Gå til innhold

Tilbake til jobb etter permisjon

Anbefalte innlegg

Skrevet

Begynner på jobb igjen etter fødselspermisjon 2 januar. I dag fikk jeg tilsendt vaktlisten. Jeg har blitt satt til nesten bare seinvakter, og når jeg "sluttet" i jobben jobbet jeg bare tidligvakter. Er er lov til å ha en så drastisk endring uten at jeg har noe jeg skulle ha sagt? Han nekter å endre det. Jobber 100% i butikk.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, men har tillitsvalgt godkjent turnusen har du vel fint lite du skulle sagt? Er du medlem i fagforening anbefaler jeg deg og kontakte de og høre hva du bør gjøre! Ellers bør du straks vurdere og melde deg inn i en så du kan få hjelp!

Anonymous poster hash: b33eb...9e1
Skrevet

Da hadde jeg blitt evig hissig gitt...

Anonymous poster hash: 21341...fcf

Skrevet

Ja, han har lov til det, men det blir jo vanligvis ikke gjort nettopp fordi man ønsker en stabil og fornøyd bemanning. Høres ut som han vil skvise deg ut?

Det vanlige er jo å dele på de ukurante vaktene så alle føler de tar sin del.

Med mindre det står i kontrakten din at du skal jobbe spesielle vakter (f.eks 2 kveldsvakter i uken og annenhver lørdag som vel er mest vanlig) kan han egentlig sette deg opp akkurat som han vil. Han ser behovet og bemanner deretter, du har krav på å vite hvordan du skal jobbe minst 14 dager før.

Hilsen en annen butikkansatt.

Anonymous poster hash: c5860...bf2
Skrevet

Man har krav på å vite vakter 8 uker frem i tid, men listene kan endres med 2 ukers varsel..

Skrevet

Faen. Han gjør det for å skvise meg ut, han ønsker ikke å ha ansatte med barn. Jeg skal kontakte handel og kontor. Disse vaktene går ikke ifh til henting i barnehage osv.

Skrevet

Faen. Han gjør det for å skvise meg ut, han ønsker ikke å ha ansatte med barn. Jeg skal kontakte handel og kontor. Disse vaktene går ikke ifh til henting i barnehage osv.

Men du må jo uansett ta din del av senvaktene, jobber man i en butikk som har kvelsåpent må man ta sin del av disse vaktene. Likevel skal du selvfølgelig ikke tvinges til å jobbe bare kvelder når du ikke søkte på en spesifik kveldsjobb eller har i kontrakten din at du bare skal jobbe kvelder.

Det vanlige i butikkbransjen er jo at man jobber to kvelder i uken og annenhver lørdag, da må man ha enten en mann/pappa som kan ta barnet eller en annen barnevakt. Om turnusarbeid ikke passer for deg nå som du har fått barn må du bytte jobb.

Skrevet

Jeg driver 2 avdelinger, og hos meg er vi 2 voksne som jobber på dagtid og skoleelever som har senvaktene. Er ikke i alle butikker man må jobbe kveldsvakter.

Dersom du er medlem i handel og kontor så er det bare å ringe! I sånne situasjoner som dette er fagforeningen gull verdt! :-)

Skrevet

Samme skjedde med en kollega i butikken jeg jobbet, endte med at hun byttet jobb. Sjefen har retten på sin side.

Anonymous poster hash: 70a3f...361

Skrevet

Jeg er NK, så jeg har gått 2 år med bare tidligvakter. Er ikke medlem (enda), men skal uansett snakke med de

Skrevet

Jeg er NK, så jeg har gått 2 år med bare tidligvakter. Er ikke medlem (enda), men skal uansett snakke med de

Sikker på at det ikke har blitt nye regler i kjeden siden du gikk ut i permisjon da, sjekk opp dette først.

I kjeden jeg jobber har vi fått ny personalperm dette året, og det er en del nye regler. Jeg er også assisterende butikksjef (eller NK, nestkommanderende) og jeg skal jo være mest mulig på jobb når butikksjefen ikke er der. Vi deler på det da, sjefen jobber to kvelder i uken og jeg jobber to kvelder i uken, siste kvelden er det skoleelever som har.

Skrevet

Om du er NK har du vel hatt god og jevnlig kontakt med arbeidsgiver gjennom hele permisjonen?

Rart du finner ut dette først nå.

Anonymous poster hash: 0432a...a19
Skrevet

Dt er en grunn til at vi andre betaler flere hundre kr i mnd for å forsikre arbeidslivet vårt.. Men for all del, dt er lov å prøve seg å ringe og spørre...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...