uproblematisk å kjenne igjen lyden av astmahoste, pipingen i brystet og den spesielle måten de puster på når de trenger mer medisiner. Mitt råd er å ta barnet med til legen og be om en vurdering. Dersom legen har liten erfaring med barn og astma, kan han henvise dere til noen som har det. Ventoline i seg selv, kurerer ikke hoste. Den åpner tette luftveier midlertidig og når effekten er borte, må man ta en ny dose dersom man er like tett. Derfor tror jeg neppe det er det at dere har sluttet med ventoline som gjør at barnet hoster. Flutide og Sereside er forebyggende, langtidsvirkende medisiner som reduserer betennelsen i luftveiene og hjelper derfor mot hoste som kommer av astma. Min yngste har astma og for ett trent øre er det relativt uproblematisk å kjenne igjen lyden av astmahoste, pipingen i brystet og den spesielle måten de puster på når de trenger mer medisiner. Mitt råd er å ta barnet med til legen og be om en vurdering. Dersom legen har liten erfaring med barn og astma, kan han henvise dere til noen som har det. Takk for svar! Vi skal til legen igjen til uka, vi har slitt med natthoste og hun har hostet minimalt på ventoline. Jeg syns ikke hun puster rart heller, så jeg tenker jo egentlig ikke at hun har astma. Hmm, får bare vente og se hos legen da Anonymous poster hash: ab1ee...94b
Honningmelon Skrevet 6. desember 2013 #6 Skrevet 6. desember 2013 Min eldste har hatt infeksjonsutløst astma. Dvs. at han hoster veldig når han blir forkjøla, og blir ikke kvitt hosten. Pustet ikke rar han heller. Brukte Flutide og Ventoline.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå