Gå til innhold

Ang. takknemlige og takknemlige barn (julekalender). Eksempler?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leste innlegget om 9-åringen som var så misfornøyd med julekalenderen.

Ble kom da til å tenke på min gutt på samme alder, som er så FRYKTELIG fornøyd for små duste- ting, så det blir nesten litt vittig.

I går fikk han en liten falsk bæsj i kalenderen. Den ble han så UTROLIG glad for. Lurte den med seg på skolen, og der hadde han fått lov til å vise den frem i klasssen - kjempestolt (he he). Da jeg oppdaget at han hadde tatt den med seg, var argumentet: "Men mamma, man vet aldri når man kan få bruk for en lure-bæsj".

Men så knakk den, så da limte han den sammen igjen.

Og så ga storesøsteren hans den til hunden vår, som tygget på den så den knuste ordentlig.Og da hun tilbød seg å kjøpe en ny til ham, ble han igjen UTROLIG glad og syntes at hun var så KJEMPESNILL.

...Og i dag fikk han en liten kjærlig fra Søstrene Grene, og den var bare SÅÅÅ GOD, og VELDIG fin å se på!

(ikke for at min sønn er noe bedre enn han  de andre innlegget som var skuffet - det kunne sikkert like godt ha vært min gutt, bare at i år er han tydeligvis i et kraftig takknemlghets-modus).

Hva med deres? Hva blir de glade/skuffet for i kalenderen sin?

Anonymous poster hash: 5c05d...747
Videoannonse
Annonse
Skrevet

min mini fikk ved tilfeldigheter spill til nintendoen, litt større leker osv i de første gavene (pakka de tilfeldig) og ble så klart litt skuffa da det kom en pakke med fire viskelær til 8 kroner ;)

Og det kan jeg forstå, forventningene hennes er jo høye pga de forrige pakkene !

Da måtte jeg bare forklare hvordan det hang sammen, at noen ting var mindre enn de andre osv..

Det ble fort greit igjen og stas med viskelær, for de var det jo faktisk LOV å ha med på skolen ;)

Anonymous poster hash: 5de03...265
Skrevet

Min ble litt skuffet her om dagen når han fikk et kjedelig pannebånd. Han hater luer og lignende så jeg skjønner at han ble litt skuffet.

Skrevet

Hun har så langt fått klistremerker, en truse, en liten julebamse og en malepensel. Hun er fornøyd bare det er en pakke som hun kan åpne og hun gleder seg hver dag til kalender :)

Hun er 3 år.

Anonymous poster hash: 697c8...d9f
Skrevet

Mine gutter er 9 og 12 år og vi har snakket om det på forhånd, at det er umulig å finne 24 små gaver til 10 kr som de har lyst på. Så vi ble enige om at det ble litt finere gaver i helgene også småsjokolader, tyggis e.l. i hverdagene. Det synes de er helt supert, det er tross alt hovedgaven som kommer julekvelden som er det viktigste og det vi teller ned til.

Det er ikke veldig vanskelig å tilfredstille ungene her heldigvis, de er ikke akkurat bortskjemt på materielle goder.

Anonymous poster hash: cb56e...5c3
Skrevet

Her har 2-åringen vært veldig opptatt av en pakke som han synes ser veldig spennende ut, som var til den 16. Jeg ble litt bekymret for at forventningene skulle bygge seg opp for mye så han ble skuffet, så jeg byttet om så han får den i dag. :P

Fortsatt litt redd for at han skal bli skuffet, det er en sånn stor rull med tegnepapir. Men regner med han blir fornøyd om mamma eller pappa tar seg tid til å tegne sammen med ham. ;)

For øvrig har han blitt hoppende glad hver gang hittil, og påstår at hver minste lille 5-kroners dill er "perfekt".

Anonymous poster hash: 61ce8...b76
Skrevet

Her er alle barna veldig fornøyde sålangt. Alder 15, 10 og 8 år. De har fått: viskelær, prompepute, te fra søstrene Grene, blyanter, perler etc. Virker som om jeg har truffet bra til hver enkelt av de, men så er de generelt veldig takknemlige barn. Håper det varer!

Skrevet

Stort sett veldig fornøyd jente her i huset, hun forventer ikke store saker i kalenderen og koser seg med badekuler, tegnesaker og små lekefigurer. I enkelte av pakkene har jeg lagt litt mer, som en bok til å lese i adventstiden eller en julefilm. Men for det meste er det småsaker, noe av det er nyttige ting hun nok ville fått uansett. Viktig å ikke legge lista så høyt tenker jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...