Gå til innhold

Epilepsi og barnevakt..?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde latt henne være barnevakt ja. Hadde heller ringt en gang ekstra for å høre at alt gikk greit hjemme.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville latt henne vært barnevakt ja. Ikke hatt anfall på 5 år, da er hun nok godt medisinregulert. 

Min far har epilepsi, men har enda ikke etter to år funnet riktig medisin. Er en stund siden han har hatt anfall nå, men han får ikke passe barnet vårt alene. Kjempesynd er det for han er en kjempeflott bestefar, men de kan ikke være alene. Men de er jo sammen mye ellers så:) Han får svært kraftige anfall, og kan ha flere etter hverandre, og det tar sin tid før han kommer til seg selv etter et anfall. Barnet vårt er 3 år og har allerede opplevd anfall, og han blir livredd når det skjer (han får jo med seg at noe skjer med bestefaren selv om f.eks en onkel røsker tak i barnet og bærer det i et annet om). Men jeg kan se for meg at når han blir eldre og har lært seg å f.eks ringe oss og 113 om det skjer noe, så kan han få være alene med bestefar ja. Og i hvertfall om han har vært anfallsfri i 5 år(eller mer)!

Men når er jo barnet ditt kun 8mnd. Likevel, ja jeg ville latt hun være barnevakt siden hun ikke har hatt anfall på 5 år. Heller, som en anonym her sier, ringt en ekstra gang og hørt hvordan det går. 

Anonymous poster hash: 372e3...79d
Skrevet

Hi, beklager, men du virker ikke helt oppegående.. Ville du ikke latt en diabetiker passe barnet ditt? Hva med en som har hatt hjerteinfarkt tidligere? Hvor går grensen? Burde ikke disse menneskene få lov til å ha barn selv?

Herregud, skjønner ikke hvorfor du skal kverulere, når du selv spør? Har du allerede bestemt deg, for at du ikke tør å la henne sitte barnevakt, så gjør du ikke det. Ferdig snakka!

Anonymous poster hash: a6a8a...514

Skrevet

Hvor gammelt er barnet?

Hva hvis du hadde hatt epilepsi selv, skulle du ikke kunne være alene med barnet?

Jeg forstår bekymringen, men samtidig så er det jo veldig liten sjanse for anfall.

Anonymous poster hash: a925a...9bc

8 måneder..Har alderen noe å si for det uansett tror du?

Hva har det med saken å gjøre?Nå er det snakk om at det er hun som har det..

Hvordan vet man at sjangsen er liten?

Anonymous poster hash: b577c...0e5

Et barn på 4-5vil kunne ringe etter hjelp hvis noe skjer. Det kan ikke en baby på 8mnd. Det var slik jeg tenkte.

Hvis hun ikke har hatt anfall på 5år er jo sjansen mindre enn hvis hun pleier å ha månedlige anfall...

Anonymous poster hash: a925a...9bc

Skrevet

Kjente jeg ble lei meg..

Jeg har epilepsi og har to barn.

Har vært anfallsfri i ti år men bruker fortsatt medisin.

Anonymous poster hash: 3d6d0...0f3

Skrevet

Synes hi virker litt blåst jeg altså.

Du med epilepsi, ingen grunn til å bli lei deg, jeg hadde stolt fukt og helt på en med epilepsi, som har så skjeldent anfall!!

Skrevet

Hva om barnevakten snubler i en leke og deiser hodet i en skarp kant mens hun faller over babyen? Er vel større sjans for det enn at hun får et anfall...

Anonymous poster hash: 67fe0...5f1
Skrevet

Selvfølgelig vet jeg ikke om jeg får anfall igjen, men så er det heller ikke noe jeg går og venter på. Lever jo som normalt, hva trodde du egentlig? At jeg sitter frynsete i sofaen og avstår fra all aktivitet i tilfelle jeg kanskje en gang går i bakken?

Lov å bruke hodet litt da.

Anonymous poster hash: 8c2f6...bcb

Det er det jeg mener, du vet jo aldri!

Ja, det var akkurat det jeg trodde du gjorde!Herregud..nærtagen eller?!

Skrevet

Synes hi virker litt blåst jeg altså.

Du med epilepsi, ingen grunn til å bli lei deg, jeg hadde stolt fukt og helt på en med epilepsi, som har så skjeldent anfall!!

Blåst?

Fordi jeg er redd for sønnen min?

Herregud, enkelte mennesker...

Skrevet

Hi, beklager, men du virker ikke helt oppegående.. Ville du ikke latt en diabetiker passe barnet ditt? Hva med en som har hatt hjerteinfarkt tidligere? Hvor går grensen? Burde ikke disse menneskene få lov til å ha barn selv?

Herregud, skjønner ikke hvorfor du skal kverulere, når du selv spør? Har du allerede bestemt deg, for at du ikke tør å la henne sitte barnevakt, så gjør du ikke det. Ferdig snakka!

Så mye mugne damer det er her da! :)

Heldighvis så kjenner ikke du meg ;)

Hvorfor giddi å sitte å skrive om du bryr deg midt i?

Skrevet

Du har jo åpenbart bestemt deg for at hun ikke skal få sitte barnevakt. Skjønner ikke poenget med denne tråden, jeg...

Anonymous poster hash: c2584...aa7
Skrevet

Sjangsen er større for at man mister ungen, snubler i leker osv enn å få anfall når man er godt medisinert. Så hysterisk som du virker hadde jeg takket pent nei til å sitte barnevakt, rett og slett fordi holdningen din hadde gjort meg så nervøs for å gjøre feil at jeg garantert hadde klumsa til noe ;)

Kos deg med å aldri ha barnevakt du, siden man ALDRI kan vite hva som skjer med noen. DU kan få et epilepsianfall ut av det blå, slik jeg fikk det, så best du aldri er alene med ungen din.. sånn i tilfelle. 

Skrevet

Kjenn etter på magefølelsen din :) Man trenger ikke en unnskyldning for å ikke la visse mennesker være barnevakt. Kun la de du stoler 100% på passe barnet ditt. Og, det er vel ikke ofte man trenger barnevakt når barnet kun er 8 mnd? :)

Anonymous poster hash: 0675e...54e
Skrevet

Du har jo åpenbart bestemt deg for at hun ikke skal få sitte barnevakt. Skjønner ikke poenget med denne tråden, jeg...

Leste du alt?Hva gjør jeg skrev jeg.

Hvorfor svarer du i det hele tatt?

Skrevet

Sjangsen er større for at man mister ungen, snubler i leker osv enn å få anfall når man er godt medisinert. Så hysterisk som du virker hadde jeg takket pent nei til å sitte barnevakt, rett og slett fordi holdningen din hadde gjort meg så nervøs for å gjøre feil at jeg garantert hadde klumsa til noe ;)

Kos deg med å aldri ha barnevakt du, siden man ALDRI kan vite hva som skjer med noen. DU kan få et epilepsianfall ut av det blå, slik jeg fikk det, så best du aldri er alene med ungen din.. sånn i tilfelle. 

Mange hårsåre damer her altså..!

Jeg har veldig mange som kan være barnevakt jeg, så vi er veldig heldige ;)

Holdningen min faktisk..Hjelpes..!

Skrevet

Kjenn etter på magefølelsen din :) Man trenger ikke en unnskyldning for å ikke la visse mennesker være barnevakt. Kun la de du stoler 100% på passe barnet ditt. Og, det er vel ikke ofte man trenger barnevakt når barnet kun er 8 mnd? :)

Anonymous poster hash: 0675e...54e

Mannen min er ikke helt komfortabel med at hun skal passe han selv.

Nei, det er ikke ofte vi trenger barnevakt :) men 100% er viktig her.. :)

Skrevet

Eit epilepsianfall på 5 år.  Hadde ikkje tenkt på at det kunne vere skummelt, og skjønar godt at tanta blei lei seg for dette.  Om de ikkje har andre grunnar til at de ikkje ynskjer at ho skal passe babyen, så synes eg de er hysteriske.

Skrevet

Leste du alt?Hva gjør jeg skrev jeg.

Hvorfor svarer du i det hele tatt?

Ja, det så jeg at du skrev. Men du er jo ikke interessert i å høre på dem som sier at sjansen for anfall er minimal. Du er jo bare ute etter støtte på at du ikke er hysterisk. Noe jeg mener du er.

Skrevet

Ingen problemer du :) kjenner ei som har jobba i barnehage siden hun var 16 med sterk eplepsi hun hadde anfall på den tiden men hun viste godt hva hun reagerte på og kjente anfallene sine godt skjedde aldri noe anfall i barnehagen og barna der var fra 0-5 ;) gikk kjempe fint...

Anonymous poster hash: e9ecc...d46

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...